Autobusy w żaden sposób nie są oznaczone z tyłu pojazdu numerem linii, co po zmroku czy też rano bardzo utrudnia korzystanie z komunikacji. Takie autobusy nie powinny być dopuszczone do ruchu – napisał do nas Czytelnik. To i pozostałe Jego pytania zadaliśmy Zarządowi Komunikacji Miejskiej, oto pytania i odpowiedzi.
Czytelnik napisał:
– Postanowiłem podzielić się z moimi uwagami na temat funkcjonowania komunikacji miejskiej w Elblągu.
Wczoraj (Święto Trzech Króli) chciałem skorzystać z linii nr 23, sprawdziłem rozkład w internecie na stronie dla przystanku Nad Jarem – pętla w kierunku Dąbrowy. Domyśliłem się, że tego dnia obowiązuje rozkład niedzielny. Chciałem skorzystać z kursu o 8.13. Udałem się na przystanek, byłem prawie 10 minut wcześniej. Czekałem na przystanku, jednak po upływie czasu odjazdu autobus w ogóle nie pojawił się na pętli! Czekałem cierpliwie, aż w końcu po długim oczekiwaniu podszedłem do tabliczki z rozkładem i zobaczyłem, że linia 23 kursuje tylko w dni robocze!
Wynika z tego, że rozkład w internecie i na przystanku bardzo różnią się od siebie. Proszę, aby wyjaśnić tę sprawę z ZKM Elbląg, bo to jest niedopuszczalne, aby rozkłady wprowadzały w błąd pasażerów. Nie ma co się dziwić, że liczba pasażerów spada, skoro ZKM Elbląg nie potrafi zadbać o aktualność rozkładów jazdy!
Odpowiada Michał Górecki, rzecznik prasowy Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu:
– Faktycznie rozkład jazdy nowej linii nr 23, uruchomionej na wniosek mieszkańców Dąbrowy, był niepoprawny. Rozkład został poprawiony – za niedogodność przepraszamy.
Autobusy bez wyświetlaczy
Czytelnik:
– Kolejna sprawa, która bardzo drażni mnie od początku roku. Zdaję sobie sprawę, że jest zmiana przewoźników, ale autobusy, które jeżdżą bez działających wyświetlaczy, nie powinny być dopuszczone do ruchu. Bardzo prozaiczny powód – już po zmroku, od godz. 16, czy też rano autobusy w żaden sposób nie są oznaczone z tyłu pojazdu numerem linii, co bardzo utrudnia korzystanie z przejazdów. Nie raz zdarza mi się podbiegać do autobusu i nie można w żaden sposób odczytać numeru linii. Tabliczki z przodu także są nieoświetlone.
Michał Górecki:
– W sprawie oznakowania autobusów interweniowaliśmy już u przewoźników. Brak jakiegokolwiek oznakowania linii z tyłu i z boku autobusu jest niedopuszczalny, dlatego z tego powodu naliczane są wysokie kary finansowe.
Przystanki bez oznaczeń linii
Czytelnik:
– Drażni mnie także, że ZKM nie dba o prawidłowe oznaczenie numerów linii odjeżdżających z danego przystanku, co jest niedopuszczalne w innych miastach. Chodzi o jeden z najważniejszych przystanków w mieście, przystanek tramwajowy Plac Słowiański. W chwili obecnej odjeżdżają z niego linie numer 2, 4 i 5. A jakie linie są oznaczone na przystanku? Oczywiście te, które z niego nie odjeżdżają, czyli 1 i 3! To jest paranoja w dzisiejszych czasach.
Proszę także o uzyskanie odpowiedzi, czy przystanki, np. Grunwaldzka-Elzam w stronę dworca zostanie oznaczony numerami linii, jakie z niego odjeżdżają? Bo na tym przystanku w ogóle brak jakichkolwiek oznaczeń linii!
Michał Górecki:
– Oznaczenia numerów linii umieszczone na wiatach przystankowych na czas remontów nie były do tej pory usuwane. Warto to jednak zmienić w przypadku długotrwałych zmian w organizacji poszczególnych linii. Nieaktualne w czasie prowadzonych remontów oznaczenia z Placu Słowiańskiego zostały usunięte, a w ciągu najbliższych dni zostaną usunięte z pozostałych przystanków.
Przystanki, na których znajdują się wiaty, są oznakowane naklejkami umieszczanymi na bocznych szybach wiaty.
Spośród 377 przystanków elbląskiej komunikacji miejskiej ponad 200 to słupki ze znakiem drogowym i aktualnym rozkładem jazdy. Montaż oznakowania linii na tych przystankach jest planowany, jednak wymaga to odpowiednich środków finansowych i czasu – konieczne jest zamontowanie dodatkowych uchwytów na każdym słupku. Dlatego też montaż dodatkowych uchwytów będzie następował stopniowo, prawdopodobnie od wiosny br.
