UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • @HvK - Wszyscy zawsze płaczą, że Elbląg to wiocha, zacofana, zabita dechami i do zaorania. .. Jak pojawia się jaskółka zwiastująca coś dobrego, a przy tym nieuniknionego to okazuje się, ze jest fatalnie. .. bo dla kogo marnujemy te pieniądze. .. ?! Jeśli podliczysz równie skrupulatnie swój samochód spalinowy to niestety przegrasz, bo niezależnie od rodzaju paliwa benzyna, gaz, olej napędowy po uwzględnieniu nakładów energetycznych na wydobycie, transport i produkcję paliw i pojazdu (czyli tak samo liczone jak dla elektryków )ślad węglowy samochodów spalinowych jest zdecydowanie większy. Póki co jedynym strzałem w kolano są hybrydy plug-in, bo wożą ciężki akumulator, z którego właściciele korzystają więcej niż niechętnie. .. Właściwie jedynym nieszczęściem elektryków jest zasięg na pojedynczym ładowaniu. .. pomijając kwestię ceny oczywiście. Jednak obydwie te kwestie z pewnością znajdą swoje szczęśliwe zakończenie. .. Prace nad wydajnymi akumulatorami są już bardzo zaawansowane (Toyota zapowiada komercjalizację baterii nowej generacji już na 2022-23 )zaś ceny w momencie wdrożenia masowej produkcji wielkoseryjnej z całą pewnością spadną do rozsądnych poziomów zwłaszcza, ze nowe akumulatory nie będą oparte o lit.
  • @GłębokaMyśl - Streszcenie badań Volvo o emisji CO2 (wygooglaj sobie bo portel nie pozwala wstawiac linków): "Elektrycznego, pięciodrzwiowego fastbacka zestawiono z benzynową odmianą popularnego modelu Volvo XC40.Co się okazało? Produkcja Polestara 2 oznacza emisję 24 ton dwutlenku węgla, podczas gdy w przypadku crossovera Volvo jest to 14 ton CO2". "EAŚ sprawdziła, jaka jest prawdziwa emisja CO2 na każdy kilometr w przypadku diesla, auta benzynowego i elektrycznego. W danych uwzględniono produkcję samochodu, jego zezłomowanie oraz użytkowanie w całym założonym cyklu życia pojazdu. Dla diesla i auta benzynowego było to nieco ponad 220 g CO2/km. Wynik dla samochodu elektrycznego bardzo różnił się w zależności od tego, w jaki sposób pozyskiwana jest energia. Przy prądzie z odnawialnych źródeł emisja wyniosła 75 g CO2/km. Dla średniego miksu energetycznego dla EU było to 170 g CO2/km, ale gdyby energia była pozyskiwana wyłącznie z węgla, rzeczywista emisja CO2 samochodu elektrycznego wyniosłaby ok. 305 g/km. To oznaczałoby, że w takich warunkach nie ma możliwości obniżenia poziomu emisji dwutlenku węgla w transporcie". U nas pona 90% energii jest z wegla. W Szwecji, Norwegii czy Francji elektryki maja sens, u nas nie.
  • @GłębokaMyśl - Dodam ze wiekszym problemem niż zasieg jest szybkośc łądowania akumulatorów, a tego wynalezieniem odpowiednzich akumulatorów sie nie załątwi. Po prostu siec takich mocy nie wytrzyma wiec trzeba będzie zmodernizować całą sieć energetyczna w kraju.
