UWAGA!

Które do remontu, które trzeba wybudować?

 Elbląg, Ta asfaltowa ścieżka na ul. Królewieckiej ma zostać wyremontowana
Ta asfaltowa ścieżka na ul. Królewieckiej ma zostać wyremontowana (fot. Anna Dembińska)

Przez najbliższe siedem lat miasto chce wybudować nieco ponad 20 kilometrów nowych dróg rowerowych. Z kolei kilka odcinków, o łącznej długości ok. 1,6 kilometra, czeka na remont. Na razie są to jednak plany, trudno jeszcze mówić o konkretach.

Jak wynika z dokumentu "Założenia do planu rozbudowy dróg rowerowych na lata 2016-2022" wyremontowane mają zostać cztery odcinki dróg rowerowych na terenie miasta.
       Ten, który można znaleźć na ul. Królewieckiej, od skrzyżowania z ul. Pionierską do skrzyżowania z ul. Piłsudkiego, potrzebuje nowej nawierzchni, lepszego oznakowania i zabezpieczenia przez parkowaniem pojazdów. Trzy pozostałe odcinki wymagające zmian znajdują się właściwie w jednym ciągu – dwa na Al. Tysiąclecia, a jeden nieco dalej, już na Al. Grunwaldzkiej. Wszystkie trzy potrzebują zmiany nawierzchni (obecnie w większości tworzy ją popękany asfalt), a także poprawy oznakowania.
       Pozostałe 20 kilometrów to drogi rowerowe, które na razie istnieją na papierze, ale według planów mają pojawić się w najbliższych latach.
       Wśród nich jest dalsza część ścieżki prowadzącej wzdłuż ul. Fromborskiej do skrzyżowania z ul. Lema – tu, według założeń, miałby powstać ciąg pieszo-rowerowy (czyli ścieżka rowerowa i chodnik). Plany zakładają również połączenie Al. Jana Pawła II z ul. Fromborską przez wybudowanie 450-metrowego odcinka trasy rowerowej, która miałaby zostać wykonana z kruszywa.
       Nowa ścieżka rowerowa miałaby również powstać wzdłuż ul. Mazurskiej – od skrzyżowania z ul. Obrońców Pokoju aż do skrzyżowania z ul. Pszeniczną, a także na ul. Fromborskiej, od skrzyżowania ul. Ogólnej z ul. Królewiecką. Zmiany miałyby również dotknąć ul. Płk. Dąbka - to tam miałaby pojawić się ścieżka rowerowa, dzięki której zostanie zachowana ciągłość na tej ulicy.
       Plany zakładają również budowę ścieżki, która ciągnęłaby się od Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego aż do ul. Okrężnej. Również i na tej ulicy miałaby powstać droga rowerowa albo ciąg pieszo-rowerowy.

  Elbląg, Ścieżka na Al. Tysiąclecia również wymaga uwagi
Ścieżka na Al. Tysiąclecia również wymaga uwagi (fot. AD)

 Poprawę komunikacji rowerowej i zachowanie ciągłości miałaby przynieść ścieżka wybudowana na ul. Kościuszki (od ul. Królewieckiej do ul. Wspólnej), a także ta, która powstałaby przy ul. Agrykola. Podobnie jak 550 metrów ścieżki rowerowej na ul. Królewieckiej (od skrzyżowania z ul. Pionierską do skrzyżowania z ul. 12 Lutego).
       Ścieżka rowerowa miałaby również pojawić się wzdłuż ul. Marymonckiej ( od skrzyżowania z ul. Królewiecką aż do skrzyżowania z ul. Sybiraków), na ul. Moniuszki i ul. Rycerskiej.
       Planuje się również budowę ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Nowodworskiej, a także na ul. Żuławskiej.
       Również i Zatorze ma być lepiej skomunikowane – w planach jest budowa ścieżki rowerowej na ul. Lotniczej, która łączyłaby się z ul. Akacjową, a także tej, która miałaby się pojawić na Al. Grunwaldzkiej, od skrzyżowania z ul. Komeńskiego do skrzyżowania z ul. Rawską.

