UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • @RobertKoliński - Unia Europejska nie stawia dzisiaj na transport drogowy, ale również nie stawia na transport śródlądowy. Stawia na transport kolejowy, jako najtańczy, najbardziej ekologiczny i dużo szybszy od morskiego i śródlądowego. Port w Elblągu ma możliwości transportu ładunków transportem śródlądowym bez konieczności bezsensownego przekopu mierzei.
  • @Gienek - Transportowałem barkami kilka lat temu zboże z Elbląga do portów Gdańsk/Gdynia. Niestety okazało to się klapą finansową dla Zleceniodawcy - transport drogowy okazał się dużo tańszy.
  • Patryk wymień proszę te silniejsze inwestycje z większym potencjałem, które przyniosą nowe miejsca pracy i rozwój gospodarczy Elbląga i powiedz skąd weźmiesz na to pieniądze, bo na przekop to pieniądze daje Rząd 880 mln, a skąd Ty weźmiesz pieniądze?
  • @RobertKoliński - Transport śródlądowy w Unii Europejskiej zanika, bowiem: - wcale nie jest taki ekologiczny. Pchacze, barki o własnym napędzie spalają jednak paliwo zanieczyszczając środowisko. Kolej elektryczna nie zatruwa powietrza, - czas dostarczenia towaru ma olbrzymie znaczenie w wyborze środka transportu - w końcu doszło do rządzących w Unii to, że przystosowywanie rzek do żeglugi przyczyniło się do zwiekszonego zagrożenia powodziowego. Dlatego obecnie w Europie zachodniej naturalizuje się rzeki, likwiduje śluzy, przywraca zakola, przywraca naturalny bieg rzek Jako dowod na to przytoczę Niemcy. Od czasów połączenia Niemiec nie wydano ani jednej marki ani Euro na rozwój dróg wodnych w dawnym NRD. Zapobiega się jedynie dewastacji, ale zaprzestano pogłębiania, pozostawiając rzeki i kanaly jedynie dla ruchu turystycznego. Transport po Renie jeszcze istnieje, ale jest DOTOWANY! Zeszły rok, kiedy stan wody na Renie zatrzymał ruch jednostek na całe lato, na pewno przyczyni się do dalszych decyzji zmierzających do końca tego typu transportu. Takie są fakty Panie Robercie. Pozdrawiam :)
  • Patryk a droga wodna jak nie będzie przekopu to przecież też musi być utrzymywana, przecież rzekę i tak muszą odmulać, bo inaczej wyleje, więc bardziej ekonomiczne jest jej odmulanie przy przekopie jak bez przekopu. Jak Stadiony zarabiają? Narodowy przecież kosztował ponad 2 mld zł i zanim się zwróci to bezdi musiał być remontowany, albo zbudowany od nowa. Nawet doplacali na koncert Madonny na tym stadionie. A przekop będzie istniał setki lat. A poza tym sprzedadzą te wycięte drzewo, No i jest tam też bursztyn, to zmniejszy koszty inwestycji. Jakie wydatki na port w Elblągu trzeba ponieść Patryk powiedz?
  • @Patryk12340987 - Oj Patryk, Patryk. Jestes "super" znawca gospodarki Niemiec. Najbogatsze regiony Niemiec to Bayern i Baden-Württenberg. Podaje link lecz nie bede tobie tlumaczyc. Innych wyzywasz od glupkow a sam podajesz sie za znawce gospodarki Niemiec. Oto link: www.sueddeutsche.de
  • Lucek powiedz w jaki sposób barka o ładowności 700 ton jest droższa w transporcie od 30 tirow z 30 kierowcami? A transport Śródlądowy ma się dobrze w UE. W Niemczech przez niski stan wody w Labie i Renie dlawiona jest niemiecka gospodarka To cytat z business insider. ,,Co ciekawe, niemiecki przemysł, jak i cała gospodarka jest po części dławiona przez problemy logistyczne wywołane niskim poziomem wód w rzekach - szczególnie w Renie oraz Łabie. Firmy przez to muszą inwestować więcej środków w zaopatrzenie swoich zakładów i transport towarów. Frachtowce nie mogą być obciążane tak jak dotąd, w przeciwnym razie utkną na mieliznach. Na najdłuższej rzece Niemiec ? Renie ? niektóre statki musiały zredukować przewożoną ilość ładunku o dwie trzecie ? informował w zeszłym roku Roberto Spranzi z Niemieckiego Związku Żeglugi Śródlądowej, cytowany przez Deutsche Welle. Z kolei ceny za załadowaną tonę podskoczyły czterokrotnie w górę ? powodem jest popyt na dodatkowe frachtowce. Podobnie jest na Menie i Nekarze, gdzie cena za tonę przewożonego ładunku sięga już 40 euro.'' No i ten tekst mówi o tym jak ważny jest transport wodny.
