UWAGA!

Olsztyn i Elbląg walczą o inwestorów z sektora usług wspólnych

 
Elbląg, Olsztyn i Elbląg walczą o inwestorów z sektora usług wspólnych
fot. nadesłana

Coraz popularniejsze staje się powierzanie wybranych procesów biznesowych firmom zewnętrznym. Podobnie jest na Warmii i Mazurach, gdzie coraz prężniej rozwija się sektor usług biznesowych. Prym w walce o inwestorów z tej branży wiodą dwa największe miasta regionu - Olsztyn i Elbląg.

O zaletach inwestowania na Warmii i Mazurach mówią jednym głosem przedstawiciele samorządu województwa, Olsztyna i Elbląga. Po dwóch spotkaniach w Warszawie, kolejne odbyło się 9 lutego w Gdańsku. Wzięli w nim udział przedstawiciele firm z branży BPO/SSC, R&D i call center, pracownicy firm consultingowych oraz dziennikarze.
       – Na Warmii i Mazurach warto nie tylko wypoczywać, ale i prowadzić biznes, o czym świadczy obecność u nas międzynarodowych marek – przekonywał podczas spotkania Piotr Burczyk, zastępca dyrektora Departamentu Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego. – Nasz region zmienia się także pod względem infrastrukturalnym, co zawsze sprzyja inwestycjom – remontowane są kluczowe drogi, od paru tygodni działa Port Lotniczy Olsztyn-Mazury w Szymanach. To oznacza, że jesteśmy dostępni i otwarci na cały świat.
       Duży wpływ na rozwój centrów usług biznesowych na Warmii i Mazurach ma obecność firm zagranicznych z innych branż, działalność inkubatorów przedsiębiorczości i technoparków, działalność stref ekonomicznych: warmińsko-mazurskiej i suwalskiej, oraz otwartość przedstawicieli instytucji publicznych wobec inwestorów. Dwa największe miasta Warmii i Mazur mają do zaoferowania także nowoczesne powierzchnie biurowe czy konkurencyjny w stosunku do aglomeracji rynek płac. Przedsiębiorcy mogą również liczyć na ułatwienia administracyjne czy profesjonalne usługi doradcze, nie brakuje ponadto wykształconych absolwentów szkół wyższych, które przystosowują swoją ofertę do potrzeb rynku i oczekiwań inwestorów.
       Dobrą lokalizacją, w pobliżu ekspresowej „siódemki” oraz obwodu kaliningradzkiego, chwalił się natomiast Elbląg.
       – Mamy też potencjał ludzki i atrakcyjne tereny, które oferujemy przedsiębiorcom. W najbliższym czasie czekają na nas kolejne rozmowy związane z przekopem Mierzei Wiślanej – powiedział Witold Wróblewski, prezydent Elbląga.
       Samorządowcy podkreślali także atrakcyjność samego regionu, w tym doskonałe warunki do rekreacji i wypoczynku wśród lasów i jezior. Obecnie w centrach usług dla biznesu w Olsztynie i Elblągu zatrudnione są blisko 2 tys. osób.
      
oprac. redakcja na podstawie infomacji nadesłanej
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
NOWOŚĆ! Dział "A moim zdaniem" obsługuje hashtagi.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem...
  • Współpraca z Olsztynem to jak ze złodziejem
  • Czegoś tu "nie rozumiem" - najpierw mowa o Warmii i Mazurach, a potem, że największymi miastami są olsztyn i ELBLĄG :O Znaczy Elbląg zdaniem łolsztyńskich urzędników oraz Prezydenta Elbląga leży na Warmii czy na Mazurach?! Już nie wspomnę, że olsztyn i Elbląg to dwa odrębne regiony, gdyż oba miasta mają status miast o znaczeniu regionalnym, o czym pisałem na łamach portElu w felietonie "Elbląg miastem regionalnym jest i basta!". A tak bardziej "na temat", to lotnisko w Szymanach i przekop mierzei mają być głównymi zaletami dla inwestorów z sektora usług wspólnych i R&D - ciekawa teza :) To już sto razy większe znaczenie ma budowana S7,zarówno od strony Warszawy, jaki i (dla Elbląga przede wszystkim) od strony Gdańska i tamtejszego (z prawdziwego zdarzenia, nie to, co Szymany) portu lotniczego, czy modernizacja linii kolejowej Gdynia/Gdańsk-Warszawa (przy okazji, czemu nie ma porządnej linii na 29 km odcinku Elbląg-Malbork, który połączyłby Elbląg z cywilizowanymi liniami kolejowymi?!). Na koniec informacja dla potencjalnych inwestorów z sektora SSC - w najbliższym czasie szykują się w tym obszarze spore zwolnienia w elbląskim GE/ALSTOM (co nie jest tajemnicą), więc podaż pracowników wzrośnie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    0
    jesiotr(2016-02-10)
  • Propaganda gorsza niż za komuny, do tego wzmianka o porcie lotniczym Szymany, który jest po prostu perfidnym Misiem. Wszyscy wiemy, że to województwo nie ma nic do zaoferowania i żadnych inwestorów nie przyciągnie. Do tego ten artykuł kontrastuje z ostatnimi informacjami typu: "zwolnienia z GE" oraz "po 6tym przetargu nadal brak chętnych na teren. .. ".
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    0
    laskipaa(2016-02-10)
Reklama