UWAGA!

KIO unieważniła rozstrzygnięcia przetargu

 Elbląg, KIO unieważniła rozstrzygnięcia przetargu
(fot. AD)

Krajowa Izba Odwoławcza unieważniła rozstrzygnięcia przetargu Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu na obsługę linii autobusowych. Procedura przetargowa nadal trwa – prawo przewiduje możliwość wniesienia do 8 listopada odwołań od decyzji o wyborze najkorzystniejszych ofert. Oto komunikat ZKM w tej sprawie.

„Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu jako spółka odpowiedzialna za organizację komunikacji miejskiej na terenie miasta Elbląga oraz gmin sąsiadujących 14 sierpnia 2013 r. ogłosił drugi przetarg na obsługę linii autobusowych w latach 2014-2020. Przypomnijmy, że pierwszy przetarg, ogłoszony jeszcze w czerwcu br., został unieważniony, ponieważ wszystkie oferty przekraczały pod względem ceny możliwości Zamawiającego (ZKM).
       Podobnie jak w pierwszym przetargu, również w drugim postępowaniu zamówienie zostało podzielone na trzy pakiety:
       Pakiet nr 1 – obejmuje linie nr: 6, 8, 14, 15, 18, 19, 20;
       Pakiet nr 2 – obejmuje linie nr: 10, 11, 13, 17, 30, 31;
       Pakiet nr 3 – obejmuje linie nr: 7, 9, 12, 16, 21, 22, 23, 100.
       W drugim przetargu wpłynęło łącznie siedem ofert. Oprócz obecnych przewoźników, czyli: Autobusowych Linii Prywatnych „ALP” Spółka z o. o. (oferta złożona na pakiet nr 2), Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej Spółka z o. o. (oferta złożona na pakiet nr 1), Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Elblągu Spółka z o. o. (oferta złożona na pakiet nr 3) oraz konsorcjum PKS i PKA (oferta złożona na pakiet nr 2) – swoje oferty złożyły również firmy: Warbus Spółka z o. o. z Warszawy (na pakiet nr 2), konsorcjum Dolnośląskie Linie Autobusowe Spółka z o. o. z Wrocławia wraz z Meteor Spółka z o. o. z Jaworzna (pakiet nr 3), Arriva Spółka z o. o. z Torunia (na pakiet nr 3).
       Zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, ZKM w Elblągu 1 października 2013 r. powiadomił wszystkich oferentów o wyborze najkorzystniejszych ofert na poszczególne pakiety usług. Przy wyborze ofert Zamawiający kierował się kryterium ceny – pod tym względem najbardziej korzystne oferty złożone został przez:
       – PKA sp. z o. o. – pakiet nr 1;
       – Konsorcjum PKS sp. z o. o. i PKA sp. z o. o. – pakiet nr 2;
       – PKS sp. z o. o. – pakiet nr 3.
       Zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami każdy z oferentów mógł wnieść odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej. Z tej możliwości skorzystał Warbus Spółka z o. o., która złożyła ofertę na pakiet nr 2. Krajowa Izba Odwoławcza (KIO) w swym orzeczeniu uwzględniła odwołanie, nakazała unieważnienie czynności wyboru oferty konsorcjum PKS sp. z o. o. i PKA sp. z o. o. i wykluczenie tych wykonawców, stwierdzając, że oferta konsorcjum PKS sp. z o. o. i PKA sp. z o. o. nie została prawidłowo zabezpieczona wadium. Zgodnie z wyrokiem KIO, Zamawiający został zobowiązany do ponowienia czynności badania i oceny ofert złożonych w przetargu.
       Ponieważ w ofercie złożonej przez PKA sp. z o. o. na obsługę pakietu nr 1 i ofercie złożonej przez PKS sp. z o. o. na obsługę pakietu nr 3, wadium zostało wniesione w ten sam, nieprawidłowy sposób, jak miało to miejsce w przypadku konsorcjum obu spółek, w obliczu orzeczenia KIO, obie oferty również uległy odrzuceniu, a oferenci zostali wykluczeni z postępowania z tego samego powodu, czyli niewniesienia wadium.
       W związku z orzeczeniem KIO i po ponownym przeprowadzeniu procedury badania i oceny ofert złożonych w przetargu, Zamawiający wybrał ofertę Warbus Spółka z o. o. na obsługę usługi objęte pakietem nr 2 oraz ofertę Arriva Spółka z o. o. na usługi objęte pakietem nr 3.
       Obecnie procedura przetargowa nadal trwa – prawo przewiduje możliwość wniesienia odwołań (do 8 listopada) od decyzji o wyborze najkorzystniejszych ofert. ZKM Spółka z o. o. będzie dokonywał kolejnych czynności przewidzianych przez przepisy obowiązujące w tym zakresie.
       Ponieważ na usługi objęte pakietem nr 1 wpłynęła tylko jedna oferta – PKA sp. z o. o., postępowanie w tym zakresie zostało unieważnione, zatem konieczne będzie przeprowadzenie, w oparciu o przepisy prawa zamówień publicznych, nowej procedury wyboru przewoźnika, tak, aby komunikacja miejska od 1 stycznia 2014 r. mogła funkcjonować bez przeszkód.
      
