UWAGA!

Teraz ja - Skrzyżowanie gotowe... do kolizji

Uważnie przeczytałem artykuł o podobnym tytule na łamach portElu, a także komentarze. Nie znalazłem ewentualnych uwag, co do wad w sygnalizacji świetlnej tego newralgicznego skrzyżowania, które ma funkcjonować w obrębie byłego Feniksa.

Jakiś czas wcześniej była tam włączona sygnalizacja, prawdopodobnie w celach technicznych. Byłem tego świadkiem. Według mnie zastosowano tam złą sygnalizację świetlną.
       Polega to na tym, że od strony szkoły muzycznej, przez większość dnia światło słoneczne pada na lampy i praktycznie nie widać jakie światła aktualnie świecą.
       Z kolei, na skrzyżowaniu ulicy Hetmańskiej z ulicą Tysiąclecia, zainstalowano od strony ulicy Hetmańskiej sygnalizację typu " LED", która właśnie ma korygować efekt, jaki występuje akurat na skrzyżowaniu koło Feniksa.
       Reasumując, według mnie, sygnalizacja z ulicy Tysiąclecia, czyli LED-owa, powinna być zainstalowana właśnie na omawianym skrzyżowaniu, co zmniejszy ryzyko nie tylko kolizji, a niewykluczone, że i poważnych wypadków.
      
Elbingerer
Liczba publikacji: 146
W tym miesiącu: 0
Ocena Głosów Komentarzy
4.3 3 5

A moim zdaniem...

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem...
  • Jest to uwaga słuszna. Sam doświadczyłem to na własnej skórze. Dotyczy to nie tylko tych miejsc z sygnalizacją świetlną ale wiele innych. Bardzo dziwne, że ludzie odpowiedzialni za zaprojektowanie oraz osoby nadzorujące nie biorą pod uwagę usytuowania świateł sygnalizacyjnych. Światła starego typu nie powinny być montowane w miejscach gdzie słońce świeci prosto w klosze, stają się zupełnie nieczytelne co zagraża bezpieczeństwu. Kierowcy często ruszają na czerwonym świetle nie mogąc się do patrzeć jakie światło świeci w danym momencie. Kolega Czerniak słusznie zauważył, że światła ledowe są montowane na skrzyżowaniach gdzie promienie słoneczne nie docierają czyli od strony północnej. Można przypuszczać, że ktoś chce wypchnąć z magazynów stare nie praktyczne światła sygnalizacyjne. To samo jest na nowym skrzyżowaniu Traugutta i Grobli przed szkołą muzyczną. O godz. 12 przy świecącym słońcu nie sposób dopatrzyć się jakie światło świeci w danym momencie.
  • To mądre i cenne uwagi. Merytoryczne i bez tej Herowskiej popędliwości.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Teżcztyam(2012-10-30)
  • A co się dziwicie że światła starego typu skoro elektrykę robił główny elektryk Marek S. .. (knera)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    mr.złotówa(2012-11-01)
  • a propos świateł mam pytanie; czy wie ktoś może dlaczego jest dłuuugie czerwone światło na krzyżówce 1 maja a Hetmańaska jadąc od; feniksu? w stronę zawady jest już zielone a w stronę dworca zapala sie z dużym opóżnieniem. nie mam pojęcia o co tu chodzi.
  • Proszę o nie rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji przed ich sprawdzeniem u źródła (Dep. Dróg, wykonawca, projektant), jak każe zwykła dziennikarska rzetelność. Na skrzyżowaniu tym zastosowano sygnalizatory z pakietami LED. Nowa sygnalizacja w Elblągu od jakiegoś czasu jest wyposażana wyłącznie w pakiety LED. Tak samo modernizowana, jeśli tylko wymieniany jest sterownik (stare sterowniki nie nadają się do zasilania pakietów led-owych, dlatego do czasu wymiany sterownika konwersja na pakiety led jest niemożliwa). Oczywiście pakiety LED różnych producentów najprawdopodobniej różnią się jasnością i stąd pewnie wynika wrażenie autora, iż nie są to LED-y. Niestety gdy naturalne światło słoneczne świeci płasko, bezpośrednio w sygnalizator, jak to się dzieje np. rano lub jesienią, daszki osłonowe nie pomagają i kontrast jest znacznie pogorszony. Dlatego stosuje się ciemne ekrany kontrastowe za sygnalizatorami, aby ułatwić obserwację aktywnych sygnałów. W trudnych warunkach zaleca się również obserwację sygnałów na masztach bocznych, które widzimy pod innym kątem.
Reklama