Po wielu miesiącach oczekiwań sala koncertowa w nowym Ratuszu Staromiejskim nareszcie zapełni się dźwiękami najwspanialszych utworów wielkich mistrzów- Mozarta, Rossiniego, Straussa i Lehara. Arie operowe, musicalowe, walce i polki zaprezentowane zostaną w wielkim koncercie karnawałowym w dniu 15 stycznia. Elbląskiej Orkiestrze Kameralnej pod kierunkiem Marzeny Diakun towarzyszyć będą wspaniali soliści- Anna Fabrello(sopran) i Grzegorz Piotr Kołodziej (baryton).
Marzena Diakun jest absolwentką dyrygentury symfoniczno – operowej Akademii Muzycznej we Wrocławiu oraz studiów podyplomowych na Uniwersytecie w Wiedniu. Doskonaliła swoje umiejętności na ogólnopolskich kursach dyrygenckich; u Jerzego Salwarowskiego, Marka Tracza oraz Gabriela Chmury, a także międzynarodowych kursach pod kierunkiem Colina Mettersa, Howarda Griffithsa, Davida Zinmana oraz Kurta Masura. Debiutowała już na drugim roku studiów w 2002 roku, prowadząc finałowy koncert XVII Międzynarodowego Festiwalu Muzyki. Koncertowała z Orkiestrą Opery Polskiej, a także z wybitnymi solistami scen wrocławskich i poznańskich w Niemczech, Szwajcarii i Danii. Jako dyrygent gościnny współpracuje m. in. z orkiestrami Filharmonii Narodowej w Warszawie, Narodowej Filharmonii Czeskiego Radia, Sinfonietty w Zilinie, Smash Ensemble, Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, Filharmonii Wrocławskiej, Śląskiej, Krakowskiej, Rzeszowskiej.
Anna Fabrello jest absolwentką gdańskiej Akademii Muzycznej. Od roku 2005 solistka Państwowej Opery Bałtyckiej w Gdańsku, a także asystentka na Wydziale Wokalno-Aktorskim gdańskiej Akademii Muzycznej. Jeszcze w czasie studiów uczestniczyła w wielu ważnych wydarzeniach artystycznych i koncertach organizowanych przez Akademię Muzyczną w Gdańsku i Nadbałtyckie Centrum Kultury, w tym w polskim prawykonaniu Mszy szwedzkiej Johana Romana (Sopot 2002, Kalmar 2003) oraz Kantaty na Wniebowstąpienie Pehrla Figera (Szwecja 2004). W roku 2003 w Konkursie Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie otrzymała wyróżnienie oraz Nagrodę Specjalną Programu II Polskiego Radia.. W swoim dorobku artystycznym ma takie role jak: Eurydyka w operze Orfeusz i Eurydyka Glucka, Kleopatry w operze Juliusz Cezar Haendla, Romildy Kserksesie Haendla, Serpiny w La serva padrona Pergolesiego, Amital w Betulia Liberata Mozarta oraz Zuzanny z oratorium Zuzanna Haendla. Ostatnio z wielkim uznaniem spotkał się występ Anny Fabrello w monumentalnym, rzadko wykonywanym oratorium Beethovena Chrystus na Górze Oliwnej.
Grzegorz Piotr Kołodziej jest absolwentem Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku. Debiutował w 1999 roku na deskach Opery Bałtyckiej jako Figaro w "Cyruliku sewilskim" G. Rossiniego. Od tego momentu kontynuuje współpracę z gdańską operą, gdzie wykonywał między innymi partie: Figara w "Weselu Figara" W. A. Mozarta, Schaunarda w "Cyganerii" G. Pucciniego, Marulla w "Rigoletto" G. Verdiego, Boniego w "Księżniczce Czardasza" I. Kalmana, Homonaya w "Baronie Cygańskim" J. Straussa. W repertuarze oratoryjnym artysta zadebiutował już jako student, wykonując "Stabat Mater". Wielokrotnie wykonywał również "Mszę Kreolską" A. Ramireza. Artysta współpracował również z Operą Narodową w Warszawie, jak również z Filharmonią Bałtycką, Częstochowską, Lubelską, Sudecką, Polską Filharmonią Kameralną, Orkiestrą Symfoniczną Izmiru (Turcja), Cappellą Gedanensis, Operą Dolnośląską, Teatrami Muzycznymi w Gdyni, Lublinie, Łodzi, chórami Akademii Medycznej w Gdańsku i Politechniki Gdańskiej, Orkiestrą Vita Activa, koncertując w kraju i za granicą. W 2007r. artysta rozpoczął współpracę z Teatrem Wielkim - Operą Narodową w Warszawie, gdzie z ogromnym powodzeniem zadebiutował partią Papagena w spektaklu "W krainie Czarodziejskiego fletu" do muzyki W. A. Mozarta. W październiku 2008r. na zaproszenie Polskiego Ośrodka Społeczno - Kulturalnego w Londynie, śpiewak uczestniczył w realizacji opery "Verbum Nobile" St. Moniuszki, wykonując partię Pana Marcina. Do ostatnich osiągnięć artysty należy doliczyć debiut w roli Don Giovanniego na scenie Opery Krakowskiej (kwiecień 2009) w reż. M. Znanieckiego.
