UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Przybywa biletomatów

 
Elbląg, Na placu Słowiańskim zamontowano biletomat,
Na placu Słowiańskim zamontowano biletomat, fot. Anna Dawid

W poniedziałek (16.11) na placu Słowiańskim zamontowano biletomat, ma być on czynny od przyszłego tygodnia. Jest to kolejna część inwestycji w ramach projektu Poprawa zrównoważonej mobilności mieszkańców Elbląga.

- Na placu Słowiańskim, oprócz biletomatu, zainstalowano też dwie tablice informacji pasażerskiej i wymieniono na nowe wiaty przystankowe. Jest to trzeci etap elbląskiego projektu, związanego z poprawą zrównoważonej mobilności. Jego realizację zakończy w przyszłym roku zakup piątego, nowego tramwaju – wyjaśnia Joanna Urbaniak, rzeczniczka prasowa prezydenta Elbląga.

Przypomnijmy, że w ramach wcześniejszych etapów tego projektu Elbląg zdobył środki na modernizację zajezdni tramwajowej, a także budowę węzła przesiadkowego przy placu Dworcowym. W lutym br. na tory wyjechały cztery nowe tramwaje, piąty natomiast jest w trakcie produkcji. Łączny koszt realizowanych w naszym mieście inwestycji w infrastrukturę tramwajową wynosi około 26 mln zł. Budowa nowej hali tramwajowej wraz z wyposażeniem kosztowała 7.363.652 zł. Obiekt ten służy do utrzymania wagonów taboru tramwajowego w gotowości technicznej i sprawności eksploatacyjnej. W każdej z dwóch naw hali mogą garażować wagony tramwajowe. Dodatkowo w nawie północnej wykonywane są czynności obsługi codziennej, przeglądy okresowe oraz drobne naprawy awaryjne z wykorzystaniem systemu podnośników do wagonów tramwajowych oraz ruchomych pomostów roboczych. Hala wyposażona jest również w automatyczną myjnię oraz pomieszczenia sanitarne dla pracowników. W ramach projektu na terenie zajezdni tramwajowej wybudowano również nowe torowisko i trakcję tramwajową (koszt 4.363.652 zł)

W obrębie placu Dworcowego (w ramach tego samego projektu) przebudowano dwa perony przystanków tramwajowych przy al. Grunwaldzkiej, wymieniono wiaty przystankowe, zamontowano też biletomaty i nowe tablice informacji pasażerskiej.

- W ramach projektu powstał też węzeł przesiadkowy na skrzyżowaniu przy Centrum Handlowym Ogrody. Tam również zamontowano biletomat oraz tablicę informacji pasażerskiej – dodaje Joanna Urbaniak.

daw
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Reklama