UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
  • Bogdan -trzeba znać trochę historię miasta, można wtedy dużo zaproponować. Żenadą są elblążanie, którzy nie znają swojego miasta i znajomym jako atrakcje proponują piwo w knajpie. Wasi znajomi na pewno nie przyjadą ponownie do naszego miasta.
  • droga emmo_911,zadać należy pytanie, po co byłaś w Chełmnie a może kiedy byłaś? Może podczas jakiejś imprezy? np. Dni Chełmna, które odbywały się od 27.06 do 02.07? bo jeżeli tak, to porównaj Dni Chełmna do naszych Dni Chleba? Wtedy mamy przecież bardzo dużo ludzi na starówce. Zmienia się pomału nasze miasto na lepsze ale malkontenci jeszcze długo będą zaślepieni Gdańskiem.
  • Turystyka ważna rzecz. Stare Miasto + walory rekreacyjne miasta i okolic aż po Piaski to duży potencjał. Realne szanse na świetny produkt turystyczny. Przy okazji tematu turystyki warto zapytać Radnych i zwolenników odbudowy basenu poprzez „ rękodzieło” czy metodą „ chałupniczą” jaką turystyczną rolę ma spełniać basem wg ich koncepcji odbudowy? Czy to ma być lokalny „ basen dla ubogich” wg koncepcji 40-50-60+ latków żyjących wspomnieniami i pragnących powrotu do przeszłości? Czy też basen ma być fragmentem poważnej strategii turystycznej. Prezentować wysoki standard być oryginalnym obiektem, który warto zobaczyć i skorzystać z atrakcji? Czerwony
  • Darmowa Strategia Turystyki. Założenie - Elbląg ma za mały potencjał aby samodzielnie zaistnieć na rynku turystycznym Rekonstrukcja Starego Miasta, Wyspy Spichrzów i inne działania tej rzeczywistości nie zmienią. Poprawią ofertę ale nie spowodują znaczącej poprawy notowań na turystycznym rynku. Elbląg musi współistnieć i być związany z całym turystycznym regionem objętym globalną strategią. Dla określenia i zrozumienia właściwej strategii rozwoju turystyki i jej promocji kluczowe jest rozróżnianie głównych produktów turystycznych funkcjonujących w kraju. Te produkty to: Morze, Góry, Jeziora. Z jakim produktem Elbląg się utożsamia? Bez względu na różne rodzinne historie i pochodzenie Elblążanie maja cechę wspólną. Lubią okolice - Żuławy, Zalew Wiślany a nawet kochają te piękne krainy. One nie kojarzą się z niczym złym z przeszłości i przypominają jednym zieloną Ukrainę innym coś innego a rodziny zamieszkujących te strony jeszcze przed wojną traktują je jak dom rodzinny. Jeżeli odpowiedź brzmi – Elbląg z uwagi na położenie geograficzne i swoją historię identyfikuje się z Morzem, jeżeli Elblążanie czują się najbardziej związani z kierunkiem w stronę morza poprzez Żuławy i Zalew Wiślany to główne działania gospodarcze i promocyjne muszą być związane z produktem Morze. Czerwony
  • Mierzeja Wiślana jest niepodważalnym lokalnym liderem produktu Morze i nie sposób z nią konkurować. Elbląg powinien przekonać lidera i gminy Nadzalewowe do współpracy. Argumenty: wzrost konkurencyjności poprzez urozmaicenie oferty w odniesieniu do innych typowych morskich ofert np. Świnoujścia, Mielna, przejęcie turystów tych i innych destynacji morskich, wzrost zysków dla gmin po obu stronach Zalewu i okolic dzięki rozwojowi turystyki. Gwarancja to realizacja programu gospodarczego dla produktu Morze z którym Elbląg wyjdzie do partnerów i władz wojewódzkich. Prostego programu sprowadzającego się do budowy infrastruktury dróg wodnych, oczyszczania Zalewu, zagospodarowania obu linii brzegowych i torów wodnych umożliwiających uruchomienie przepraw np. między Tolkmickiem a Stegną, rozwoju infrastruktury drogowej. W ramach promocji należy dążyć do wizerunku Elbląga jako unikalnego percepcyjnie miasta – części Morza. Myślący o Elblągu mają myśleć: Elbląg – Żuławy - Zalew Wiślany - Morze. Nigdy Warmia i Mazury. Na tworzeniu takiej wielowymiarowej marki ma być oparta strategia promocji. Mamy coś unikalnego – coś czego nie ma nikt w Polsce. Mamy produkt „ Elbląg i Nadmorskie Krainy" Czerwony
