
Obecnie reklamowanie swoich usług w internecie okazuje się niemal koniecznością, niejednokrotnie warunkującą dobre funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Potencjalni klienci przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z usług lub towarów sprawdzają o nich informacje, opinie innych użytkowników oraz poszukują danych kontaktowych do firm na ich stronach internetowych. Dowiedz się, jakie są możliwe sposoby na reklamowanie swojego przedsiębiorstwa w internecie.
Prowadzenie bloga firmowego przez ekspertów
Prowadzenie blogów firmowych staje się obecnie coraz popularniejsze nie tylko z uwagi na rosnącą popularność działań związanych z pozycjonowaniem, które przeprowadza profesjonalna agencja SEO, ale również możliwość:
- ściągnięcia grupy docelowej na stronę internetową,
- zainteresowania potencjalnych odwiedzających swoimi produktami lub usługami poprzez linkowanie wewnętrzne,
- pozyskania stałych klientów czy kontrahentów zainteresowanych danym zagadnieniem lub usługami.
Chociaż prowadzenie blogów firmowych wymaga poświęcenia temu zajęciu nieco czasu i uwagi, znacząco poprawia wizerunek marki i stawia jej pracowników w roli ekspertów w oczach potencjalnego klienta. Blogi firmowe można prowadzić samodzielnie lub zlecać podwykonawstwo dotyczące pisania artykułów osobom, które zajmują się tym profesjonalnie, czyli copywriterom. Istotne jest jedynie to, by udzielić im wystarczająco rzetelnych informacji na tematy związane ze swoim przedsiębiorstwem.
Linkbuilding jako sposób na skuteczną reklamę
Linkbuilding jest jednym ze sposobów na skuteczną reklamę w sieci. To jeden z elementów pozycjonowania. Polega na zdobywaniu odnośników zewnętrznych do swojej strony z innych, dobrej jakości serwisów. Linki powinny być nienachalne – pozwalają odnaleźć przedsiębiorstwo nie tylko wyszukiwarce, ale również potencjalnym klientom. Można umieszczać je na popularnych serwisach branżowych, mediach społecznościowych, forach czy blogach. To jedno z działań, które umożliwia znalezienie się na lepszej pozycji w wyszukiwarce Google.

Profil w social mediach – daj się poznać klientowi!
Już samo założenie profilu w social mediach może znacząco zwiększyć ilość klientów. Sprawia, że jesteśmy obecni w sieci. Wiele osób uważa, że strona internetowa wystarczy, jednak fanpage firmy w mediach społecznościowych pozwala zbliżyć się do potencjalnego odbiorcy. Dzięki umieszczaniu na profilach krótkich postów na temat swojej działalności czy atrakcyjnych zdjęć istnieje szansa, że użytkownicy sami pomiędzy sobą zaczną udostępniać dodawane treści.
W mediach społecznościowych duże znaczenie ma prezentacja swojego produktu. Tak samo, jak dbamy o ładny wygląd witryn w sklepach stacjonarnych, zadbajmy o estetykę umieszczanych w profilach zdjęć produktów. To też możliwość na szybkie nawiązywanie kontaktu z klientem. Obecnie wiele osób o wiele chętniej wybiera kontaktowanie się z przedsiębiorcami przy pomocy popularnych komunikatorów niż np. drogą mailową lub telefoniczną. Social media oferują nam także informację zwrotną na temat użytkowników odwiedzających profil, co daje możliwość skuteczniejszego planowania kolejnych kroków w obszarze marketingu internetowego.
---artykuł promocyjny---