UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Po przejechaniu skrzyżowania zsiadamy z roweru

 
Elbląg, Przejazd dla rowerów na ul. Komeńskiego, brakuje tylko ściezki rowerowej z jednej strony skrzyzowania
Przejazd dla rowerów na ul. Komeńskiego, brakuje tylko ściezki rowerowej z jednej strony skrzyzowania (fot. Michał Skroboszewski)
Reklama

Skrzyżowanie al. Grunwaldzkiej z ul. Komeńskiego jest już przygotowane do użytkowania przez rowerzystów. Jest przejazd dla rowerów, a sygnalizacja świetlna gotowa do uruchomienia. Jest tylko jeden problem: na tym skrzyżowaniu kończy się ciąg pieszo-rowerowy przy al. Grunwaldzkiej. Budowę kolejnego odcinka w kierunku Gronowa Górnego zaplanowano w 2022 r.

Rowerzyści w Elblągu nie mają łatwego życia. Przykład: rowerzysta chciałby pojechać rowerem do Gronowa Górnego. Dojechał już do dworca PKP w Elblągu i pasem dla rowerów na chodniku wzdłuż al. Grunwaldzkiej jedzie w kierunku podelbląskiej wsi. Daleko nie zajedzie, bo ścieżka rowerowa kończy się na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z ul. Komeńskiego. Przez skrzyżowanie jest jeszcze przejazd dla rowerów, ale po drugiej stronie pasa dla jednośladów nie wytyczono. Co powinien zrobić rowerzysta?

- W opisanej sytuacji, co do zasady, kierujący rowerem poza wyjątkami, po przejechaniu przejazdu dla rowerzystów, dojeżdżając do miejsca gdzie kończy się droga dla rowerów powinien zejść z roweru i prowadzić go po chodniku – informuje komisarz Tomasz Krawcewicz, naczelnik wydziału ruchu drogowego KM Policji w Elblągu.

Są trzy wyjątki, gdy rowerzysta może dalej, zgodnie z przepisami jechać rowerem po chodniku:

- Opiekuje się on osobą w wieku do lat 10 kierującą rowerem, szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów lub warunki pogodowe zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty na jezdni (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła) – precyzuje kom. Tomasz Krawcewicz.

Reasumując: al. Grunwaldzką od skrzyżowania z ul. Komeńskiego w kierunku Gronowa Górnego, co do zasady, rowerzyści powinni poruszać się po jezdni. Sytuacja może się zmienić w 2022 r., kiedy to w Wieloletniej Prognozie Finansowej Elbląga zaplanowano budowę ciągu pieszo-rowerowego przy al. Grunwaldzkiej od ul. Komeńskiego do ul. Rawskiej. Ostateczny termin realizacji zadania zależeć będzie od możliwości finansowych miasta.

Stąd też, „dziwne” na pierwszy rzut oka, usytuowanie sygnalizacji świetlnej dla pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniach al. Grunwaldzkiej z ul. Komeńskiego i ul. Sadową. - Wydaje się, jakby te słupy były na środku chodnika – napisał do nas czytelnik.

- Wybudowane sygnalizatory docelowo znajdą się pomiędzy chodnikiem a zaprojektowaną ścieżką rowerową w sposób zapewniający zachowanie właściwej skrajni dla rowerów. W stanie obecnym sygnalizatory umożliwiają bezpieczne poruszanie się pieszych, a szerokość chodnika w każdym miejscu spełnia wymagania określone w obowiązujących przepisach. Dodać także należy, że lokalizacja sygnalizatorów musiała zostać zaprojektowana uwzględniając uniknięcie kolizji z występującymi sieciami uzbrojenia podziemnego – wyjaśnia Łukasz Mierzejewski, z biura prasowego elbląskiego ratusza.

Na pocieszenie rowerzystów, którzy muszą uzbroić się w cierpliwość, możemy poinformować, że planowany pas dla rowerów ma mieć wygodniejszą dla nich nawierzchnię bitumiczną. To jest dobra wiadomość. Zła jest taka, że podobnych miejsc skrzyżowanie al. Grunwaldzkiej z ul. Komeńskiego jest w Elblągu więcej.

