[ X ]
Nie ma wolnej prasy bez finansowego wsparcia reklamodawców. Wszystko co publikujemy poniżej dostajesz w zamian za oglądanie banerów.To chyba nie jest wygórowana cena? Może wyłącz więc AdBlocka?

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Lokalizacja wiaty to nie błąd

 
Elbląg, Takie rozwiązanie zostało przyjęte po to, aby było jak najbardziej bezpiecznie
Takie rozwiązanie zostało przyjęte po to, aby było jak najbardziej bezpiecznie (fot. WS)

Przy ul. 12- Lutego można znaleźć dość osobliwy przystanek autobusowy, gdzie zatoczka znajduje się kilka metrów dalej od wiaty przystankowej. Departament Rozwoju Inwestycji i Dróg odpowiada: to nie jest żaden błąd projektowy. Zobacz zdjęcia z tego miejsca.

 Żeby wyjaśnić to osobliwe zjawisko trzeba cofnąć się do etapu planowania inwestycji przebudowy DW 504. Wtedy też podjęta została decyzja o tym, aby maksymalnie ograniczyć ewentualne wyburzenie budynków i lokali usługowych na rzecz zlokalizowania w tym terenie dwujezdniowej ulicy z linią tramwajową (czyli tzw. drogi klasy G2/2). Jak się jednak okazało pas drogowy jest za wąski, co spowodowało, że zrezygnowano ze ścieżki rowerowej po tzw. zachodniej stronie 12-Lutego (od strony Biura Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego). Taka ścieżka, wraz z chodnikiem, znajduje się jednak po drugiej stronie ulicy (nieopodal skrzyżowania z ul. Trybunalską). Jak wyjaśnia Departament Rozwoju Inwestycji i Dróg oba te elementy zostały zaprojektowane zgodnie z przepisami i posiadają minimalną, wymaganą szerokość (chodnik 2,5 m, a dwukierunkowa ścieżka rowerowa 2 m).  

  Elbląg, Tak wygląda fragment planu, który dotyczy tego miejsca (źródło: UM Elbląg)
Tak wygląda fragment planu, który dotyczy tego miejsca (źródło: UM Elbląg)

 Te wszystkie uwarunkowania sprawiają, że w przypadku omawianego przystanku, mówiąc najprościej, wiata nie zmieściłaby się dokładnie na wysokości zatoczki autobusowej.
       To może zatoczka powinna znajdować się dokładnie na wysokości wiaty? Też nie. Dlaczego? Dlatego, że byłoby to niebezpieczne. Przejście dla pieszych (które pojawi się po zakończeniu robót, a które widnieje na planach) jest zlokalizowane pomiędzy przystankami. Gdyby zatoczka znajdowała się zbyt blisko przejścia istniałoby ryzyko, że autobusy zasłonią pieszych wchodzących na jezdnię, co mogłoby powodować groźne wypadki. Dlatego też zatoczka została przesunięta w stronę ul. Nowowiejskiej.
       Chociaż odległość pomiędzy wiatą a zatoczką jest niewielka (ok. 20 metrów), a widoczność nadjeżdżającego autobusu dobra, to w praktyce takie rozwiązanie może być uciążliwe dla pasażerów. I o ile młodsi poradzą sobie, to dla osób starszych może być to problem. Dlatego też Departament Rozwoju Inwestycji i Dróg zapowiada, że po zakończeniu inwestycji, kiedy będzie aranżowana zieleń oraz elementy małej architektury, w miejscu zatoczki autobusowej planuje się postawienie dodatkowej wąskiej ławki, właśnie dla osób starszych.
      