  • Jeśli chodzi o ogólna to widzę 2 miejsca parking na pętli tramwajowej lub na przeciwko legionów ten duży parking przy Rita lub koło Trojaków na postoju taxi
  • @HvK - A ślad węglowy produkcji paliwa ? GM wie, że to co do tej pory pokazywano nie świadczy o elektrykach rewelacyjnie. .. Jednak należy uwzględnić wydobycie ropy, transport, przeróbka na benzynę / olej napędowy / gaz, bo te procesy też pochłaniają energię. Do tej pory GM znalazła tylko jedno opracowanie, w którym uwzględniono te fakty. To prawda, że dzisiaj elektryki zada nie urywają. .. ale jeśli mamy dzieci, a pewnie niektórzy to nawet wnuki, to musimy wpaść pomysł redukcji emisji również gazów cieplarnianych. W przeciwnym wypadku będziemy ich mordercami. Oczywiście można udawać, że tak nie będzie jednak to nie zmieni realnej sytuacji a jedynie samopoczucie udającego. .. Z dobrych wiadomości jest taka, że miks energetyczny Europy zmienia się dosyć dynamicznie w kierunku energii odnawialnej, Nawet Chiny wdrażają program redukcji emisji CO2.USA po grzywie również powróci do porozumień z Paryża. .. bo nie ma innego wyjścia. .. bo to także nadzieja dla elblążan. .. bo jeśli nie to miasta raczej nie bzie w ciągu 50 - 60 lat. To realny problem, nie objawienia natchnionych ekoterrorystów. .. niestety.
  • @HvK - Tak, stoimy przed rewolucją. .. To dla nas wyzwanie, ale i szansa. Jednak gdy pomyślę o moich dzieciach i wnukach to wiem, że dla nich to jedyne wyjście. .. albo po masowych wymieraniach fauny i flory zaliczymy wymieranie ludzi. Jak nie z głodu, to w walce o ziemię, wodę. .. albo w konfliktach, które zafundują nam politycy w ramach ich genialnych idei i pomysłów, bo będą żyć na planecie braków i zagrożenia, zaś nasze czasy będą wyklinane jako ostatnia sielanka ślepych i głuchych idiotów.
  • Dobrze sytuowani nabywcy aut elektrycznych mają wysoką świadomości konieczności dbania o środowisko ale nie do końca zdają sobie sprawę, że samochód elektryczny w Polsce nie jest ładowany prądem elektrycznym powstałym z odnawialnych źródeł energii. Proces produkcji samochodu, nie jest ekologiczny. Przy produkcji baterii do „elektryka” jest emitowana ogromna ilość CO2.Samochód elektryczny staje się przyjazny dla środowiska po przejechaniu aż 60.. .100 tysięcy kilometrów pod warunkiem, że będzie ładowany odnawialną energią. Wiec chyba najpierw należy wybudować nieemisyjne źródła energii a potem budować stacje ładowania i samochody elektryczne.
  • Tak, myslisz wybiórczo, to czemu na ul Sienkiewicza róg Orzeszkowej zrobiono parking dla mieszkańców i nikt nie płacił po 40000.A kto płaćił w Elblągu za parking tyle pieniędzy.
  • Chyba gruby z pc kupił elektryka.
  • Elektryki to nie samochody na Polskie warunki. Co z tego, że jeżdżą na prąd, skoro prąd w Polsce jest w większości z elektrowni opalanych węglem (fotowoltanika oraz wiatraki produkują w Polsce niewiele prądu), dodatkowo stacje szybkiego ładowania potrafią pobierać do 150 kW (fakt niewiele takich), ale sporo pobiera prąd rzędu 22-50 kW, a na to nie jest przygotowana nasza energetyka. Infrastruktura tego nie uciągnie, będziemy mieli coraz częściej awarie, jeśli ilość aut elektrycznych w Polsce wzrośnie w szybkim tempie (i nie pisze tu o milionach elektryków obiecanych przez Premiera). Dodatkowo jest wiele wyliczeń, że elektryki w produkcji oraz późniejszej utylizacji są gorsze od samochodów spalinowych. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    0
    Anonimek1(2021-01-09)
  • @GłębokaMyśl - Wydobycie i transport wegla tez wymaga energii. Jedyną przewagą węgla jest to ze do uzyskania energii nie potrzeba dodatkowej obróbki surowca, ale z drugiej strony masz większą energochłonność procesu wytwarzania samochodu elektrycznego i większa emisja elektrowni węglowych(300 g/km CO2 elektryka vs 220 diesla)przy procesie produkcji energii elektrycznej. Bez energii odnawialnej elektryczne samochody sa bez sensu.
  • Póki co wystarcza mi mój golfik z instalacją lpg. Nie muszę go ladowac co chwilę żeby przejechać kilkadziesiąt km.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Wiesiek_(2021-01-10)
Reklama