- W 2019 r. policja przekazała 18 informacji dotyczących inżynierii drogowej w zakresie poprawy bezpieczeństwa rowerzystów – informuje kom. Tomasz Krawcewicz.

SM
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • 0.00001% rowerzystów stosuje się do tych 3 zasad. Najlepsi są gwiazdorzy jadący ulicą wzdłóż której równolegle przebiega ścieżka rowerowa. Najlepiej jak przez środek tej ulicy przebiega jeszcze podwójna ciągła, gdzie nie możesz takiego pajaca wyprzedzić. Nie żal mi klaksona na nich. Kolejne wspaniałe zachowanie to jazda po chodniku i napierdzielanie w pieszych idących przed nim dzwoneczkiem bo panicz jedzie. Nie wspomne o królach chodnikowych rozpędzających się do 40 km/h i odstawianiu slalomu między pieszymi.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    36 30
    (2020-01-09)
  • Optymistyczne zmiany :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 1
    Waldekk(2020-01-09)
  • Nie wiem kto za to odpowiada, ale ten ktoś ma głęboko w du. .. fakt stanu tego czegoś w tym mieście co zwane jest drogami czy też ścieżkami dla rowerów. Białystok - proponuję pojechać tam i zobaczyć jak wygląda miasto bardzo przyjazne dla ruchu rowerów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    20 4
    (2020-01-09)
  • dalszą część jazdy powinien kontynuować po jezdni. tyle w temacie Pany Policjanty. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    16 4
    rowerzysta123(2020-01-09)
  • di Iławy wystarczy pojechać, może niech miasto zorganizuje wyjazd Panu prezydentowi "nic nie mogę"wycieczkę i niech się człowiek rozwija, może coś zapamięta i w Elbląg coś się zacznie zmieniać
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    23 5
    wewe(2020-01-09)
  • To już kolejny dowód do podjęcia decyzji o referendum. Miasto Elbląg jest zarządzane w tak nieudolny i upośledzony sposób, ze trzeba być już chyba naprawdę głupim, żeby tego nie widzieć. Przykładów jest wiele...od najgorszego rozkładu jazdy komunikacji miejskiej w Polsce, po sprzedaż dworca zulawy, do braku ingerencji władz miasta w budowę ekspresowki S22 do A1. Elbląg zdycha...zdycha przez Wasze wybory przy urnach!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    22 9
    Gosciu123(2020-01-09)
  • To są właśnie nowoczesne drogi rowerowe zachecajace do jazdy rowerem wedlug koncepcji towarzysza wroblewskiego. Kicz, tandeta i zenada! ile jeszcze?!Po elblagu rowerem tylko po jezdni, dla wlasnego bezpieczenstwa omijajcie drogi rowerowe i cisnijcie po jezdni. Skoro urzedasy z departamentu drog i chodnikow nie szanuja rowerzystow to my musimy pokazac pogarde dla urzednikow.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10 8
    korba666(2020-01-09)
  • Sam zdychsz
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    3 5
    (2020-01-09)
  • Czy to miasto czy to wieś rzadzacy mają nas gdzieś. Z chodnika pieszy uciekaj bo rowerzysci dzwonia i gonią i won. Zycie tu zatrzymało sue w miejscu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9 8
    (2020-01-09)
  • No i co? Zsiadam i idę - problem jakiś?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    10 4
    (2020-01-09)
  • @Gosciu123 - Jakże było by dobrze odwołać Cie z komentarzy w jakimś referendum!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    5 3
    (2020-01-09)
  • To jak jade od strony Gronowa Górnego to jak ma wygladać moję właczenie sie do ruchu po scieżce rowerowej? Mam najpierw trochę skrecić w komanskiego, zatrzymać się na srodku przejscia dla pieszych, przejsc przez przejscie dla pieszych i dalej jechac DDRem? Chore.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    8 4
    Roweras(2020-01-09)
Reklama