UWAGA!

Uwaga! Jedzie tramwaj!

 
Elbląg, - Wczoraj sprawdzaliśmy jakość nowego torowiska holując ciągnikiem wagon wzdłuż ul. Pocztowej - mówi Ryszard Murawski
- Wczoraj sprawdzaliśmy jakość nowego torowiska holując ciągnikiem wagon wzdłuż ul. Pocztowej - mówi Ryszard Murawski (fot. WS)

Na 3 czerwca, po rocznej przerwie, zaplanowane jest uruchomienie komunikacji tramwajowej pomiędzy zajezdnią a pętlami Saperów i Druska. Trwają ostatnie przygotowania trakcji, rozpoczęły się testy na nieczynnych od dłuższego czasu odcinkach. Kierowcy muszą teraz zdwoić swoją czujność, bo wielotonowe wagony wracają na torowiska. Zobacz zdjęcia.

- Wczoraj (27 maja) rozpoczęliśmy cykl przygotowań i testów nieczynnych od dłuższego czasu linii od zajezdni do pętli Druska i Saperów - mówi zastępca dyrektora spółki Tramwaje Elbląskie Ryszard Murawski, dodając: - W dniu wczorajszym odbyło się to bez możliwości samodzielnego przejechania tramwajem wzdłuż ul. Pocztowej. Wiąże się to z prowadzonymi pracami wykończeniowymi biegnących tam nowych układów torowych i sieciowych. Prace te mają być zakończone w ciągu 2-3 dni. I wtedy odbędą się rzeczywiste próby ruchowe z przejechaniem tramwajów z pełnym zasilaniem od zajezdni do Pl. Słowiańskiego i dalej. Wczoraj, dzięki uprzejmości firmy Eurovia, sprawdzaliśmy jakość nowego torowiska holując ciągnikiem wagon wzdłuż ul. Pocztowej. Od ul. 1 Maja do pętli Saperów i Druska wagon poruszał się już o własnych siłach i dokonaliśmy nim pierwszej jazdy po około rocznej przerwie na tych odcinkach. Po całkowitym oddaniu odcinka torowiska wzdłuż Pocztowej jazdy będą się tam odbywały do końca tygodnia. Na 3 czerwca będziemy więc w pełni przygotowani na obsługę pasażerską pomiędzy zajezdnią a pętlami Druska i Saperów - kończy Ryszard Murawski.
       Tramwaje Elbląskie, własnymi siłami, w trakcie przerwy eksploatacyjnej wykonały również kilka napraw i remontów nieczynnych w tym czasie torowisk. Prace takie były wykonywane na skrzyżowaniu ul. 1 Maja z Hetmańską, na ul. Bema naprawiano torowisko i szlifowano szyny. Częściowymi naprawami objęto też odcinki wzdłuż Al. Grunwaldzkiej. Dzięki niedawnemu połączeniu odcinków torowych na Pocztowej pracownicy Tramwajów Elbląskich skorzystali z pierwszej nadarzającej się okazji i w porozumieniu z firmą Eurovia mieli możliwość sprawdzenia stanu torowisk po bardzo długim czasie ich nieużytkowania.
       - Próby muszą się odbyć wszystkimi typami użytkowanych przez nas wagonów - dodaje Ryszard Murawski. - Na testach pojawią się więc zarówno najnowsze Pesy, jak i najstarszy tramwaj typu 5N. Pesy nadal nie będą jeździły w kierunku pętli Druska. Co prawda, wzdłuż Al. Grunwaldzkiej dokonaliśmy cząstkowych remontów sieci, jednak odcinek pomiędzy pętlą a ul. Żeromskiego jest naprawdę w słabym stanie. Poza tym mamy tylko 6 wagonów z bydgoskiej wytwórni i nie ma praktycznie takiej możliwości aby jeździły one na wszystkich liniach.
       Wczorajsza, pierwsza próba przejazdu powracającego na dawne linie tramwaju nie obyła się bez niespodzianek. Mimo wielu komunikatów w mediach o rozpoczynających się testach na ul. 1 Maja kierowcy pozostawili siedem samochodów zaparkowanych bezpośrednio na torowisku. Testowy tramwaj miał więc prawie półgodzinną przerwę w jeździe. Kierowcy przyzwyczaili się, że od roku tam nic nie jeździ i parkowali na torach swoje pojazdy. Miejmy nadzieję, że tego typu zdarzenia będą się zdarzały jak najrzadziej.
       Z informacji, jakie uzyskaliśmy od Michała Góreckiego z ZKM wynika, że jeszcze do końca tego tygodnia wyjaśni się, jak będzie funkcjonowała komunikacja miejska od czerwca. Na razie pewne jest, że przez około dwa miesiące tramwaje nie będą kursowały w kierunku pętli Ogólna.
       ZKM apeluje do wszystkich pasażerów o zachowanie odpowiedniej ostrożności na przystankach oraz przejściach dla pieszych znajdujących się w pobliżu torowisk. A do wszystkich pozostałych użytkowników ruchu drogowego zwraca się z prośbą o zachowanie szczególnej ostrożności na skrzyżowaniach, przez które przebiega torowisko oraz przy wyjazdach i wjazdach na posesje, które znajdują się w sąsiedztwie torowisk.
       Redakcja portEl.pl przyłącza się do apelu ZKM i ma nadzieję, że powrót tramwaju na odcinki, gdzie nie widziano go od roku odbędzie się jak najmniej kolizyjnie i bezstresowo dla wszystkich.
      
