UWAGA!

----
Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Zima idzie. Będzie ciepło?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    0
    mikmik(2013-09-25)
  • nie dość że pensje marne to jeszcze obniżają prenie o 50 procent. a mają byc odpowiedzialni za ludzi których wożą. gdzie ten dyrektor ma rozum? chyba w d. ..
  • to wszystko to ściema, etaty dla kolesi zostaną a autobusy odnowią pędzlem
  • Chciałbym oświecić wszystkich niezadowolonych z usług komunikacji miejskiej w naszym mieście. Wszelkie problemy techniczne z wozami, stary tabor, czy mało wysprzątane autobusy są efektem naszego kochanego ZKM-u (związek komunikacji miejskiej) oraz rady miasta. Można zapytać dlaczego akurat oni skoro usługi świadczą firmy zewnętrzne takie jak PKS, ALP czy PKA już tłumaczę, ZKM czyli firma nadzorująca sprzedaż biletów oraz wykonywane usługi jest jak nasz sławny "ZUS" pobiera znaczące środki na utrzymanie wielu często niepotrzebnych pracowników, bo przecież znajomi i rodzina zarządu musi w końcu gdzieś pracować. Wiec spółki otrzymują znacznie mniejsze środki niż miasto w rzeczywistości jest w stanie przeznaczyć na komunikację miejską. Drugi aspekt to tramwaje za które musimy zapłacić prawie 3 razy więcej/kilometr niż autobus, a jeśli chodzi o aspekt ekologiczny to też nie jest to tak różowo jak by się wydawało, ponieważ prąd nie bierze się z cudu w przyrodzie tylko trzeba go wyprodukować w elektrociepłowni, więc spaliny po prostu lecą z jednej dużej rury wydechowej. A wiec gdyby pieniążki z biletów trafiały do właściwych rąk to na pewno nie pojawiłaby się większość problemów z komunikacją miejską w naszym mieście.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    16
    1
    Parostatek(2013-09-25)
  • do tego co się podpisał ZMK. Ile płacisz za tą usługę? 2.60? za jeden przejazd? Może jeszcze gorącą kawę na wejściu ci k. .. wa dać?? albo ciastko?? W d. .pach się ludziom przewraca! Z moich podatków masz te autobusy! Całkiem dobre autobusy z których ja w ogóle nie korzystam, a dokładam do nich! Jak szukasz wygód to jeździj taksówkami! Tam zapłacisz 9-20 pln za przejazd i wtedy się drzyj "płacę-wymagam", albo zrób prawko i kup auto, będziesz mógł mieć pretensje tylko do siebie, że samo nabicie klimy to jest od 150 do 200 pln, a tankowanie do pełna ok. 300 pln. A teraz do parostatek - prąd wytwarza elektrownia, elektrociepłownia wytwarza ciepło w du. .kę przy grzejniku.
  • szkoda że przegrały nie kopcące ekologiczne na gaz ziemny z alp
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    0
    Czytelnik_MOBI_76970(2013-09-26)
  • czemu nie ma połączenia zatorze -mazurska panie orzech - a z ul. rybnej i bliskich jej do przystanku jest /?panie orzech ile kilometrów tam też ludzie mieszkają? hańba
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    0
    JELEDOS(2013-09-26)
  • W woli sprostowania "asiepodpiszeaco", powiedz gdzie w Elblągu posiadamy elektrownię, bo z tego co mi wiadomo to takowej nie posiadamy. A nasza elektrociepłownia " jak sama nazwa wskazuje podczas spalania węgla kamiennego produkuje prąd, a efektem ubocznym jest podgrzewanie wody do postaci pary która zasila turbiny parowe. Zaś elektrownie zasilają zazwyczaj turbiny gazowe lub kombinowane (parowo gazowe) bez odbiorników ciepła, w których temperatura wyjściowa pary jest znacznie niższa od turbiny parowej z upustami ciepła wiec nie opłacalne jest przesyłanie tego czynnika w celach grzewczych.
  • W latach 2007-2013 firma PKA jeździła za 5,85 zl za kilometr, teraz w latach 2014-2020 bedzie jeżdziła za 5,30 zl, a PKS za jeszcze mniejsze. Wszystko idzie w górę a oni będą jeździć za mniejsze pieniądze. Przewoźnicy dodatkowo nie beda mieli pieniedzy z reklam. Musza tez zakupić dużo nowych autobusów. Czyli kierowca będzie pracował za 1000zł plus różnego rodzaju kary za przepały, brak prowizji z biletów, brak premii. itp. Panie Orzech jak taki człowiek ma żyć?Z góry było wiadomo kto wygra ten przetarg. Te spółki elbląskie -banda złodziei dali stawkę poniżej opłacalności. Ktoś powinien się temu przetargowi lepiej przyjrzeć. Scenariusz może być taki, ze Dyrekcja tych spółek będzie chciała ciągnąć jak najdłużej by jak najwięcej się nachapać. Pytanie tylko jak długo kierowcy wytrzymają i jak mieszkańcy zareagują gdy na miasto nie wyjedzie żaden autobus, bo firmy ogłoszą upadłość. A ZKM to ogólnie mówiąc tasiemiec. Nigdzie w Polsce nie ma takiego tworu jakim jest ZKM.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    0
    KierowcaKomunikacji(2013-09-26)
  • mobi prawdę piszę!ale tego, że jeżdżą stadami chyba nie da rady zmienić, dzwoniłem kilka razy do zkm i nic. wydaje się takie proste, z pętli na zawadzie następny autobus wyjeżdża kilka minut późnej. ale z zkm tego nie potrawią.
  • Zgadzam się z ta opinią, że autobusy np. z Zawady jeżdżą stadami. Np. 9,8,11 lub 13 i17 jeżdżą razem a potem się długo czeka. A od czasu uruchomienia tramwajów nad Jar Zawada jest pokrzywdzona, przydałby się tramwaj do miasta z ul. Odrodzenia. Mieszkańcy ul. Okulickiego lub Kasprzaka mają dość daleko do przystanków tramwajowych na skrzżowaniu Ogólnej i Odrodzenia.
  • parostatek, elektrownie masz zaraz za browarem na ulicy elektrycznej. .. howk!
Reklama