Za sprzedaż wódki nikt już nie otrzymuje premii. Przeciwnie, im mniej się sprzedaje, tym lepiej, informował Dziennik Bałtycki z 6 listopada 1957 r.
W prawdziwym kłopocie znalazła się dyrekcja MHD Art. Spoż. W Elblągu. Otóż z prawdziwym przerażeniem przyjęto tam wiadomość, że z uwagi na „niewykonanie planu” pracownikom dyrekcji nie przyznano premii za wrzesień br.
Tymczasem sprawa przedstawia się trochę inaczej. Owszem, globalnego planu sprzedaży istotnie nie wykonano, ale tylko dlatego, że w Elblągu wprowadzono ograniczenia sprzedaży napojów alkoholowych. Przedsiębiorstwo wykonało natomiast w 102 proc. plan sprzedaży artykułów spożywczych, nie przekroczyło planu kosztów własnych oraz wykonało niemal w całości plan akumulacji.
I okazuje się z tego wszystkiego, że zamiast pochwały dyrekcja dostała w skórę. Czy można się więc dziwić, że pracowników biorą diabli na taką politykę Wojewódzkiego Zarządu Handlu? Sytuacja jest o tyle dziwna, że za sprzedaż wódki nikt już nie otrzymuje premii. Przeciwnie, im mniej się sprzedaje, tym lepiej.
Mamy nadzieję, że Wojewódzki Zarząd Handlu ponownie rozpatrzy sprawę MHD Art. Spoż., a Wydział Handlu Prez. MRN będzie lepiej pilnował spraw elbląskich przedsiębiorstw handlowych.
Tymczasem sprawa przedstawia się trochę inaczej. Owszem, globalnego planu sprzedaży istotnie nie wykonano, ale tylko dlatego, że w Elblągu wprowadzono ograniczenia sprzedaży napojów alkoholowych. Przedsiębiorstwo wykonało natomiast w 102 proc. plan sprzedaży artykułów spożywczych, nie przekroczyło planu kosztów własnych oraz wykonało niemal w całości plan akumulacji.
I okazuje się z tego wszystkiego, że zamiast pochwały dyrekcja dostała w skórę. Czy można się więc dziwić, że pracowników biorą diabli na taką politykę Wojewódzkiego Zarządu Handlu? Sytuacja jest o tyle dziwna, że za sprzedaż wódki nikt już nie otrzymuje premii. Przeciwnie, im mniej się sprzedaje, tym lepiej.
Mamy nadzieję, że Wojewódzki Zarząd Handlu ponownie rozpatrzy sprawę MHD Art. Spoż., a Wydział Handlu Prez. MRN będzie lepiej pilnował spraw elbląskich przedsiębiorstw handlowych.
oprac. Olaf B.