UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Cud techniki do remontu - zobacz!

 
Elbląg, kadr z materiału filmowego eswiatowid.pl
kadr z materiału filmowego eswiatowid.pl

Kto dotąd nie widział Kanału Elbląskiego ani nim nie płynął, powinien się pospieszyć. Jesienią rusza remont ważnych odcinków kanału, który potrwa do 2014 r. - To ostatnia okazja, by zobaczyć Kanał Elbląski w takim kształcie, w jakim został zbudowany 150 lat temu - zachęca prezes Żeglugi Ostródzko-Elbląskiej Waldemar Graczyk.

Wybudowany w połowie XIX wieku cud techniki łączy jezioro Drużno z Drwęcą i jeziorem Jeziorak. Dzięki niemu, via Zalew Wiślany i rzeka Elbląg, można z Bałtyku dopłynąć na Mazury. Jest to najdłuższy kanał żeglowny w Polsce. Początkowo wykorzystywany do transportu towarów, stał się atrakcją turystyczną. Turyści z całego świata przyjeżdżają tu, aby obejrzeć statki „płynące po trawie” - za sprawą systemu pochylni specjalne wózki przewożą na szynach - „po trawie” statki, jachty czy kajaki, pokonując na długości niecałych 10 km różnicę poziomów wynoszącą około 100 m.
       Kanał jest unikatowym w skali światowej zabytkiem techniki i - od 2011 r. - pomnikiem historii. Od lat mówiono o tym, że ten skarb potrzebuje gruntownej renowacji. Stało się to możliwe dzięki pieniądzom z Unii Europejskiej. Rewitalizacja zaczęła się w ubiegłym roku. Obecnie trwa pierwszy etap projektu. Zakłada on odmulenie wybranych odcinków kanału i zabezpieczenie brzegów. Jesienią, po zamknięciu sezonu turystycznego, rozpoczną się następne prace, które potrwają do 2014 r.
       Czytaj całość i zobacz rozmowę z prezesem Żeglugi Ostródzko-Elbląskiej Waldemarem Graczykiem (materiał Agnieszki Jarzębskiej i Tomasza Misiuka).
      
eswiatowid.pl
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Pewnie rampy beda rozwalac i poszerzac bo sie statki nie mieszcza :D
  • a moim zdaniem to totalna głupota! 150 lat nie było żadnych problemów z kanałem a teraz jak się za to wezmą to trzeba będzie co rok remontować i ciągle coś się będzie psuło! czy wy jesteście poważni? wydajcie te pieniądze na remont dróg, a nie psucie zabytku który bez waszej ingerencji jeszcze świetnie się trzyma! co niestety zmieni się po tym z braku lepszego słowa "remoncie". .. .. kompletnie nie przemyślana decyzja, zamknięcie na 2 lata to nie dość że strata zysków jakie zawsze były dzięki rejsom, ale też zwolnienia tych ludzi którzy tam pracują! gratuluje panu Graczykowi i reszcie - najgorszej decyzji jaka mogli podjąć. !!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Hania1379(2012-07-03)
  • www.youtube.com
  • Teraz widzimy że Elbląg i Prezydent ma g***o do powiedzenia w sprawie Kanału Elbląskiego !!!!!
  • Hania, powiedz jak to jest paplać bez sensu i wygadywać takie dyrdymały? A skąd ty dziecko wiesz, że będzie gorzej? Mąż Cię zaniedbuje, że tu wylewasz żale? Masz kłopoty z logicznym mysleniem? Jeżeli ma być remont to o czym to świadczy? Jeżeli urządzenia mają po 150 lat, to o czym to świadczy? Jezeli statki zasuwają po dnie to o czym to świadczy? Pomyśl dziecko trochę l, a może dojdziesz do ciekawych wniosków, kto wie? No chyba, że Ty jesteś z tych co zawsze lepiej wiedzą. .. .. , a to zwracam honor. Mimo wszystko Pozdrawiam.
  • Nie dobrze się robi czytając komentarze. Wszędzie tego prezydenta wsadzicie niedługo pewnie jeszcze do lodówki się Wam uda, bo np za dużo popsutych sprzedali. Płacą Wam za to?????
  • A moze jak wszystko u nas zamknac i oddac na złom
  • Zamknąć wszystko i ogłosić stan wojenny.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Czytelnik_MOBI_12049(2012-07-03)
  • Zamknąć wszystko i ogłosić stan wojenny.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Czytelnik_MOBI_12049(2012-07-03)
  • Ja słyszę słowo modernizacja, przebudowa to serce się kroi. Śluzy otwierane elektrycznie, na świecie liczy się wyjątkowość, stare śluzy są piękne. Dla Niemców czy Holendrów jak to zobaczyli to byli zachwyceni a po przebudowie będą mieli to samo co u siebie plastik. Przebudowa kanału większy ruch turystyczny, to był żywy skansen. Europa się przebudowała i teraz szuka czegoś innego sami kupują stare belki i je montują. Zmarnowane 150 ml.
  • stare urządzenia pojadą do Niemiec i Holandii a my będziemy mieli zabytek, jak Elbląskie stare miasto. ; D Elbląski most zwodzony już dawno na saksach nawet nie wiadomo kto kiedy i gdzie go zwinął
  • Co do czepiających się prezydenta, to dziwne że jeszcze nikt nie wini go za pogodę w Elblągu. To też pewnie jego wina. Ciekawe jakimi oni byliby rządzącymi i czy zrobili coś dla tego miasta oprócz wyśmiewania, jęczenia i krytykowania czyjejś pracy. Jak nic pożytecznego nie robicie to nie przeszkadzajcie w pracy innym. A co do kanału to po tylu latach remont jest potrzebny, ale po naprawach widok powinien byc taki jak przed remontem.
Reklama