mw

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Jest sposób jest budować ścieżki, trzeba je budować także z głową.
  • Tak przy okazji : rowerzyści mają tylko prawa. Dlaczego nie dostają mandatu za przejazd po "zebrze", dlaczego kierujący samochodem ma zachować 1 metr odstępu przy wyprzedzaniu rowerzysty, a rowerzysta wyprzedając wolno jadący samochód może się otrzeć o jego lusterko? Dlaczego mogą jechać obok siebie? Dlaczego rowerzysta może jeździć w słuchawkach ? Dlaczego rowerzyści nie płacą OC tylko można ich skarżyć na drodze cywilnej?!?!? Dlaczego dla bezpieczeństwa, nie mają obowiązku jazdy w kasku (kierowca samochodu musi używać pasów mimo że chodzi o JEGO bezpieczeństwo). Itd, itp.
  • Ścieżka rowerowa z kruszywa? Żart? A i chciałem dodać, że Gdańsku wyliczyli, że ścieżki rowerowe z asfaltu są nawet o 50% tańsze. No, ale tam pracują ludzie, KTÓRZY SIĘ ZNAJĄ, a nie ludzie, KTÓRYCH SIĘ ZNA.
  • To dlaczego nadal jeździsz samochodem, skoro rowerzysta nic nie musi, a ma same przywileje? Do tego koszt utrzymania niższy, mniejszy problem ze znalezieniem miejsca do zaparkowania, lepsze zdrowie i kondycja. A czasem jest nawet szybciej.
  • @nold - a apropo słuchawek, dlaczego kierowcy, jadąc samochodem słuchają radia/muzyki? W ten sposób też (częściowo) zagłuszacie sobie to co się dzieje na drodze. Mało tego, same samochody często są dodatkowo wytłumione, żeby właśnie nie słyszeć otoczenia (m. in. klaksonów). Albo taki co jedzie np. starym BMW i na cały regulator UMCA, UMCA!!! Mogę się założyć, że taki nawet nie usłyszy jak tir będzie na niego trąbić.
  • Oczywiście że masz rację. Mnie to również drażni ale to nie jest droga by uznać że kierowcy są "be" a rowerzyści "cacy". Wyraziłem swój pogląd i oczekuję argumentów. Problem dotyczy braku kultury jeżdżących zarówno na dwóch jak i na czterech kółkach.
  • Przykład 12 Lutego rowerzyści szybko jadą z górki po chodniku od strony Teatralnej w wąskie przejście przy Świat Dziecka, nie wiem z czym tkwi przyczyna tej sytuacji po drugiej stronie jest ścieżka rowerowa ale chyba w drugim kierunku. W każdym bądź razie kiedyś przy Świecie Dziecka był szeroki chodnik teraz okrojony na potrzeb linii tramwajowej która być może nigdy nie powstanie.
  • lepiej niech te gamonie z elblaskiego ratusza sie nie biora za zadne drogi rowerowe bo juz pokazali ze sie na tym kompletnie nie znaja. POkazcie mi urzedasa ktory regularnie smiga na rowerze. a przyelblaski odcinek szlaku green velo to juz wogole kompromitacja. wysypali troche gruzu i jeszcze sie tym chwala. ktos za ten bubel wzial niezla kase a odwalil zenade. sprawie powinna przyjzec sie prokuratura bo ktos ukradl unijne srodki. ale prokuratura jest kupiona przez PO a to wlasnie jakis powiec cos zachachmecil wiec swoj swojego nie bedzie scigac.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    0
    turban(2015-09-30)
  • Człowiek człowiekowi nierówny. Nie życzę sobie, żeby mnie wrzucano do jednego wora ze "złymi" rowerzystami. Staram się jeździć przepisowo i spokojnie. Potrafię podziękować, gdy kierowca zatrzyma się, by mnie puścić. Potrafię puścić kierowcę, któremu widzę, że się śpieszy i ma lukę, a za mną nikogo nie ma. Widzę też sporo kierowców, którzy widząc mnie na ulicy, trzymają minimalny dystans, nawet robią miejsce, bym mógł przejechać obok, gdy stoją. Podstawą bezpiecznego i szybkiego przemieszczania się po mieście jest znajomość przepisów, kultura i wzajemny szacunek. I nie ważne, czy ktoś jedzie rowerem, samochodem, czy kombajnem. Też drażni mnie, gdy widzę rowerzystów jadących pod prąd na ścieżkach rowerowych (przypominam, że w Polsce obowiązuje ruch prawostronny!), jadą obok siebie zajmując całą ścieżkę i część chodnika, jakby inni ludzie nie istnieli, albo młodzież pędzącą na złamanie karku po chodniku slalomem między ludźmi.
  • dodam małe "co nie co" na temat tzw. kontrapasów dla rowerzystów. .. jest taki twór drogowy przy ul Wspólnej i Kościuszki. Nie będę się czepiać tego, że kontrapas dla rowerów wykonano kosztem jednego pasa dla aut. .. trudno. Ale pomysłodawca takiego kontrapasa na ul. Kościuszki sprowokował rowerzystów do łamania przrzepisów i sprowadził niebezpieczeństwo ciężkiego wypadku drogowego. Jeżdżę codziennie ul. Kościuszki i przez ostatnie dwa lata nie widziałem ani jednego przypadku aby rowerzysta zakończył jazdę kontrapasem przy ostatni wieżowcy- tam gdzie się ten pas kończy. .. rowerzyści po prostu nadal jadą ul. Kościuszki tyle, że "pod prąd". .. takie to udogodnienie
  • do sks45: wielokrotnie o tym pisalem. Ten pseudooficer rowerowy ze swoim przydupasem turlejem zrobili pulapke na rowerzystow. ten kontrapas konczy sie nagle przed zakretem z za ktorego wyskakuja rozpecone auta. to miejsce jest nawet ciezkie do przeprowadzenia roweru. mowilem ze wiekszosc rowerzystow i tak bedzie jechac dalej POd prad i tak wlasnie sie dzieje. tak to jest gdy wladze POwierza sie oszolomom. Jak dojdzie tam do tragedi to bedzie to wina oficera rowerowego i turleja. wladza w rekach oszolomow jest niebezpieczna dla reszty spoleczenstwa.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    2
    turban(2015-09-30)
  • „Panie Prezydencie nam też zginął obraz. Pan nie wie gdzie jest obraz?” – tymi słowami politycy partii KORWiN w Elblągu pożegnali Bronisława Komorowskiego.
Reklama