UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Jest nowy pomysł na przebudowę drogi nr 22

 
Elbląg, Jest nowy pomysł na przebudowę drogi nr 22
(fot. GDDKiA)

Na nową S22 z Elbląga do Fiszewa kierowcy będą musieli jeszcze poczekać. Olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zmienił dotychczasowe plany i ponownie ma ogłosić konkurs na projekt przebudowy drogi.

Olsztyński oddział GDDKiA w 2019 roku podpisał umowę na wykonanie dokumentacji projektowej drogi S22 na odcinku Elbląg- Fiszewo. Droga miała być poszerzona do 7 metrów, jej konstrukcj wzmocniona, a tak zwane „zakręty śmierci” za Elblągiem skorygowane. Miały być też przebudowane zjazdy oraz mosty, zmodernizowany system odwodnienia oraz powstać nowe zatoki autobusowe i chodniki. Całość za ok. 118 mln zł. Plan, który miał być zrealizowany do 2022 roku, zatwierdziło ówczesne Ministerstwo Infrastruktury, a teraz okazuje się, że jest on... nieaktualny. O tym jako pierwszy poinformował nas Czytelnik, pan Michał.

- Na szczęście ten projekt został odrzucony, a po fali krytyki olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zrehabilitował się, zmieniając zdanie co do przebudowy odcinka, która to przebudowa - jak sam przyznaje po ekspertyzie - nie miałaby żadnego wpływu na poprawę bezpieczeństwa i przepustowości zaniedbywanego przez lata odcinka DK22, a same koszta byłyby znacznie wyższe niż zakładano – napisał do nas pan Michał. - Jak podaje olszyński oddział GDDKiA, musi powstać nowy projekt, który zagwarantuje sensowność inwestycji, jej funkcjonalność, a przede wszystkim poprawi warunki bezpieczeństwa. W nowych planach jest wybudowanie nowego korpusu drogi, wraz z obwodnica Jegłownika  i Nowego Dworu Elbląskiego. Poprawi to nie tylko bezpieczeństwo samych mieszkańców miejscowości i kierowców, ale i przyczyni się do znacznej poprawy przepustowości trasy, której czarnym punktem są spowalniające miejscowości. 

- Tak, nasze plany uległy zmianie. Podjęliśmy decyzję o rozszerzeniu zakresu inwestycji o obwodnicę Jegłownika – potwierdza Karol Głębocki, główny specjalista ds. komunikacji w olsztyńskim oddziale GDDKiA. - Spowodowało to konieczność zmian w programie inwestycji - rozdzielenia zadania na trzy odcinki realizacyjne: Fiszewo-Jegłownik, obwodnica Jegłownika i Jegłownik - Elbląg. Procedujemy obecnie zatwierdzenie tych zmian przez Ministerstwo Infrastruktury, a następnie będziemy zlecać wykonanie dokumentacji projektowej. Decyzja o zmianie zakresu projektu nastąpiła po wstępnym rozpoznaniu warunków terenowych. Umowa z projektantem została zawieszona przed wykonaniem opracowań w związku z decyzją o zmianie zakresu zadania. Firma projektowa odstąpiła od umowy. Wykonała do momentu odstąpienia jedynie inwentaryzację przyrodniczą, która nie została jeszcze odebrana ze względu na konieczność wprowadzenia korekt w opracowaniu - dodaje Karol Głębocki.

Odcinek drogi nr 22 z Elbląga do Fiszewa, a w szczególności do Jegłownika, jest jednym z najbardziej niebezpiecznych w naszym regionie. Co roku dochodzi tu do kilkunastu wypadków.

RG, Michał Sulikowski
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

  • Obwodnica Jegłownika ? Szok
  • To jest skandal jak rząd traktuje Nasz region!!! Na południu Polski budują same ekspresówki klasy „S”. Budują je nawet dla takich tras jak z Nowy Sącz do A4,gdzie ruch jest dużo mniejszy niż na dk22,a sam Nowy Sącz to mała mieścina. Bez budowy ekspresówek ten region będzie wyłącznie biedą i bezrobociem! Bo kto zainwestuje na terenach, gdzie dróg krajowych porządnych nie ma!
  • Obwodnica Jegłownika miała być budowana już ok. 50 lat temu. Były robione pomiary geodezyjne oraz przygotowywano projekt. Co się stało z dokumentacją? Teraz po latach wraca się do tego pomysłu. Wówczas ziemia była w rękach państwa, a więc łatwiej było uzyskać teren pod budowę. Obecnie wszystko się zmieniło. Będzie trudniej i drożej. Ale powrót do tego zamiaru jest dobry.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    54
    0
    selavi(2020-12-03)
  • GDDKiA zrozumiało, że bez bezkolizyjnych ekspresówek ten region w końcu wyjdzie ze średniowiecza i bezrobocia? Jestem w ciężkim SZOKU!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    35
    2
    Miła wiadomość(2020-12-03)
  • Obwodnica Jeglownika powinna być pomiędzy Gronowem Elbląskim, a Jeglownikiem. ..
  • Co mają wspólnego Indie i Polska ? Tam i tu chodzą krowy po ulicach. A czym te państwa się różnią ? Tam są święte a u nas zdziczałe
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    18
    10
    hrabia_George(2020-12-03)
  • @Jareczkoo, właśnie tam, między Gronowem Elbląskim a Jegłownikiem planowana była ta obwodnica. Miała się kończyć za Jegłownikiem gdzie przed laty stała drewniana wieża triangulacyjna.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    16
    0
    selavi(2020-12-03)
  • Przebudowy nie będzie w ogóle, nie będzie piniędzy, genialny rząd odmawia pomocy unijnej, a mafie watowskie zostały zniszczone, więc rząd nie da piniendzy. A po wyjściu z Uni skąd rząd PiS znajdzie piniendze na drogi ???
  • Nowa droga DK22 powinna być wytyczona kompletnie OD NOWA, a nie wzdłuż krętej Fiszewki, nie przez środek Jegłownika i nie Starego Pola, tylko generalnie wzdłuż linii kolejowej Elbląg -Malbork. Pod rozwagę winien być brany cały odcinek od wylotu z Elbląga do węzła z A1 w Swarożynie, z uwzględnieniem nowego przelotu przez Malbork, a nie jakiś fragmentaryczny wycinek do granicy województwa w Fiszewie. A stara DK22 na tym odcinku, z uwagi na nie najgorszy stan, jeszcze lata bez remontu posłuży dla ruchu lokalnego, a w razie W jako by-pass dla nowej drogi. Przy planowaniu i budowie bizantyjskiej obwodnicy Olsztyna, przy porównywalnym, ale mniejszym ruchu panowie z Oddziału GDDKiA jakoś nie mieli takich skrupułów i poszli po całości. ..
  • Czy Pan Karol ma świadomość, że właśnie tam są Żuławy, a nie koło Pasłęka?
  • To świetna droga i są super zakręty gdzie czasami dochodzi do selekcji naturalnej !!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    17
    6
    Fiśta(2020-12-03)
  • ale swiatowo, fiu fiu fiu
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    0
    Halyna emiracka(2020-12-03)
Reklama