  • Zagrożenia dla strategii: w 1996r. powstał Związek Gmin Nadzalewowych i produkt "Kraina Zalewu Wiślanego" Dobry produkt ale od 1999r. w którym zaczął obowiązywać nowy podział administracyjny kraju nie realizowany. Podział akwenu wodnego na dwa samorządy stał się przyczyną powstania polityki województw warmińsko-mazurskiego i pomorskiego, którą nazwę egoizmem turystycznym. Gdańsk i Olsztyn nie są zainteresowane ratowaniem turystyki Elbląga i nadzalewowych miejscowości. Gdańsk zadawala się wpływami z pasa morskiego a Olsztyn boi się konkurencji dla Mazur. Kilkunastoletnie dokonania Związku sprowadziły się do polsko-rosyjskich spotkań i broszur. Działanie Związku jest fikcją. Podobnie jak działania władz. Budowa drogi do Pogrodzia była przez lata blokowana, przeprawę promową skasowano podobnie jak i szkołę w Piaskach, która mogła by być przyczółkiem promocji Elbląga na Mierzei. Jeżeli żegluga to do Ostródy. Program „ Pętla Żuławska” to strategiczne wspomaganie rozwoju Mazur i Pomorza. Ale to tylko drobiazgi. Nie zrozumiały jest fakt, że dla tak pięknego obszaru od lat brak globalnego programu ze środków UE ratowania infrastruktury środowiska i oczyszczania Zalewu. O chęci wspólnych działań z Kaliningradem w tym temacie nie wspomnę. Olsztyńska strategia niszczenia tożsamości i sianie zubożenia regionu nadzalewowego w połączeniu z pozorowaną troską jest poważnym zagrożeniem. Dodać należy też nieudolność i bierność lokalnych Gmin. Czerwony
  • Ostatnim elementem analizy SWOT jest najczęściej ocena szans. Czy są szanse na wdrożenie proponowanej strategii promocji i rozwoju turystyki pod urokliwym tytułem „ Elbląg i nadmorskie krainy” ? Nie ma szans. Ale miło popisać i pomarzyć w dniu wolnym od pracy o czymś co się nigdy nie spełni. Czerwony
  • Sejmik Wojewódzki do Elbląga i wspólne z Olsztynem zarządzanie Woj. Warm-Maz. Podobno tak miało być, a co jest !!!!
  • Elbląg jako miasto turystyczne?? Cha, cha, cha co tu jest ciekawego?? No jeśli za atrakcję można przyjąć wielkie wykopy, komunikację miejska o niespotykanie niskiej częstotliwości, wielką liczbę bezpańskich psów biegających po mieście, liczbę bezrobotnych, zaśmiecone parki i wielka liczba pijaczków siedząca po krzakach w różnych miejscach NO TO FAKTYCZNIE ELBLĄG JEST CIEKAWY POD WZGLĘDEM TURYSTYCZNYM !!!!! WIELKIE BRAWA DLA WŁADZ TEGO MIASTA!!!!!
  • Ach Czerwony - marzycielu. Miejscowi operatorzy, (bo jakoś nie potrafię znaleźć innego synonimu tego schorzenia) naszej smutnej rzeczywistości utknęli w blokach wiele lat temu i tylko ci, co ich wyprzedzają i nawet próbują ich z nich uwolnić - stwierdzają jednoznacznie - proces a wykonalny. Mieć taki potencjał i tak koncertowo dawać pawia - to jest dopiero mistrzostwo świata - w tym nikt nas nie pobije - choć stwierdzam, że Ruscy wielokrotnie próbowali - kto wie może im z czasem wyjdzie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    0
    MiejscowyAborygen(2013-07-31)
  • "Turystów z zagranicy, jak i z Polski najczęściej interesują miejsca warte zwiedzania. " - Panie redaktorze naczelny - to przecież jak humor z zeszytu trzecioklasisty. Może by wysłać autora tego tekstu chociaż do liceum?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Żuber(2013-07-31)
Reklama