UWAGA!

Nowa Portowa

 Elbląg, Nowa Portowa
Fot. Anna Dembińska, arch. portEl.pl

Elbląski samorząd ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej związanej z przebudową ul. Portowej. Termin składania ofert upływa 13 maja.

"Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy drogi powiatowej ulicy Portowej w Elblągu na odcinku od Trasy Unii Europejskiej do nieruchomości gruntowej zlokalizowanej na działce nr 187/4" – czytamy w dokumentach postępowania.

Docelowo Portowa ma się doczekać przebudowy skrzyżowania z Trasą Unii Europejskiej, co ma umożliwić relacje prawoskrętne pomiędzy tymi ulicami, w tym dla pojazdów ciężkich. Ulica ma być dostosowana do obsługi obszarów portu morskiego w Elblągu, w szczególności dla pojazdów ciężkich, w tym m.in. ciągników siodłowych z naczepami oraz pojazdów rolniczych z przyczepami. Projekt ma uwzględniać też takie kwestie, jak przebudowa i rozbudowa oświetlenia ulicznego, kanalizacji deszczowej, istniejącego uzbrojenia podziemnego etc. Planowana jest też przebudowa chodników i budowa ciągów pieszo-rowerowych oraz budowa miejsc postojowych w ciągu ulicy, a także zagospodarowanie zieleni i elementy małej architektury. "Zamawiający informuje, że planowany do przebudowy odcinek ulicy Portowej stanowić będzie dojazd do terenów przemysłowych, przeładunkowych i usługowych portu morskiego" – czytamy jeszcze w dokumentacji.

Na opracowanie dokumentacji wyłoniona w przetargu firma ma mieć 10 miesięcy. Kryteria brane pod uwagę w tym postępowaniu to cena (60 proc.), doświadczenie projektanta branży drogowej (20 proc.), doświadczenie projektanta branży sanitarnej (20 proc.). Można wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, termin składania ofert upływa 13 maja.

Przypomnimy, że stan ulicy Portowej - w kontekście stanu i statusu portu w Elblągu - przewijał się jako temat minionych kampanii wyborczych. Samorząd Elbląga toczył w sprawie portu wielomiesięczny spór z poprzednim rządem, którego reprezentanci postulowali utworzenie tu "IV portu RP o strategicznym znaczeniu dla gospodarki państwa" - przy przejęciu przez państwo większości udziałów w spółce. Nowy rząd podpisał z kolei w marcu tego roku porozumienie w sprawie współpracy przy budowie ostatniego odcinka drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej do Elbląga. Urząd Morski w Gdyni pogłębi brakujący odcinek, zmodernizuje obrotnicę dla statków, a port i miasto udostępnią nabrzeża do gromadzenia urobku.

