
Za nami trzecia sesja Rady Miejskiej. Tym razem obrady otworzył koncert kolęd w wykonaniu chóru Pro Musica z Próchnika. Później było już mniej świątecznie – radni wyrazili swoje zdanie na temat wyboru trzeciego wiceprezydenta, głosowano również nad sprawami domykającymi ten rok.
Zanim jednak zaczęto głosować nad uchwałami radni skomentowali decyzję prezydenta Wróblewskiego o powołaniu trzeciego wiceprezydenta.
- Poprzednio prezydent miał dwóch zastępców i sprawny urząd – mówił m.in. Marek Pruszak, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej. - Likwidacja etatu w jednym departamencie nie gwarantuje środków na etat trzeciego wiceprezydenta.
Z kolei prezydent argumentował, że powołanie trzeciego wiceprezydenta jest niezbędne ze względu na zaniechania poprzednich władz dotyczących deficytu budżetowego. Nie zgodził się z tym m.in. Paweł Fedorczyk, radny PiS.
- Rozumiem decyzję o powołaniu trzeciego wiceprezydenta, ale proszę nie podawać takiej wykoślawionej argumentacji – mówił radny. - Te same środowiska, które doprowadziły do tej kwoty [deficytu budżetowego – red.] teraz będą to naprawiać. A argumenty, że to poprzednie władze doprowadziły do zaniechań, są krzywdzące.
Później radni przeszli do głosowania nad uchwałami, m.in. nad przeniesieniem na przyszły rok tych wydatków, których nie zrealizowano w 2014 r. Chodzi m.in. o zakup komputerów do szkół, wykonanie i zaprojektowanie sześciu witaczy i billboardów, płatność za dokumentację projektową i roboty dotyczące rewitalizacji wieży Katedry i pobliskiego placu, czy prace związane z halą i boiskiem przy Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2. Razem 868 248 zł.
Oddelegowano również radnych na członków Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, która działa przy prezydencie. W jej pracach będzie uczestniczyła Maria Kosecka, obecnie radna niezrzeszona, a także Jolanta Janowska, radna PiS. Powołano również komisję doraźną, która będzie pracowała nad Kartą Seniora. W jej składzie znajdą się dwie przedstawicielki z ramienia prezydenta – Teresa Urban, pełnomocnik prezydenta ds. osób starszych oraz Barbara Dyrla, dyrektorka Departamentu Spraw Społecznych. Zasiądą w niej również radni – dwie Małgorzaty Adamowicz, z PO oraz z PiS, Teresa Król (PiS), Jolanta Janowska oraz Jolanta Lisewska (PiS), a także Maria Kosecka oraz Wojciech Rudnicki (SLD).
Kolejna sesja odbędzie się 29 stycznia, natomiast na 8 stycznia zapowiedziano debatę, na której radni będą dyskutować nad przyszłorocznym budżetem.
- Poprzednio prezydent miał dwóch zastępców i sprawny urząd – mówił m.in. Marek Pruszak, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej. - Likwidacja etatu w jednym departamencie nie gwarantuje środków na etat trzeciego wiceprezydenta.
Z kolei prezydent argumentował, że powołanie trzeciego wiceprezydenta jest niezbędne ze względu na zaniechania poprzednich władz dotyczących deficytu budżetowego. Nie zgodził się z tym m.in. Paweł Fedorczyk, radny PiS.
- Rozumiem decyzję o powołaniu trzeciego wiceprezydenta, ale proszę nie podawać takiej wykoślawionej argumentacji – mówił radny. - Te same środowiska, które doprowadziły do tej kwoty [deficytu budżetowego – red.] teraz będą to naprawiać. A argumenty, że to poprzednie władze doprowadziły do zaniechań, są krzywdzące.
Później radni przeszli do głosowania nad uchwałami, m.in. nad przeniesieniem na przyszły rok tych wydatków, których nie zrealizowano w 2014 r. Chodzi m.in. o zakup komputerów do szkół, wykonanie i zaprojektowanie sześciu witaczy i billboardów, płatność za dokumentację projektową i roboty dotyczące rewitalizacji wieży Katedry i pobliskiego placu, czy prace związane z halą i boiskiem przy Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2. Razem 868 248 zł.
Oddelegowano również radnych na członków Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, która działa przy prezydencie. W jej pracach będzie uczestniczyła Maria Kosecka, obecnie radna niezrzeszona, a także Jolanta Janowska, radna PiS. Powołano również komisję doraźną, która będzie pracowała nad Kartą Seniora. W jej składzie znajdą się dwie przedstawicielki z ramienia prezydenta – Teresa Urban, pełnomocnik prezydenta ds. osób starszych oraz Barbara Dyrla, dyrektorka Departamentu Spraw Społecznych. Zasiądą w niej również radni – dwie Małgorzaty Adamowicz, z PO oraz z PiS, Teresa Król (PiS), Jolanta Janowska oraz Jolanta Lisewska (PiS), a także Maria Kosecka oraz Wojciech Rudnicki (SLD).
Kolejna sesja odbędzie się 29 stycznia, natomiast na 8 stycznia zapowiedziano debatę, na której radni będą dyskutować nad przyszłorocznym budżetem.
mw