Ze względu na spadek wpływów z abonamentu i reklam radiowa „Trójka” utrzymać się musi za połowę tego, co miała w zeszłym roku. W ramach walki z kryzysem utworzony został Komitet Miłośników „Trójki”, jednym z zadań komitetu jest trwająca od 31 lipca do 10 grudnia tego roku zbiórka publiczna.
Program Trzeci Polskiego Radia zawsze starał się być miejscem wysokiej kultury. Zajmują się nim specjaliści od muzyki, filmu i literatury - dziennikarze, którzy strzegą poziomu stacji.
- Inicjatorami wsparcia dla naszej stacji są jej słuchacze, którzy podczas jednego z programów Kuby Strzyczkowskiego zadeklarowali swoją pomoc - twierdzi Magda Jethon, dyrektor Programu 3. - Wśród założycieli Komitetu znajdziemy Krystynę Czubównę, Krzysztofa Daukszewicza, Michała Ogórka i Zbigniewa Zamachowskiego. Radio publiczne winno być wspierane przede wszystkim przez państwo, ale jak wiadomo, nie zawsze jest tak, jak być powinno. Stacja wysokiej, a zarazem niszowej kultury musi coraz częściej sięgać po komercyjna papkę, aby istnieć. Naprzeciw wyszedł Komitet, który pod koniec lipca uzyskał zgodę od MSWiA na zbiórkę publiczną.
Akcja ma na celu pozyskać fundusze wyłącznie na audycje promujące młodych twórców, wydarzenia kulturalne „nieznane szerszej publice” oraz koncerty młodych artystów. Nie mogą natomiast być przeznaczone na wydatki bieżące, np. honoraria dziennikarskie. Datki od słuchaczy finansować będą programy oznaczone Trójkowym Znakiem Jakości.
Pierwsze pieniądze z konta Komitetu Miłośników Trójki stacja wypłaci 10 września. Od tego czasu dziennikarze szukać będą młodych i zdolnych, których nagrodzą Trójkowym Znakiem Jakości.
Szczegółowe informacje można uzyskać na stronie http://www.przyjacieletrojki.org.pl/
- Inicjatorami wsparcia dla naszej stacji są jej słuchacze, którzy podczas jednego z programów Kuby Strzyczkowskiego zadeklarowali swoją pomoc - twierdzi Magda Jethon, dyrektor Programu 3. - Wśród założycieli Komitetu znajdziemy Krystynę Czubównę, Krzysztofa Daukszewicza, Michała Ogórka i Zbigniewa Zamachowskiego. Radio publiczne winno być wspierane przede wszystkim przez państwo, ale jak wiadomo, nie zawsze jest tak, jak być powinno. Stacja wysokiej, a zarazem niszowej kultury musi coraz częściej sięgać po komercyjna papkę, aby istnieć. Naprzeciw wyszedł Komitet, który pod koniec lipca uzyskał zgodę od MSWiA na zbiórkę publiczną.
Akcja ma na celu pozyskać fundusze wyłącznie na audycje promujące młodych twórców, wydarzenia kulturalne „nieznane szerszej publice” oraz koncerty młodych artystów. Nie mogą natomiast być przeznaczone na wydatki bieżące, np. honoraria dziennikarskie. Datki od słuchaczy finansować będą programy oznaczone Trójkowym Znakiem Jakości.
Pierwsze pieniądze z konta Komitetu Miłośników Trójki stacja wypłaci 10 września. Od tego czasu dziennikarze szukać będą młodych i zdolnych, których nagrodzą Trójkowym Znakiem Jakości.
Szczegółowe informacje można uzyskać na stronie http://www.przyjacieletrojki.org.pl/
Paweł Łobanowski