Na koncercie w Elblągu w wykonaniu Elbląskiej Orkiestry Kameralnej i zaproszonych solistów usłyszymy między innymi fragmenty najsłynniejszych dział wielkich mistrzów, takie jak Cyrulik Sewilski, Zemsta Nietoperza, Don Giovanni, Wesoła wdówka, Marsz Radetzky’ego czy Nad pięknym modrym Dunajem.
Koncert pod patronatem prezydenta Elbląga Grzegorza Nowaczyka odbędzie się w nowym ratuszu, przy ulicy Stary Rynek 25, 15 stycznia o godzinie 18. Bilety w cenie 15 i 20 zł do nabycia lub odebrania (po wcześniejszej rezerwacji) przed koncertem. Rezerwacja biletów: 55 648 50 33 lub biuro@eok.com.pl.
Anna Fabrello jest absolwentką gdańskiej Akademii Muzycznej. Od roku 2005 solistka Państwowej Opery Bałtyckiej w Gdańsku, a także asystentka na Wydziale Wokalno-Aktorskim gdańskiej Akademii Muzycznej. Jeszcze w czasie studiów uczestniczyła w wielu ważnych wydarzeniach artystycznych i koncertach organizowanych przez Akademię Muzyczną w Gdańsku i Nadbałtyckie Centrum Kultury, w tym w polskim prawykonaniu Mszy szwedzkiej Johana Romana (Sopot 2002, Kalmar 2003) oraz Kantaty na Wniebowstąpienie Pehrla Figera (Szwecja 2004). W roku 2003 w Konkursie Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie otrzymała wyróżnienie oraz Nagrodę Specjalną Programu II Polskiego Radia.. W swoim dorobku artystycznym ma takie role jak: Eurydyka w operze Orfeusz i Eurydyka Glucka, Kleopatry w operze Juliusz Cezar Haendla, Romildy Kserksesie Haendla, Serpiny w La serva padrona Pergolesiego, Amital w Betulia Liberata Mozarta oraz Zuzanny z oratorium Zuzanna Haendla. Ostatnio z wielkim uznaniem spotkał się występ Anny Fabrello w monumentalnym, rzadko wykonywanym oratorium Beethovena Chrystus na Górze Oliwnej.
Grzegorz Piotr Kołodziej jest absolwentem Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku. Debiutował w 1999 roku na deskach Opery Bałtyckiej jako Figaro w "Cyruliku sewilskim" G. Rossiniego. Od tego momentu kontynuuje współpracę z gdańską operą, gdzie wykonywał między innymi partie: Figara w "Weselu Figara" W. A. Mozarta, Schaunarda w "Cyganerii" G. Pucciniego, Marulla w "Rigoletto" G. Verdiego, Boniego w "Księżniczce Czardasza" I. Kalmana, Homonaya w "Baronie Cygańskim" J. Straussa. W repertuarze oratoryjnym artysta zadebiutował już jako student, wykonując "Stabat Mater". Wielokrotnie wykonywał również "Mszę Kreolską" A. Ramireza. Artysta współpracował również z Operą Narodową w Warszawie, jak również z Filharmonią Bałtycką, Częstochowską, Lubelską, Sudecką, Polską Filharmonią Kameralną, Orkiestrą Symfoniczną Izmiru (Turcja), Cappellą Gedanensis, Operą Dolnośląską, Teatrami Muzycznymi w Gdyni, Lublinie, Łodzi, chórami Akademii Medycznej w Gdańsku i Politechniki Gdańskiej, Orkiestrą Vita Activa, koncertując w kraju i za granicą. W 2007r. artysta rozpoczął współpracę z Teatrem Wielkim - Operą Narodową w Warszawie, gdzie z ogromnym powodzeniem zadebiutował partią Papagena w spektaklu "W krainie Czarodziejskiego fletu" do muzyki W. A. Mozarta. W październiku 2008r. na zaproszenie Polskiego Ośrodka Społeczno - Kulturalnego w Londynie, śpiewak uczestniczył w realizacji opery "Verbum Nobile" St. Moniuszki, wykonując partię Pana Marcina. Do ostatnich osiągnięć artysty należy doliczyć debiut w roli Don Giovanniego na scenie Opery Krakowskiej (kwiecień 2009) w reż. M. Znanieckiego.
Na koncercie w Elblągu w wykonaniu Elbląskiej Orkiestry Kameralnej i zaproszonych solistów usłyszymy między innymi fragmenty najsłynniejszych dział wielkich mistrzów, takie jak Cyrulik Sewilski, Zemsta Nietoperza, Don Giovanni, Wesoła wdówka, Marsz Radetzky’ego czy Nad pięknym modrym Dunajem.
Koncert pod patronatem prezydenta Elbląga Grzegorza Nowaczyka odbędzie się w nowym ratuszu, przy ulicy Stary Rynek 25, 15 stycznia o godzinie 18. Bilety w cenie 15 i 20 zł do nabycia lub odebrania (po wcześniejszej rezerwacji) przed koncertem. Rezerwacja biletów: 55 648 50 33 lub biuro@eok.com.pl.
Leszek Sarnowski, EOK