![Elbląg, Nowy inwestor na Lotniczej (aktualizacja) Elbląg, Nowy inwestor na Lotniczej (aktualizacja)](/newsimg/duze/p1370/nowy-inwestor-na-lotniczej-137087d.jpg)
Elbląska firma OPEGIEKA wygrała miejski przetarg na zakup działki przy lotnisku Aeroklubu Elbląskiego. To niezabudowana nieruchomość o powierzchni ponad 1,6 hektara.
Działkę przy ul. Lotniczej elbląski samorząd kupił przed laty od Wojskowej Agencji Mieszkaniowej. Nieruchomość leży na terenie uzbrojonym w media komunalne, znajdują się na niej m.in. rowy melioracyjne i zbiornik retencyjny, które służą do zbierania z okolicy nadmiernej ilości deszczówki. Działka nie jest objęta planem zagospodarowania przestrzennego, więc inwestor będzie mógł ją zabudować na podstawie tzw. warunków zabudowy wydawanych przez prezydenta Elbląga.
![](/newsimg2/p137/nowy-inwestor-na-lotniczej-137087d.jpg)
Cenę wywoławczą rzeczoznawcy ustalili na 1 milion 250 tys. złotych netto (plus podatek VAT). W przetargu, który odbył się niedawno w Urzędzie Miejskim, wystartowała tylko jedna firma – elbląska OPEGIEKA, specjalizująca się m.in. w wysokorozdzielczych zobrazowaniach lotniczych, na podstawie których powstają następnie cyfrowe miasta 3D.
Inwestor wylicytował nieruchomość przy ul. Lotniczej za 1 milion 262 tys. 500 zł, a więc o jedno tzw. postąpienie. Będzie zobowiązany do rozpoczęcia zabudowy działki do 31 grudnia 2027 r. i jej zakończenia do 31 grudnia 2029 r. Co ma tam konkretnie powstać? Wysłaliśmy pytania do OPEGIEKA, czekamy na odpowiedź.
Aktualizacja: W czwartek otrzymaliśmy odpowiedź na nasze pytania od OPEGIEKA. Na temat planowanej inwestycji przy ul. Lotniczej wypowiedział się Adam Augustynowicz, prezes OPEGIEKA.
- Firma OPEGIEKA, od ponad 10 lat aktywnie działa na rynku lotniczym i stale zwiększa swój potencjał w tym zakresie. W sezonie wiosennym 2024 do obecnie posiadanych czterech samolotów dołączy piąty, nowy Diamond DA62 przystosowany, jak pozostałe, do misji fotogrametrycznych i pozyskiwania danych obrazujących Ziemię za pomocą sensorów teledetekcyjnych tj. wielkoformatowych kamer pionowych i ukośnych oraz skanerów laserowych. Tendencje na rynku lotniczym w Europie wskazują na bardzo dynamiczny rozwój biznesowej działalności około-lotniczej wokół małych lotnisk lokalnych. Z tego względu liczymy na rozwój infrastruktury elbląskiego lotniska do obsługi małych samolotów i awionetek - informuje Adam Augustynowicz. - Co prawda firma wykonuje prace fotolotnicze na terenie całej Europy, ale potrzebuje stałej bazy lotniczej i centrum serwisowego dla użytkowanej floty. Zakres naszej inwestycji będziemy planować w zależności od zmian sytuacji rynkowej, aktywności aeroklubu, kierunków rozwoju miasta oraz lokalnej dostępności kadr w specjalnościach lotniczych np. mechaników.