UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Zmiany w obsłudze mieszkańców w urzędzie

 
Elbląg, Zmiany w obsłudze mieszkańców w urzędzie
(fot. Anna Dembińska, archiwum portEl.pl)

Urząd Miejski wprowadził od wtorku, 16 czerwca, kolejne zmiany dotyczące obsługi mieszkańców w budynku głównym przy ul. Łączności 1 oraz w budynkach przy ul. Łączności 2, Jaśminowej 11, placu Dworcowym 4, Kosynierów Gdyńskich 42 i  Czerwonego Krzyża 2.

Celem zapewnienia wzajemnego bezpieczeństwa wymienione wizyty będą odbywały się wyłącznie po uprzednim ustaleniu terminu i miejsca spotkania pod nr telefonu wskazanym przy poszczególnych sprawach oraz przy zachowaniu wysokich wymogów sanitarnych, tj. zakryciu ust i nosa przez interesanta, który dodatkowo wchodząc do budynku będzie zobowiązany do dezynfekcji rąk i zachowania bezpiecznej odległości od innych osób. Urzędnik bezpośrednio obsługujący interesanta będzie właściwie wyposażony w środki ochrony.

Interesant zobligowany będzie do stosowania się do wytycznych pracownika Urzędu koordynującego ruch interesantów, tak by zapewnić realizację przepisu ustawowego (dopuszczalna liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie,  w jednym pomieszczeniu nie może być większa, niż 1 osoba na 1  stanowisko obsługi). Wskazany pracownik poprosi o podanie imienia i nazwiska oraz sprawy w celu potwierdzenia umówionej wizyty. Interesanci będą przyjmowani celem załatwienia sprawy w zależności od dostępności stanowiska. Jeśli interesant będzie wykazywał ewidentne objawy choroby, urzędnik będzie miał prawo odmówić obsługi i poprosić o załatwienie sprawy z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.

 

1. W celu załatwienia spraw nadal w pierwszej kolejności prosimy o korzystanie z kanałów komunikacji elektronicznej. Kontakt e-mail oraz numery telefonów Departamentów Urzędu dostępne są pod adresem (pisma zwykłe, skargi, wnioski o udostępnienie informacji publicznej).

2. Wnioski można także składać poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP) pod adresem. Do złożenia wniosku niezbędny jest profil zaufany lub autoryzacja za pomocą bankowości elektronicznej, bez konieczności wizyty w Urzędzie. 

3. Pozostałe czynności będzie można także załatwić na podstawie wniosku złożonego pocztą tradycyjną za pośrednictwem Poczty Polskiej. Dokumenty będzie można także pozostawić w holu budynku głównego Urzędu Miejskiego przy ul. Łączności 1 w  specjalnie przeznaczonej  do tego skrzynce podawczej (po uprzednim włożeniu ich do wyłożonych kopert). W tym przypadku bez uzyskania potwierdzenia nadania.

4. Zawieszone zostają nadal przyjęcia osobiste w sprawach skarg, wniosków i interwencji.

5. Informujemy również, że kasa Urzędu będzie nieczynna, a płatności m.in. za podatki i opłaty należy dokonywać przelewem bankowym na konto podane w indywidualnej decyzji podatkowej bądź też na konta podane na stronie www.elblag.eu. Zgodnie z zawartą umową z Bankiem PKO BP umożliwiamy mieszkańcom dokonywanie płatności w kasach tego Banku bez żadnych prowizji.

6. Do budynków Urzędu Miejskiego wpuszczani będą jedynie pracownicy Urzędu Miejskiego po okazaniu identyfikatorów oraz Radni Rady Miejskiej po okazaniu legitymacji, a także umówieni na wizytę interesanci w celu załatwienia spraw, z wyłączeniem Ratusza Staromiejskiego przy ul. Stary Rynek 25 w Elblągu.

7. 8 czerwca br. został otwarty Punkt Informacji Turystycznej w Ratuszu Staromiejskim przy ul. Stary Rynek 25 w Elblągu. W Punkcie Informacji Turystycznej mogą przebywać maksymalnie 2 osoby przy zachowaniu bezpiecznej odległości od innych osób.