  • RobertKoliński @Lucek - Mity niestety - nie dość, że UE ma w planach (jest taki oficjalny dokument pt. Biała Księga Transportu, polecam lekturę;) finansowanie rozwoju żeglugi śródlądowej przez co najmniej następnych 30 lat (do roku 2050), to w dodatku te Pańskie pociągi elektryczne skądś jednak prąd do silników muszą pobierać, prawda? A skąd mamy prąd, w Polsce zwłaszcza?;] Ciekawostka: 1 litr paliwa pozwala przemieścić statkiem rzecznym na odległość 1 km aż 127 ton ładunku, podczas, gdy samochodem jedynie 50 ton, zaś koleją 97.Ciekawostka 2: zwrócił Pan kiedyś uwagę, że lokomotywy transportowe (te do składów towarowych) są wyłącznie spalinowe? Ciekawe dlaczego?;) Owszem, przywraca się naturalne brzegi na europejskich rzekach, ale wcale nie likwiduje się przy tym ich funkcji transportowej - co więcej, przygotowuje się i finansuje kolejne, kolosalne inwestycje w rozwój żeglugi śródlądowej, czyli np. w Polsce rewitalizację i rozwój m. narodowych dróg śródlądowych E30,E40 i E70 (ten ostatni szlak to nasze okolice, z przekopem włącznie;). Co zaś do czasu, to Pan zapyta choćby w elbląskim GE Power, co było dla nich ważniejsze przy transporcie turbin do Opola ostatnio - czas, czy raczej bezpieczeństwo i w ogóle możliwość dostarczenia ładunku wielkogabarytowego;) Pozdrawiam:)
  • @Gienek - Ten tekst mówi o tym jak bezsensowny jest transport śródladowy. , na którym z powodu niskiego stanu rzek można stracić krocie. Dlatego następuje odwrót od tego typu transportu na rzecz kolei. Wyjaśniam, że pracowałem w tym biznesie wiele lat (nie tylko w Polsce). Już nie pracuję, bo ta branża nie ma przyszlopści w Europie. Czasy XIX-tego wieku, kiedy dróg nie było, a kolej dopiero raczkowała i rzeki, kanaly były najtańszą drogą transportu dawno już minęły. Niestety :(, . Pozdrawiam :)
  • Gnoom to się zrzeknij i wyjedź do Niemiec jak Ci Polska nie pasuje i jej rozwój. Widać dlaczego ciągle bez argumentów plujesz na tą inwestycję.
  • Czytałem w Focusie, że PIS ma już opracowaną technologię teleportacji, tym samym problem z transportem nie istnieje. Acha, czytałem o tym siedząc w fordzie Focusie.
  • @RobertKoliński-sam pan sobie zaprzecza-""transport drogowy, jako najdroższy i najbardziej szkodliwy dla środowiska i państwa, należy ograniczać ""-czym te towary pan rozwiezie ? - elektrycznymi ciężarówkami?skąd i jakie to były by towary ?Policzono, że inwestycja zwróci się w najlepszej sytuacji za 450 lat. Kto ma takie statki które by tu wpłynęły? jeden to wiem że stoi na Motławie w Gdańsku. Nich nikt tu nie wyskakuje z turbinami z Zamechu, czy odlewami wielkogabarytowymi, bo takich transportów na palcach policzyć.
Reklama