– Postanowiłem podzielić się z moimi uwagami na temat funkcjonowania komunikacji miejskiej w Elblągu.
Wczoraj (Święto Trzech Króli) chciałem skorzystać z linii nr 23, sprawdziłem rozkład w internecie na stronie dla przystanku Nad Jarem – pętla w kierunku Dąbrowy. Domyśliłem się, że tego dnia obowiązuje rozkład niedzielny. Chciałem skorzystać z kursu o 8.13. Udałem się na przystanek, byłem prawie 10 minut wcześniej. Czekałem na przystanku, jednak po upływie czasu odjazdu autobus w ogóle nie pojawił się na pętli! Czekałem cierpliwie, aż w końcu po długim oczekiwaniu podszedłem do tabliczki z rozkładem i zobaczyłem, że linia 23 kursuje tylko w dni robocze!
Wynika z tego, że rozkład w internecie i na przystanku bardzo różnią się od siebie. Proszę, aby wyjaśnić tę sprawę z ZKM Elbląg, bo to jest niedopuszczalne, aby rozkłady wprowadzały w błąd pasażerów. Nie ma co się dziwić, że liczba pasażerów spada, skoro ZKM Elbląg nie potrafi zadbać o aktualność rozkładów jazdy!
Odpowiada Michał Górecki, rzecznik prasowy Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu:
– Faktycznie rozkład jazdy nowej linii nr 23, uruchomionej na wniosek mieszkańców Dąbrowy, był niepoprawny. Rozkład został poprawiony – za niedogodność przepraszamy.
Autobusy bez wyświetlaczy
Czytelnik:
– Kolejna sprawa, która bardzo drażni mnie od początku roku. Zdaję sobie sprawę, że jest zmiana przewoźników, ale autobusy, które jeżdżą bez działających wyświetlaczy, nie powinny być dopuszczone do ruchu. Bardzo prozaiczny powód – już po zmroku, od godz. 16, czy też rano autobusy w żaden sposób nie są oznaczone z tyłu pojazdu numerem linii, co bardzo utrudnia korzystanie z przejazdów. Nie raz zdarza mi się podbiegać do autobusu i nie można w żaden sposób odczytać numeru linii. Tabliczki z przodu także są nieoświetlone.
Michał Górecki:
– W sprawie oznakowania autobusów interweniowaliśmy już u przewoźników. Brak jakiegokolwiek oznakowania linii z tyłu i z boku autobusu jest niedopuszczalny, dlatego z tego powodu naliczane są wysokie kary finansowe.
Przystanki bez oznaczeń linii
Czytelnik:
– Drażni mnie także, że ZKM nie dba o prawidłowe oznaczenie numerów linii odjeżdżających z danego przystanku, co jest niedopuszczalne w innych miastach. Chodzi o jeden z najważniejszych przystanków w mieście, przystanek tramwajowy Plac Słowiański. W chwili obecnej odjeżdżają z niego linie numer 2, 4 i 5. A jakie linie są oznaczone na przystanku? Oczywiście te, które z niego nie odjeżdżają, czyli 1 i 3! To jest paranoja w dzisiejszych czasach.
Proszę także o uzyskanie odpowiedzi, czy przystanki, np. Grunwaldzka-Elzam w stronę dworca zostanie oznaczony numerami linii, jakie z niego odjeżdżają? Bo na tym przystanku w ogóle brak jakichkolwiek oznaczeń linii!
Michał Górecki:
– Oznaczenia numerów linii umieszczone na wiatach przystankowych na czas remontów nie były do tej pory usuwane. Warto to jednak zmienić w przypadku długotrwałych zmian w organizacji poszczególnych linii. Nieaktualne w czasie prowadzonych remontów oznaczenia z Placu Słowiańskiego zostały usunięte, a w ciągu najbliższych dni zostaną usunięte z pozostałych przystanków.
Przystanki, na których znajdują się wiaty, są oznakowane naklejkami umieszczanymi na bocznych szybach wiaty.
Spośród 377 przystanków elbląskiej komunikacji miejskiej ponad 200 to słupki ze znakiem drogowym i aktualnym rozkładem jazdy. Montaż oznakowania linii na tych przystankach jest planowany, jednak wymaga to odpowiednich środków finansowych i czasu – konieczne jest zamontowanie dodatkowych uchwytów na każdym słupku. Dlatego też montaż dodatkowych uchwytów będzie następował stopniowo, prawdopodobnie od wiosny br.
PD