Jednocześnie mając na względzie bezpieczeństwo nas wszystkich bardzo dziękuję za korzystanie w pierwszej kolejności ze środków komunikacji elektronicznej.

 

Podstawa prawna: rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 964) ze zm.

Szczegółowy opis realizacji zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom określonych w ww. rozporządzeniu, stanowi załącznik do niniejszego komunikatu.

 

Urząd Miejski w Elblągu
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...
  • pracuje w oswiacie i mam stycznosc normalnie z ludzmi rozumiem ze ja sie niezaraze
  • Ciekawe, czy urzędnicy robią zakupy, a może jeżdżą do kurortów jak Krynica M? To chore, wszędzie normalnie ludzie pracują, ale nie w Elblaskim Urzędzie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    33
    5
    Mieszkaniec Elblaga(2020-06-16)
  • No tak. Oni to specjalna kasta ludzi. Pracownicy sklepów, zakładów, to mają narażać zdrowie, a oni siedzą jak w oblężonej twierdzy. Czekamy na obniżki waszych pensji z prezydentem na czele i odchudzenie tego biurokratycznego molochu (przede wszystkim pozbycie się jednego z vice - wisi mi to którego). Jak chcecie robić oszczędności w mieście to zacznijcie od siebie -inaczej będziesz miał referendum, panie Wróblewski.
  • Porypane dzwiniłem wczoraj cały dzień do urzędu przy placu Dworcowym pod podane 9 numerów odebrano dopiero ok godz 15 (był sygnał taki jak nikt nie odbiera a nie zajętości linii)by powiedzic mi żebym spróbował jutro. Mam ich dość !!!! @#$%$#@
  • Święte krowy się znalazły. Trasa dom praca praca dom. One nie żyją w realnym świecie. Do sklepu się umówcie na telefon. Cały sklep staje teraz Panie urzędniczki będą robić zakupy. np. Kraj funkcjonuje normalnie tylko jaśnie Państwo z UM ograniczają mieszkańcom funkcjonowanie w sferze urzędowej.
  • Ludzie ogarnięci z komputerem mają problem z założeniem profilu zaufanego więc darujmy sobie tę nowoczesność. Skoro tak wszystko wirtualnie można teraz załatwić to zostawcie w każdym referacie po dwie Panie, reszta dziękujemy, skończy się ryzyko zarażania, ciężka urzędnicza praca. ..
  • Kpina z ludzi. Może kiedyś za rok na 2021 zaczną funkcjonować jak na urząd przystało od 7 do 15 a nie umawianie się na audiencje do jaśnie Pań i Panów urzędniczków.
  • @& - Czemu mają służyć takie kłamstwa. Oczywiście nieraz nie można się połączyć za pierwszym razem. W czasie tych obostrzeń wielokrotnie dzwoniłem do Urzędu, a najdłużej dodzwoniłem się po ponownym wykręcenie numeru po 15 minutach prób. Nie wiem kto i w jakim celu pisze te głupstwa, bo nie polegają one na prawdzie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    5
    12
    Też klient urzędu.(2020-06-16)
  • @& - Tam to jest standard. Wyj. .. .mają na załatwianie spraw. Tylko co oni tam robią skoro na terenie nie ma petentów. Dowodu nie odbierzesz normalnie tylko jak masz fart się dodzwonić po trzech dniach.
  • @Też klient urzędu. - Urzędniku weź się za robotę nie komentarze piszesz. Można dzwonić na wydział komunikacji i uschnąć z pragnienia przy telefonie :)Nie odbiorą pod żadnym numerem. Do mnie oddzwonili po 7 dniach od wrzucenia wniosku do skrzynki. Kiedy miękki dowód już stracił ważność!!!
  • Plac Dworcowy wczoraj nikt nie odebral a dzisiaj wszystkie sluchawki odlozone na bok niech ich h. .. j zapali
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    17
    2
    inwrst(2020-06-16)
  • Tu faktycznie 20 wiek, po cholere mam latac po urzedach, nie mam co robic, jest internet, no chyba ze ktos musi polatać sobie bo się nudzi we wlasnej robocie
Reklama