Michał Górecki, Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu"

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Cwany prawnik z Warszawy wywalił wszystkie elbląskie przedsiębiorstwa. Piękne jest zarządzane miasto przez kompetentnego prezydenta i jego świtę. Szukać teraz prawnika, co unieważni cały przetarg.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8
    7
    arek234(2013-10-31)
  • a gdzie Prokuratura, a gdzie odpowiedzialność ZKM i Urzędu ? Mafia czy mordercy kapitalizmu ?
  • O! Pan Michał! Nareszcie Pana znalazłem, już myślałem że urlopik jakiś czy coś. .. to ja szybciutko. Co tam z tymi torami na Pocztowej? Krzywe czy proste? Bo wie Pan, ludzie chodzą i gadają. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    1
    mikmik(2013-10-31)
  • Krzywe, aż strach tam bimbaje puszczać. Co za dziadostwo!
  • Co to znaczy procedura przetargowa nadal trwa ?Nowy przetarg na wszystkie pakiety? Jakie zadanie kreuje w tym Jan Niedziela ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Vanhol(2013-10-31)
  • Faktycznie, na Pocztowej nowe tory krzywe o tramwaje wolno tam jadą.
  • co tu gadać co tu pisać pożyjemy zobaczymy !!!!!
  • A może trzeba było wadium wpłacic? PKS i PKA tak pewne byly ze "zapomniało" im się? jak się postępuje wbrew zasadom określonym w przetargu to tak to jest. .. proste!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    0
    Kmicic(2013-10-31)
  • To jest napisane tak, aby nie napisać wprost, że ZKM się pomylił. A czy ZKM mógł poprosić o wniesienie wadium w prawidłowy sposób i po tym rozstrzygnąć przetarg ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    0
    Pytająca(2013-10-31)
  • Jak nie wiecie o co chodzi, no to wiecie o co chodzi. No, wicie, rozumicie.
  • Podobają mi się komentarze, jaki to skandal - prokuratorzy, odpowiedzialność itd. Pozwolę sobie przypomnieć, że wprawdzie żyjemy w UE i pozornie gospodarce wolnorynkowej i teoretycznie wszystko powinno być wybierane w przetargach, ale jednak pewne działania socjalistyczne są wciąż żywe i miasto ma pełne prawo zlecić przewozy swojemu przewoźnikowi ot tak po prostu w drodze powierzenia, bez żadnego przetargu. Takie działania są szkodliwe dla wolnego rynku, bo w efekcie nie dają rozwinąć się prywatnym firmom, a potem jesteśmy skazani na najazd zagranicznych koncernów, ale jak ktoś chce, to droga wolna. Jeśli jednak chce zrobić przetarg, jak każdy logicznie myślący, to przetarg musi być uczciwy. Trzeba się więc liczyć, że wygra firma ze Śląska (jak w Tczewie), Warszawy, a nawet z Belgii. W zasadzie nie ma możliwości tego ograniczać (to znaczy są, ale szemrane). Tymczasem te wszystkie komentarze, że skandal bo nie wygrali ci co trzeba, kojarzą mi się z kargulowym "Prawo prawem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie".
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    0
    obibok(2013-11-04)
Reklama