oprac. TB

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • a czy z Saperów zamierzają cokolwiek zrobić? Należałoby ją chociaż połatać, bo zmiana świateł na bema wygenerowała sztuczne korki na drogach dojazdowych takich jak Saperów i ciężko już te dziury omijać. A przy okazji niech wydłużą zieloną strzałkę na Saperów/Bema, bo piesi stoją, auta na Bema często nie jadą a ludzie w korku marnują czas na czerwonym świetle. Tamtą droga jeździ pełno urzę(d)asów i aż dziwne że nic z tym nie zrobili.
  • A kiedy Bielany?
  • A co z Okólnikiem. To nawet nie przypomina drogi gruntowej!!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    3
    JezuskoweOrzeszki(2024-05-08)
  • Wypad z TIRami z Browarnej!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    6
    7
    tory_na_tiry_tiry_na_księżyc(2024-05-08)
  • @Opasły Nissan - Skoro to sztuczne korki to wystarczy je ignorować, a dziury są też sztuczne, wal śmiało.
  • A kiedy Zeglarska????Pytanie do radnej z tego okregu po aktualnych wyborach w 2024r
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    3
    elektorat(2024-05-08)
  • To niesamowite iv part w kraju, I do tej pory ani miasto ani rząd nie przedstawili żadnego projektu chočby wstępnego z infrastrukturą około- portową, czyli drogi dojazdowe do portu z S7 o wzmocnoonej nawierzchni- dla ciężkiego sprzętu I ciężarówek, drogi kolejowo- dojazdowe do portu, pomijając obrotnice, którą ma wykonać Urząd Morski, ale równiež wykonanie suwnic bramowych, zamontowanie dzwigów stałych na nabrzežach, oraz ruchomych, wykonanie nawierzchni pod place składowe, place kontenerowe, hale remontowo - naprawcze I wiele wiele innych, - choćby poszerzenie rozwidlenia rzeki z kanałem Jagielońskim, dla lepszego ruchu I obrotu statków - niezbędnych dla normalnego finkcjonowania portu. Przekop nie jest finałem tej inwestycji, to zaledwie połowa kosztów- stałe pogłębianie, oraz uzbrojenie portu w niezbędną infrstrukturę to druga część tego zadania w granicach 1 mld- jeśli ktoś myśli że za 100 mln powstanie port w Elblągu, to chyba myśli o bazie dla tirów ze stacją tankowania
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    8
    3
    Portowiec albo sportowiec(2024-05-08)
  • Miliardy na remonty dróg i tyle może kosztować to żenujące zarządzanie portu przez radę Miejską. I jeszcze ta rudera na Agrykola, . Jak nie zaczną coś robić by odrestaurować tego obciachu to tylko referendum. Dając głos na KO nie mogę znieść wybranych pozostałych. Mogą być, ale w mniejszych miejscowościach
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    7
    Xięgowość(2024-05-08)
  • @Portowiec albo sportowiec - "To niesamowite iv part w kraju... " Trzeba było oglądać mniej telewizora populizmu i socjotechniki ! IV portem RP mogą być Police, Świnoujście, Kołobrzeg. To są porty morskie, które już dzisiaj mają parametry lepsze niż Elbląg będzie miał kiedykolwiek po ukończeniu wszystkich dewastacji i marnotrawstw pieniędzy uczciwych podatników. Elbląg nie spełnia wymogów dyrektywy TEN-T i forsy z KPO ani innych funduszy europejskich nie będzie... Po prostu populizm i socjopatia zrobiło sobie kampanię wyborczą za 2 000 000 000 zł i wykopało kaczy rów dewastując obszar Natura 2000.Aby móc to zrobić ogłosili paszczą proroka smoleńskiego, że to dewastacja o charakterze militarnym i w ten sposób odcięli ten przejaw socjotechnicznego debilizmu od forsy EU na trwałe. Jedyny poważny problem to fakt, że sieroty po tej manipulacji socjotechnicznej ciągle wierzą w cud powstania IV portu morskiego na parkingu dla TiRów przy ulicy Radomskiej w Elblągu... tyle, że to problem sierot. GM zasadniczo zgadza się z treścią pańskiego postu. Natomiast nie widzi szans na wymienione przez pana inwestycje z dwóch względów, brak funduszy i brak miejsca. O ile pierwszy problem trudno będzie rozwiązać, o tyle drugi rozwiązuje przeniesienie lokalizacji portu do Nadbrzeża / Suchacza. Taniej nie będzie, ale przynajmniej, gdyby port okazał się potrzebny to będzie miał miejsce do rozwoju i nie będzie kolidował z miastem...
  • Czyżby wszyscy zapomnieli o dokończeniu ul. Wschodniej ?
  • Niech lepiej zrobią ścieżkę pieszo-rowerową na Moście Unii Europejskiej
  • @GłębokaMyśl - Jak najbardziej, poza tym, zadne Świnoujścia czy na skraju Suwalszczyzny nie będą mogły być w pierwszej kolejności wyśmienite. Nie jest to problem teoretyczno - geometryczny, bo drogę można wszędzie zrobić, ale dłużej i drożej remontowac. Przy obecnych granicach Polski najbardziej scentralozowany HUB okresla lokalizacja przy Elblągu. Przy znaczących skreśleniach przy CPK może nawet zbrojeniowo, strategicznie i logistycznie jedyne tego pokroju
Reklama