
Prezydent Elbląga w jednych ze swoich najnowszych zarządzeń dokonał zmian organizacyjnych w Urzędzie Miejskim. Mają wejść w życie od nowego roku, jedną ze zmian jest brak referatu kultury.
Od 1 stycznia przestaje istnieć departament ochrony środowiska (zostanie częścią departamentu gospodarki miasta), a od 2 stycznia nie będzie referatu kultury. Zapytaliśmy w urzędzie, skąd takie zmiany? Czy zdaniem władz miasta to nie oznacza pomniejszenia rangi takich spraw jak ochrona środowiska i kultura w działalności samorządu?
- Ustalanie struktury organizacyjnej Urzędu jest kompetencją Prezydenta. Zmiany zawsze wprowadzane są w celu zapewnienia jak najlepszej realizacji zadań i usprawnienia pracy – napisała nam w odpowiedzi Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga. - Wprowadzone od stycznia 2024 roku zmiany w strukturze i nazewnictwie departamentów i referatów nie powodują zmian związanych z realizacją zadań z zakresu ochrony środowiska czy kultury. Nie ma więc mowy o jakimkolwiek obniżeniu rangi tych spraw. Takie rozwiązania w przeszłości już w elbląskim samorządzie funkcjonowały i się sprawdziły, tym bardziej że część zadań związanych np. z inżynierią miasta i ochrony środowiska się zazębia.
Zmiany oznaczają, że stanowisko dyrektora departamentu straci Marek Pilichowski (z naszych informacji wynika, że przebywa on obecnie na zwolnieniu lekarskim), a kierownika referatu kultury – Adam Jocz.
W Departamencie Gospodarki Miasta i Ochrony Środowiska powstanie referat nadzoru właścicielskiego i ochrony środowiska, a departament kultury, sportu i turystyki będzie miał tylko jeden referat – sportu i turystyki.