Środa 14-11-2018, imieniny Emila, Wawrzyńca
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Wybory 2018

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Budowa hali na Modrzewinie Budowa hali na Modrzewinie

Teraz ja - Oszukiwanie wizualizacją

 
Elbląg, Teraz ja - Oszukiwanie wizualizacją Zdjęcie nadesłane przez Czytelnika. Wizualizacja i rzeczywistość
Rek

Budowa wiaduktu na Zatorze ma się już ku końcowi. Już teraz można pokusić się o pierwsze spostrzeżenia co do ewentualnych korzyści dla rowerzystów.

Zaskoczeniem jest to, jak wcześniej przedstawiona wizualizacja odbiega od tego, co zostało zbudowane. W planach było połączenie rowerowe od skrzyżowania al. Grunwaldzkiej i Lotniczej w kierunku obecnego przejazdu kolejowego. Teraz go nie ma. Na Zatorzu była planowana odnoga drogi rowerowej w kierunku ul. Lotniczej. Teraz też jej nie ma. Całość ścieżek rowerowych w tej dzielnicy ogranicza się do stumetrowego odcinka łączącego dwa ronda, tylko że w sposób autonomiczny. Nie zostało wykonane połączenie dróg rowerowych z jezdniami rond, co pozwoliłoby na sprawne i bezpieczne przejście ruchu pomiędzy jezdnią a ścieżką rowerową oraz dowolny wybór kierunku podróży.
     Teraz wjeżdżając na Zatorze wiaduktem rowerzysta musi jechać w kierunku starego przejazdu kolejowego. I gdzie w tym sens? Do tego dochodzą takie usterki jak: bardzo nierówna nawierzchnia wykonanych dróg rowerowych czy brak skrajni w tunelu pieszo-rowerowym. Ponadto w rejonie wspomnianego skrzyżowania al. Grunwaldzkiej i Lotniczej przejazdy dla rowerzystów są za wąskie oraz zamontowano na nich detektory w formie przycisków.
     W 2012 został przyjęty dokument pt. "Zarządzenie Prezydenta miasta Elbląg w sprawie standardów wykonawczych i projektowych dla systemu transportu rowerowego miasta Elbląg. Miało to na celu wprowadzenie na najwyższy poziom naszej zaniedbanej infrastruktury. I jakimś dziwnym trafem od tego czasu nie powstała żadna droga dla rowerów w pełni zgodna z tymi zasadami. Po raz kolejny nie ma z czego być dumnym.
BartosikMaciej
Liczba publikacji: 9
W tym miesiącu: 0
Ocena Głosów Komentarzy
3.9 7 50

..., a moim zdaniem
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Kuchnia, a aneks kuchenny
Kuchnia klasyczna
Kuchnia inna niż inne
Kuchnia nowoczesna