UWAGA!

----

Senator Wcisła: budowa kanału od początku do końca jest zadaniem państwa

 Elbląg, Konferencja senatora Jerzego Wcisły, obok poseł Jacek Protas
Konferencja senatora Jerzego Wcisły, obok poseł Jacek Protas fot. Mikołaj Sobczak

- Inwestycja, która ma zostać w sobotę szumnie zakończona, nie spełnia swojego podstawowego celu. Żaden większy statek, ponad takie, które już teraz wpływają do elbląskiego portu, nie wpłynie do niego po 17 września - mówił o otwarciu przekopu przez Mierzeję Wiślaną senator Jerzy Wcisła (KO) podczas piątkowej (16 września) konferencji prasowej. Odniósł się w ten w sposób do sporu wokół tego, kto ma pogłębić tor wodny w Elblągu: rząd czy samorząd.

W sobotę 17 września odbędzie się otwarcie przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Oprócz oficjalnej uroczystości zaplanowano też koncerty z udziałem muzycznych gwiazd. - Tamie szumne otwarcie w moim odczuciu jest robione po to, by oszukać Polaków, wmówić nam, że 17 września otwarta zostanie strategiczna inwestycja dla Polski i także dla Elbląga. Niestety, ta inwestycja tego dnia nie zostanie zakończona, a więc nie zostanie otwarta żadna droga wodna. Jeżeli to otwarcie przymierzamy do 17 września 1939 roku i mówimy, że dzisiaj chcemy przywrócić suwerenność portowi w Elblągu, to nic takiego nie nastąpi. Więc po co takie szumne otwarcie? - uważa Jerzy Wcisła.

Senator przytoczył także zapowiedzi czołowych polityków PiS, między innymi Jarosława Kaczyńskiego, dotyczące funkcjonowania portu w Elblągu po wybudowaniu kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.

- Zapowiadali, że port w Elblągu będzie silny, będzie czwartym portem Rzeczpospolitej, tylko zapomnieli powiedzieć o tym, że tak się stanie tylko i wyłącznie pod warunkiem, jeśli miasto odda port państwu. Dzisiaj ta inwestycja, która ma się niby jutro zakończyć, nie spełnia podstawowego celu, żaden większy statek, ponad takie, które już wpływają, nie wpłynie do Elbląga po 17 września – mówił Jerzy Wcisła.

Senator podkreślił także, że podstawowym zadaniem kanału było i jest połączenie portu w Elblągu z morzem.

- Bez osiągniecia tego celu wydanie 2 mld zł jest marnotrawstwem. Budowa kanału od początku do końca jest zadaniem państwa, nie ma żadnego prawnego uzasadnienia przerzucanie tych kosztów na samorząd. Sprawy przekazania udziałów w porcie nie można łączyć z dokończeniem budowy kanału. To są dwie odrębne sprawy. Do czasu zapewnienia rzeczywistego zakończenia tej inwestycji będziemy zbierali podpisy pod petycją do premiera o to, by państwo inwestycję zakończyło i nie próbowało jej wykorzystywać do przejęcia portu w Elblągu – mówił Jerzy Wcisła.

 

daw

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Te PO ma coś z głowa.. najpierw zakaz budowy nie można o Matko nie wolno. Teraz to budowa najważniejsza najpilniejsza i musi hyc Elbląga. Weźcie się za robotę obłudnicy.. Jak nie macie z tym nic wpolnego tak jak z Trasa 7 i przekopem wszystko idzie zgodnie z planem. A.Nie jak u was Zawsze jakiś Nowak wsadzi zegarek w przedsięwzięcie.. Hashtagi: #Karoe89
  • Tylko to Państwo to teraz oszuści. Widać po rzece. Hańba Wam PIS
  • @Karoe89wp.pl - co Ty chrzanisz? Dla PIS najważniejsza bo lody kręcą
  • No ale Panie co zrobisz jak nic nie zrobisz. Bo 900m odcinka toru wodnego, jego pogłębienia aż do samego portu nie interesuje Państwa ale zainteresowanie wykazuje minister. Czym ? Działkami prywatnymi w obrębie rzeki już daleko za portem, który zaliczają magicznie do portu.
  • Mimo wszystko, marzę by PIS został rozliczony i ukarany za wszystko co nakłamali!
  • Czyli ta banda nieudacznikow z Ratusza chce by rząd podał im gotowa inwestycje na talerzu a oni z motorówką na czele obsadzą kolesiami port ha ha niedoczekanie Hashtagi: #Kkxt
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    126
    24
    tade(2022-09-16)
  • @Karoe89wp.pl - Kolorowy ten plan jak statki nie wejdą do portu jeszcze długo. To tak jakby lotnisko CPK powstało otworzyli je z pompą ale bez utwardzonego pasa startowego. Bo ten pas to sobie gmina ma zbudować sama np. za 10 mln zł
  • Konstrukcja tej kuriozalnej sytuacji jest mega ciekawa. Kto ten wodny pogłębiał od dnia otwarcia portu Elbląg ? Kto za to odpowiadał ? Pierwsze 900m pod szyldem i z budżetu samorządu elbląskiego a kolejne etapy aż do ujścia rzeki do Zalewu Wiślanego Urząd Morski ? A może parametry dopuszczalnych jednostek zmniejszały się wraz ze stopniem zamulenia rzeki Elbląg. Węgiel rosyjski jakoś jednak dopływał.
  • Jurka nie zaprosili na otwarcie stad ten ton
  • Ciebie tez od okrywa wyjechali ? Hashtagi: #Huebruj17
  • Znowuż kąsają te ruskie onuce? Nie mogą przeżyć że PIS zrobił tyle dobrego dla elblążan i zagrał na nosie Putinowi. Gdyby POwcy byli u władzy to byśmy musieli płacić kacapom łapówki za przepłynięcie i czekać na ich dobry humoru
  • Rozpoczynamy cykl:Piątek z pacanem
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    58
    6
    Surtu(2022-09-16)
Reklama