UWAGA!

Drogi wodne na dobrej drodze

 
Elbląg, Jerzy Wcisła na senackiej mównicy
Jerzy Wcisła na senackiej mównicy (fot. nadesłana)

Inwestycje na międzynarodowych drogach wodnych mogą mieć duży wpływ na rozwój Elbląga i rejonu Zalewu Wiślanego. Na wniosek Jerzego Wcisły Senat podjął decyzję, że nie będzie się nimi zajmowało jak dotychczas Ministerstwo Środowiska a nowo powstałe Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Debatowany w parlamencie projekt ustawy miał za zadanie zdefiniowanie zadań dla nowo tworzonych ministerstw, w tym dla Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. W projekcie, jaki z Sejmu dotarł do senackiej Komisji Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej - której członkiem jest senator Jerzy Wcisła - nie było żadnego odniesienia do międzynarodowych dróg wodnych, a sprawami związanymi z bieżącym ich utrzymaniem oraz modernizacjami i inwestycjami miało zajmować się ministerstwo środowiska.
       - Takie przypisanie miało sens, gdy nie było oddzielnego ministerstwa. W obecnej sytuacji oznaczałoby to, że priorytetem na drogach wodnych nie będą zadania żeglugowe, ale wręcz przeciwnie, utrzymanie niskiego wykorzystania rzek i kanałów dla turystyki i transportu wodnego. Poza tym takie rozwiązanie groziłoby, że Ministerstwo Żeglugi byłoby petentem Ministerstwa Środowiska, chcąc realizować projekty służące rozwojowi żeglugi, a to groziłoby paraliżem wielu inwestycji, w tym także związanych ściśle z rozwojem elbląskiego portu - wyjaśnia senator Jerzy Wcisła.
       Te argumenty trafiły zarówno do przedstawicieli Rządu, jak i senatorów i posłów, którzy ogromną większością zaaprobowali wnioski elbląskiego senatora, wprowadzając sugerowane poprawki do ustawy. Na wniosek elbląskiego senatora wyższa izba parlamentu zdecydowała również, że jednym z zadań Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej będzie m.in. współpraca międzynarodowa w zakresie rozwoju międzynarodowych dróg wodnych.
      
Oprac. na podst. informacji z Biura Senatora RP Jerzego Wcisły
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
NOWOŚĆ! Dział "A moim zdaniem" obsługuje hashtagi.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Jurek Motorówka pracuje. Jestem pełen podziwu. Tak trzymać a zacznę Cię lubić.
  • Miele jęzorem i sam nie wierzy w to co mówi hehehe!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    6
    wonwonwon(2015-11-21)
  • Ostoja nierobów = senat RP
  • My chcemy przekop mierzeji.
  • Takie pytanko! Co za różnica, które Ministerstwo będzie się zajmowało tymi sprawami? Jak rozumiem prawo jest jedno zasady również, a Unia Europejska funduszy na to nie da. i budowa kanału przez Mierzeję będzie musiała być sfinansowana przez "pękający w szwach" od środków finansowych budżet Polski. .. .. Eh tylko Elbląga żal, a parodii końca nie widać?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    3
    Kat.Na.Idiotów(2015-11-22)
  • To nic innego jak przekopywanie stołków z jednego na drugie a efekt żaden.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    0
    TeleMorele(2015-11-22)
  • do Kat. Na. Idiotów. Jak widać minister żeglugi nie ma bez partyjnych uprzedzeń i uznał, że ma to znaczenie, kto będzie zajmował się żeglugą, skoro przyznał rację Wciśle. Trzeba czytać, żeby wiedzieć. Od lat Wcisła i związane z nim środowiska apelowały, by odebrać żeglugę ministerstwu środowiska, bo to zamyka drogę do inwestycji m. in. ze środków unijnych. Teraz, gdy udało mu się załatwić sprawę z ministerstwem PiS, tym większe powinien dostać brawa.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    0
    homohomini(2015-11-22)
  • To proponuję, aby biuro także zajęło się wszystkimi aspektami infrastrukturalnymi towarzyszącymi drogom wodnym, przez co rozumiem ocenę, diagnozę oraz koncepcję rozwoju turystyki, rekreacji, komunikacji (przede wszystkim powszechnej) terenów bezpośrednio sąsiadujących z tymi drogami, co mogłoby zaowocować powstaniem autentycznych, niepowtarzalnych przedsięwzięć z rodzaju lokalna kolej turystyczna działająca, jako sezonowa atrakcja - trakcja parowa i historyczny tabor, sieć tras rowerowych wzdłuż dróg wodnych, sieć pensjonatów i hoteli przyswajalnych także dla polskiego klienta, sieć tras turystyki pieszej wzbogacona atrakcjami wodnymi. Do tego wszystkiego doskonale nadają się Żuławy i okolice Zalewu Wiślanego a także wielka liczba okolicznych atrakcji.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    0
    0
    AMalejużniekoniecznie(2015-11-22)
  • Przez chwilę oglądałem wędkarzy na wczorajszych zawodach na rzece Elbląg. Sam jestem w wędkarzem i oglądałem jak każdy z uczestników zawodów (stojący co 10 m) wrzuca do wody po ok 10 kg karmy. Większość karmy tonie w mule i zanieczyszcza i nawozi rzekę. WĘDKARZE DBAJCIE O ŚRODOWISKO. Zawody pomiędzy mostami odbywają się średnio 2 razy w tygodniu. Rzeka zostaje zatruta 20 x 10 = 200 kg co najmniej 2 razy w tygodniu. Proponuję wprowadzić zasadę, że przy połowach w tym miejscu w zawodach ograniczyć ilość karmy do 1 kg.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    1
    Jerzy601(2015-11-22)
  • do: AMalejużniekoniecznie. Masz rację, ale tym się chyba Wcisła skutecznie zajmował. Pętla Żuławska (z tego co wiem, to Elbląg i PiS nie zgadza się na ścieżki wzdłuż Pętli), z 20 marin na rzekach od Zalewu do Odry - to także jego zasługi. Akurat Wciśle robią krzywdę ci, co uparcie mówią, że tylko siedzi za biurkiem. A kilka lat temu Rząd przejął gotową dokumentację dla rozwoju turystyki wzdłuż całego szlaku wodnego do Odry - robioną m. in. przez Wcisłę - mówił o tym w pożegnalnej konferencji z Biurem.
  • Przekop mierzei na to czekamy bo przekop wreszcie ruszy rozwój całego regionu i Elbląga.
  • MariuszLewandowski-Fc Głupota poraża. .. " Polskie odcinki MDW powinny być obiektem współpracy międzynarodowej naszego kraju z sąsiadami i celem polityki, dążącej do podpisania przez Polskę unijnej Konwencji AGN (o wielkich europejskich szlakach wodnych). " Czytając ten kretynizm można zrozumieć dlaczego poza gadaniem nic z pracy Jerzego Wcisły nie wynikało - dla normalnego człowieka celem prac Ministerstwa ma być intensyfikacje frachtów i wzrost przeładunków. Dla głupiego polityka wystarczy samo podpisanie jakiegoś świstka a reszta zrobi się sama. .. .Proszę się przyznać szczerze kto należy do stada baranów które przy urnach oddały głos na tego gryzipiórka ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    0
    2
    MariuszLewandowski-Fc(2015-11-22)
Reklama