UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Mniej znaczy więcej

 
Elbląg, Część nowego wizerunku sklepu spożywczego przy ul. Browarnej
Część nowego wizerunku sklepu spożywczego przy ul. Browarnej (fot. Anna Dembińska)

W Elblągu zostały odnowione szyldy i witryny sześciu sklepów przy ulicach Browarnej i Robotniczej. Wśród nich są dwa sklepy odzieżowe, jeden spożywczy, serwis urządzeń gazowych, sklep wędkarski, zakład zajmujący się czyszczeniem pierza oraz renowacją i wyrobem kołder oraz poduszek. Zobacz więcej zdjęć. To efekt akcji "Dobry Znak", którą po raz pierwszy przeprowadzono w 2018 r. na warszawskiej Pradze. 

Najpierw odbyło się głosowanie na fanpage'u akcji, to właśnie internauci zdecydowali, że kolejna modernizacja szyldów oraz witryn sklepowych odbędzie się w Elblągu. Tę dobrą nowinę ogłoszono na początku czerwca, realizacją zajęto się w lipcu. Departament Urbanistyki i Architektury Urzędu Miejskiego uznał, że najbardziej odpowiednią przestrzenią do takiego działania będzie ul. Browarna oraz Robotnicza. Wyboru lokali dokonało stowarzyszenie Traffic Design, zajmujące się estetyką przestrzeni publicznej, które współtworzy tę akcję.
       - To ono prowadziło rozmowy z właścicielami oraz uzgadniało wygląd szyldów – mówił Roman Smoleński z Departamentu Urbanistyki i Architektury podczas dzisiejszej (30 lipca) prezentacji odświeżonych szyldów oraz witryn sklepowych. - Chodzi o wspomaganie małych przedsiębiorstw w dosyć trudnych miejscach, ale także i o to, aby pokazywać dobre wzorce. Warto robić szyldy, które reklamują nie wielkością i szaleństwem kolorystycznym, a czytelnością. Mam nadzieję, że to będzie inspiracja dla firm reklamowych, które będą proponowały klientom tego rodzaju filozofię projektowania szyldów.
       Jak mówił Jacek Wielebski z Traffic Design w tym projekcie duży nacisk położono na przygotowanie fasad i elewacji do "interwencji projektantów". Pierwszym przystankiem na trasie spaceru był sklep wędkarski przy ul. Browarnej. Tamtejszy szyld namalowano ręcznie.
       - Dla twórców i producentów reklamy outdoorowej to łatwa i ciekawa technika, bo w dzisiejszych czasach możemy malować z rzutnika, jest to przyjemna oraz szybka praca. Przy bardzo niskich kosztach osiągamy bardzo eleganckie efekty. Dodatkowo ten styl szyldowy mocno wpisuje się w architekturę XIX- wieczną, poniemiecką, dlatego pasuje do takich miast jak Elbląg, ale nie tylko – wyjaśniał Jacek Wielebski i dodał, że tak wykonany szyld ładnie się starzeje. - Nieprzypadkowy był także wybór kroju pisma – pogrubiona antykwa - a perspektywa w literze stwarza wrażenie przestrzenności. Szyld, przy swoich niskich kontrastach, zachowuje czytelność, dzięki temu jest delikatny i widoczny zarazem.
       Wyzwaniem było odświeżenie wizerunku dwóch lokali przy ul. Browarnej, mieszczących się tuż obok siebie.
       - Chodziło o to, aby zrobić to w taki sposób, żeby odnowić je w sposób kompleksowy, a zarazem nie stworzyć wrażenia unifikacji, które w mieście nie powinno występować – mówił Jacek Wielebski.
       Serwis urządzeń gazowych przez lata obrósł w dużą ilość tabliczek oraz informacji, co ciekawe projektanci uczynili z tego atut i "przetransferowali" ten pomysł do nowego projektu.
       - Nie było to piękne ani zadbane, ale wyglądało bardzo autentycznie, czuć było historię tego zakładu i techniczny profesjonalizm – tak tłumaczył to Jacek Wielebski.