Witold Sadowski
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • W Elblągu tak przyśpieszamy, ze aż cofamy się do czasów gdzie "wagoniki" były ciągane przez traktory.
  • coreczka red naczelnego portelu pracuje od niedawna w swiatowidzie. zobaczycie dopiero jak bedzie portel ladnie pisal o czyzyku. Zatrudnil mloda bo chce miec plusy na lamach portelu. darmowa reklama kosztem zatrudnieia po znajomosci. czyzyk - wstydu nie masz
  • W końcu próby jazdy ilez to czekac trzeba było jeszcze tylko zakupic kilka wagonów i zrobic ten remont by mogły pesy na dworzec jezdzic
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    elbingmajster(2013-05-28)
  • do Damb: skoro nie ma położonej linii energetycznej to jak inaczej ma ten tramwaj jechać? to nie parowóz ani spalinowóz
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    gupidamb(2013-05-28)
  • Znając idiotów projektujących i odbierających podobne inwestycje typu skrzyżowania czy sygnalizację w mieście zaraz wyjdzie parę bubli zagrażających ludziom a odpowiedzialnych zero, ważne że kasa wzięta.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Dudu Bidon(2013-05-28)
  • A torowisko na Obr. Pokoju ? Leżące w ziemi, porośnięte chwastami i od lat nie wymieniane ? Demolujące budynki mieszkaniowe położone wzdłuź linii ? Kiedy jak nie teraz, pytam ?
  • Zobaczcie do jakiegoz acofania doprowadzily 2 letnie rzady POwcow. Teraz tramwaje sa ciagane przez traktory. Cyrk!! Nawet niemcy przed wojna posiadali w elbingu elektryczne tramwaje. Nigdy wiecej PO!! Teraz odlacza cala linie od kroewieckiej az po nad jarem i bazantarnie. Skandal!! i to na ponad 3 miesiace! Gdzie linia nr 4 byla najbardziej uczeszczana, ludzie dojezdzali do pracy, szkol 2 lo, 1 lo alstomu, . Teraz nie bedzie niczego! Moze TE niech zakupia wozy drabiniaste i konie pociagowe? Co za wiocha! Zeby w cywilizowanym kraju odciac najbardziej uczeszczane linie tramwajowe na 3 miechy? granda!tramwaje powinny byc priorytetem a przerwa w ich funkcjonowaniu nie dluzsza niz tydzien
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    turban(2013-05-28)
  • turban: cpales?
  • turban, weź coś na uspokojenie.
  • turban idioto to nie wina TE ze 503 i 504 tak jest robiona a nie inaczej puknij sie w łeb albo idz do lekarza
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    anty turban(2013-05-28)
  • W TE i ZKM jednak nikt nie mysli. Mamy prxwciex tramwaje dwu-stronne. Te niemieckie antyku sa jeszcze na chodzie. Przetoczyc je na petle ul. Ogolnej. I dwa na zmiane beda jezdzic i wozic ludzi. Na petli nad Jarem nawrot i spiwrotem, na Krolewieckiej obok banku MILENIUM czssowo zamontowqc zwrotnice, daieki ktorej tramwaj zmieniałby kierunek.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Proste jak drut,no nie?(2013-05-28)
  • Mogłby jezdzic trawaj tzw. "studencki" z ul. Druskiej do ul. Saperow. Jest ku temu mozliwosc. Ale zaraz pan Gorecki " spec od wszystkiego" powie, ze :"jest to nie mozliwe". A ja powiem wszystko jest mozliwe, gdy sie chce.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Stara Bimba(2013-05-28)
Reklama