UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Koniec testów na Bema i Warszawskiej

 
Elbląg, Ulica Bema,
Ulica Bema, fot. Anna Dembińska

Departament Zarządu Dróg Urzędu Miejskiego w Elblągu zakończył sprawdzanie przepustowości ulic Bema oraz Warszawskiej. Prowadzone w uzgodnieniu z policją testy, które wiązały się z wyłączeniem sygnalizacji świetlnej, wzbudziły sporo kontrowersji zarówno wśród kierowców, jak i pieszych.

Pod koniec listopada br. rozpoczęły się testy przepustowości ulicy Bema, na początku grudnia również ulicy Warszawskiej. Wyłączono sygnalizację świetlną. Do naszej redakcji napłynęło wówczas wiele sygnałów od mieszkańców z prośbą o wyjaśnienie tej sytuacji.

- Na ulicy Warszawskiej już dwa tygodnie nie działają światła dla pieszych i aut. Strach tam przechodzić przez przejście - czytamy w mailu od pani Joanny.

- Światła na ulicy Bema są wyłączane na kilka godzin, a z ulicy Saperów, czy z ulicy Komeńskiego nie można w nią skręcić bez bardzo długiego oczekiwania. Tworzą się korki, jest też niebezpiecznie - napisał do nas jeden z kierowców, mieszkaniec ulicy Saperów.

  Elbląg, Testowana była również przepustowość na ul. Warszawskiej,
Testowana była również przepustowość na ul. Warszawskiej, fot. MS

Jak tłumaczyła nam wówczas Joanna Urbaniak, rzeczniczka prezydenta Elbląga, ulica Bema jest mocno obciążona ruchem, sygnalizacje świetlne ułatwiają wyjazd na tę ulicę z ulic podporządkowanych, jednak ich działanie mocno ogranicza przepustowość ulicy Bema. W związku z tym, w uzgodnieniu z policją, Departament Zarządu Dróg UM w Elblągu postanowił sprawdzić, jak będzie odbywał się ruch przy wyłączonych wszystkich sygnalizacjach świetlnych na ulicy Bema. 

Testy na obu ulicach już zakończono. - Sygnalizacje świetlne działają: w czwartek (10.12) z co prawda z przerwami na ulicy Bema, ale nie z powodu testu, lecz remontu torowiska tramwajowego. Wyniki testów są obecnie analizowane, co z pewnością jeszcze potrwa - mówi Joanna Urbaniak.

Dopiero po analizie wyników testów okaże się, czy na tych ulicach będą wprowadzone zmiany w ruchu drogowym.

daw
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

  • Ta ulica do przebudowy. Dwa Tory tramwajowe po środku a po bokach jezdnia i ścieżka rowerowa. Zacznijcie robić z Elbląga MIASTO.
  • a może chodnik też?
  • Słusznie. Miejsca JEST dosyć by to wybudować. Jezdnię i ruch samochodowy będą na czasie. Moze i bus pasy powstaną.
  • "Wyniki testów są obecnie analizowane"ale jake to testy, skoro wielu ludzi pracuje w domu, a dzieci nie ma w szkole? Przeciez te testy nic kompletnie nie pokaza, bo sa zafalszowane. Czy wy myslicie?
  • Taa to wyobraz sobie jakie bylyby korki przy takiej przebudowie. Nic nie daloby jechanie przez Piechoty bo wszystko by stalo na skrzyzowaniu z Kosciuszki. Musieliby zamknąć całą Bema z ruchem tylko dla mieszkancow, a reszta przez grunwaldzka lub obwodnica dalej.
  • Na warszawskiej było spoko z wył. sygnalizacją. Najgorzej jak ktoś nie umnie skręcać w lewo na dużych skrzyzowaniach. ..
  • Zgadzam się w 100%
  • Tam powinny być już dawno 2 tory tramwajowe!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    15
    6
    Elbląg upada(2020-12-10)
  • Estakada jak w Gdansku dla drugiego pasa. Co kasy nie ma? To jak prezydencie zarzadzasz miastem, ze kasy nie ma?
  • problemy przepustowości przedmiotowych ulic są bardzo ważne dla mieszkających tam obywateli i wymagają szeroko zakrojonej dyskusji, a także istnieje potrzeba wieloprofilowej analizy ruchu pojazdów czyli potrzeba wyburzenia wielu domów pod budowę dwupasmowej arterii łączącej Winnicę poprzez budowę obwodnicy północnej z drogą nr 22 i S7,to jest najprostsze rozwiązanie, które już od wielu lat radni z PiS przedstawiają, a są to najwyższej klasy specjaliści, a także wybitni naukowcy od inwestycji. Zresztą w Elblągu radni z PiS stanowią swoisty fenomen nie tylko na arenie wojewódzkiej ale i ogólnokrajowej, a fundusze unijne które w dniu dzisiejszym uruchomi nasz najlepszy premier w historii przysłużą się naszemu grodowi.
  • W czasie testów ul. Bema jak i do niej dochodzące były bardziej drożne. Zdecydowanie mniejsze korki np. z Saperów. Chodź rzeczywiście w obecnej sytuacji wyłączenie świateł znaczenie poprawiło tam ruch, inaczej by to wyglądało jak by były szkoły otwarte. Hashtagi: #Mieszkaniecul.Saperow
  • @Roweras - Szczególnie o 15 i o 16 jak stałeś w korku od kościoła. .. no brawo za testy, brawo za czas wybrany do testów, i brawo za czas poświęcony generowaniu spalin i oczekiwaniu po 30 min na wyjazd z Warszawskiej. . Hashtagi: #dekletestuja
Reklama