mw
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...
  • Świetnie, gdy usiądę na przystanku zawszę muszę podbiec do autobusu. I nie, nie przesadzam.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    1
    Czytelnik_MOBI_43745(2013-08-07)
  • A co przeszkadzało pozostawienie tego przystanku i zatoczki przed kwiaciarnią? miejsca dość tylko projektant bez pomysłu kolejny projekt w tym mieście wymyślił.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    16
    2
    Demotywatory(2013-08-07)
  • Ale trzeba się cieszyć że na drodze krajowej na której są określone przepisy będzie przejście dla pieszych :-) Na drugiej drodze krajowej przy poczcie głónej takie przejścia są likwidowane :-)
  • -jest to absurd. osoby niepelnosprawne, starsze nie zdązą "podbiec"do autobusu.
  • Jak by to powiedział klasyk zawsze mądry i nie omylny J. Tomaszewski - ten co sam zatrzymał Anglię 73 "To nie był błąd to jest WIELBŁĄD"
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    0
    Wielbłąd(2013-08-07)
  • To ja Wam powiem w czym jest problem, juz nawet nie w tym przystanku TYLKO W KIEROWCACH CHAMACH !!!!!, którzy idza ze ludzie siedza, jak siedzisz przodem do azali nie zawsze zauwazysz ze jedzie autobus, a CHAM wiedzac o tym rzadko POCZEKA, bo przeciez mu sie spieszy i co go pasażerowie interesują. !!!! DO CHAMÓW !!!! DROGI CHAMIE - KIEROWCO - tylko dzieki NAM masz prace, a jak sie wku. .. wie!!! na maksa to bede dzwoinić do szefa i niech CHAMSTO nie pracuje jak łaske robi. !!!!! A jeszcze jedno : czasmi warto pomysleć to do tych NIEMYSLACYCH, którzy wyjeżdzając z zajezdni nie otwierają okien w UPAŁ i jak pasażer zwróci uwage czy mogłby otworzyc górne okno to CHAM KIEROWCA, ze on nie jest od tego !!! CHAMIE jesteś jak du. .. pa od sr. .. .nia od TEGO by nam pasażerom BYŁO MIŁO I WYGODNIE. TO JA Elblążanka, mająca doś CHAMÓW KIEROWCÓW udających, że sa przygłupi !!!
  • Powiem tak to co się dzieje w tym mieście to wola o pomstę do nieba żeby zatoczka była dalej od wiaty wzięli następnego projektanta który wiol grubą kasę za odwalenie kichy to jest śmieszne gość który nie ma pojęcia o projektowaniu a w urzędzie siedzą i napychają kieszenie naszymi pieniędzmi za co za rozwalenie całego Elbląga i odwalanie takich numerów co za kretyn podpisał się pod tym projektem i dal na to pieniądze ludzie zastanowcie sie co wy robicie i nie wciskajcie takich kitów ze się inaczej nie dało bo się da i chyba każdy to zauważył
  • Taki kawałek wystarczy, żeby kierowca autobusu odjechał bez czekających pasażerów. Zwłaszcza tych starszych :
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    16
    0
    erytro(2013-08-07)
  • Dlaczego rysunku do tej publikacji nie sporządził ktoś, kto umie trzymać ołówek? Cytowanie rysunku technicznego w tak prostej sprawie jest szczytem indolencji redakcyjnej. Chyba, że na lokalizację wiaty ma zasadniczy wpływ groźny przebieg zielonych kresek, a może czerwonych? Na pewno te kreski blokują komuś linie myślenia decyzyjnego.
  • Oczywiście, że lokalizacja wiaty to nie błąd, tylko zwykły przejaw bezmyślności i bezradności wobec wcześniejszej (błędnej) decyzji o poszerzeniu ul. 12 Lutego. W ten sposób ogranicza się komfort ludzi na rzecz poprawy komfortu samochodów. Strzał w stopę na własne życzenie - miasto ma ambicje, żeby przyciągać turystów, a niedługo pies z kulawą nogą nie będzie chciał na piechotę iść do centrum!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11
    1
    Łukasz23(2013-08-07)
  • W firmach tramwaje i autobusy zapomnieli że istnieją pasażerowie i muszą moknąc i stać na przystankach tzw słupkach bo brak jest wiat z dachem i i ławką. Skandal.
  • Wszystko wyjaśnione co i czemu, no ale to nie po polsku zostawić tak sprawę tego maratonu autobusowego. Pretensje należy słać do decydentów którzy zostawili po wojnie za wąski pas na drogę i jakieś rudery dostawili.
Reklama