       "Dobry Znak" to kampania firm Mastercard oraz McCann Worldgroup, które współtworzą ją ze stowarzyszeniami Traffic Design oraz MiastoDwa. Wszystkie koszty zostały pokryte w jej ramach (zarówno miasto, jak i właściciele nie musieli w nich partycypować).
mw
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Mało czytelne i sprawiające wrażenie zrobionych jak najtaniej. Mamy w mieście dużo ciekawsze lokalne witryny i szyldy sklepów i lokali użytkowych. Ale sama idea aby poprawić wyglad miasta i reklam jest godny uwagi. Wystarczy popatrzeć co zrobiono ze Światem Dziecka na 12 Lutego. Na Browarnej podoba mi się szyld odcisniety w tynku z rozmaitych wizerunków nad sklepem spożywczym na rogu Dolnej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14 8
    (2019-07-30)
  • Czad! Fajna inicjatywa. Szyldy rewelacyjne - najlepszy serwis urządzeń grzewczych. Brawo!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14 4
    gall anonim(2019-07-30)
  • Ładne, ale co z tego, skoro kamienice powyżej wysokości parteru nieodnowione?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14 1
    laskipaa(2019-07-30)
  • Przestańcie, okoliczni menele od piwka i tak tego nie rozumieją. Przecież to oni każdego dnia wysiaduja ul. browarna i pływacka. Przejść nie można, tłuką butelki, kapsle ,pety i słownictwo. Ten sklep powinien być zamknięty i tyle.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9 4
    (2019-07-30)
  • Te budynki pękają bo jada tuż koło domu konstale. Z K M tramwaje powinien odnowić zniszczone budynki.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9 4
    (2019-07-30)
  • Fajny pomysł, w dobie wszechobecnej pstrokacizny reklamowej, takie nawiązanie do klasyki wzornictwa przyciąga uwagę i nadaje oryginalny charakter tego miejsca. Brawo.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    20 0
    ttttt(2019-07-30)
  • Szkoda że nie zajęli się budynkiem Świat Dziecka. Tam jest największy koszmar. Kiczowatych szyldów więcej niż elewacji.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6 0
    dtgchvjbk(2019-07-30)
  • Serdecznie gratuluję i proszę nie tracić zapału. W naszym mieście jest sporo miejsc zapomnianych przez wszystkich, przede wszystkim mentalnie ( o czym niestety świadczy jeden z komentarzy ad. ( bardzo przepraszam Mieszkanców tych dzielnic )- meneli. Pomysł nawiązuje do rewitalizacji warszawskiej Pragi i rzeczywiście autorzy zainspirowali się najlepszym okresem polskiego wzornictwa. Powodzenia.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11 1
    filip21(2019-07-30)
  • "ELPUCH". .. buhahaha
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2 7
    bluselka(2019-07-30)
  • Jako osoba, która głosowała zaciekle na nasze miasto, by wygrało, cieszę się bardzo z tych realizacji! Warto było mobilizować znajomych. Piękne i unikatowe realizacje, oby inni wzięli przykład!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    13 1
    (2019-07-30)
  • Sklep "Teresa" najlepszy baner. Pomysł z "wyrzeźbieniem" chleba, mleka itp bardzo fajny. Znalazło się nawet piwo na szyldzie - czyli wszystko się zgadza, bo to główny punk zaopatrzenia w ten trunek dla lokalnych smakoszy wystających pod sklepem całe ranki i południa.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    17 1
    lokals(2019-07-30)
  • Na el puchu mogli jeszcze jakąś malowaną gęś strzelić. Taki trochę za biedny ten szyld. Za to na kracie od drzwi "ElPUCH"-u te dorobione metalowe pióra są super.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 0
    1234(2019-07-30)
Reklama