UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

O pieniądzach i pomysłach na promocję Elbląga

 
Elbląg, O pieniądzach i pomysłach na promocję Elbląga
fot. Michał Skroboszewski

Remont form przestrzennych i pomysł ich przeniesienia do parku w centrum Elbląga, promocja aplikacji Szlaki Elbląga a także pieniądze, jakie zaplanowane są w projekcie budżetu miasta na 2021 rok na jego promocję - o tym między innymi dyskutowali radni na czwartkowym (17.12) posiedzeniu Komisji Polityki Regionalnej i Promocji Miasta. Przyjęli też plan pracy komisji na następny rok.

Promocyjne uderzenie

1,2 ml zł to kwota zaplanowana na promocję miasta w projekcie budżetu na następny rok.

- To oprócz działań promocyjnych są kampanie informacyjne, obchody świąt patriotycznych, promocja miasta na targach turystycznych, promocja gospodarcza. Oprócz tych działań promocyjnych są to także wydatki inwestycyjne - budowa pomnika twórców Niepodległej (160 tys. zł) i promocja przez organizację i udział w zawodach sportowych o znaczeniu ogólnokrajowym i zagranicznym (100 tys. zł) – wyjaśniała Rozalia Grynis, skarbnik Elbląga.

Radny Piotr Opaczewski dopytywał obecnego na komisji Adama Jocza, dyrektora Departamentu Promocji, Kultury i Turystyki Urzędu Miejskiego w Elblągu, m.in. o aplikację Elbląg Szlaki (pokazuje wszystkie najciekawsze obiekty Elbląga oraz ich historię zebrane w jednym miejscu – red.) Można ją pobrać z Google. - Martwi mnie ta ilość pobrań, jest ich około 100. Czy moglibyśmy ją bardziej promować - pytał radny.

- W tym roku szlaki nie były skończone. Remonty form przestrzennych teraz się kończą, dlatego z szeroką promocją nie wychodziliśmy. Wszystkie już one stoją i chcieliśmy w nowym sezonie turystycznym ruszyć z promocją Szlaków. Uderzenie promocyjne chcieliśmy skupić w jedności – mówił dyrektor Adam Jocz.

 

Formy pod innym adresem?

Dużą część dyskusji poświęcono elbląskim formom przestrzennym.

- Wiemy ile kosztowałoby wyremontowanie form, tych najbardziej tego potrzebujących. Opracowany został plan. Są to ogromne pieniądze, 500-600 tys. zł. Poszukujemy też technologii i pieniędzy na sfinansowanie tego. Zaczęliśmy ten proces w projekcie turystycznym, jak tylko pojawią się nowe programy, w nowej perspektywie, to będziemy się starali pozyskiwać kolejne środki. Tu samo pomalowanie farbą nie za bardzo pomoże. Potrzebna jest też konserwacja, zabezpieczenie metalu techniką, taką na przykład, jaka stosowana jest na statkach. Formy są zrobione nie tylko z metalu, ale też z drewna i betonowych podstaw, które kruszeją - tłumaczył dyrektor depertamentu promocji i kultury.

Radna Monika Dwojakowska podjęła temat przeniesienia elbląskich form przestrzennych w jedno miejsce. Warto przypomnieć, że taką koncepcję przedstawił też Mateusz Zmyślony, szef firmy Eskadra z Krakowa, która opracowała Studium Rozwoju Marki Elbląg 2020 +.

- Część form jest zaliczana do szlaku, ale część stoi w mieście. Czy na przykład nie pomyślano o tym, aby je gdzieś zgromadzić w jednym miejscu? Stworzyć park form przestrzennych? Byłaby to atrakcja turystyczna, a same formy byłyby pod kontrolą – mówiła radna Dwojakowska.

- Jest to sensowne, trzeba by wybrać jakiś piękny park, w centrum i oczywiście mieć środki na to – dodał w tym temacie radny Marek Pruszak.

Adam Jocz przypomniał, jaka była idea powstania form przestrzennych.

- One nie miały powstać w jednym miejscu. Miały być galerią otwartą, na całym terenie miasta. Musiałby to być przede wszystkim odpowiedni teren, formy musiałby być odpowiednio w niego wkomponowane. Muszą być też pieniądze. Myślę, że nie jest to najważniejsza potrzeba, jeśli chodzi o funkcjonowanie miasta. Temat może wart jest przemyślenia, ale nie w tym momencie - mówił dyrektor Jocz.

 

Kampania z nowym rokiem

Adam Jocz podkreślił również, że pandemia pokrzyżowała część planów dotyczących promocji miasta.

- Niestety, w związku z pandemią, nie udało nam się zrealizować wielu działań. Było mniej turystów, to oczywiście wynika z sytuacji epidemicznej. Oprócz przyjętych działań on-line, które podjęliśmy, przygotowaliśmy na przyszły sezon materiały, które pozwolą nam rozpocząć kampanię on-line, bardziej intensywną. Zaktualizowaliśmy bazy zdjęciowe, jest sześć nowych filmów promujących Elbląg, trzy dotyczące ogólnej promocji marki i turystyki, trzy dotyczące terenów inwestycyjnych. Na początku roku chcielibyśmy kampanię rozpocząć. Filmy mogą być wykorzystywane przez instytucje miejskie przy różnych imprezach, ale również będziemy mogli je puszczać podczas imprez na żywo, aby pokazać walory miasta - mówił Adam Jocz.

daw
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

  • Brak pomysłu na promocję miasta od dziesiątków lat, za co te urzędasy biorą pieniądze?w tym roku przeniesiemy formy przestrzenne tj. kawalek złomu do parku, a w następnym gdzie indziej :D świetny pomysł, turyści z kraju i zagranicy już blokują bilety na samoloty żeby je podziwiać:D
  • Po tych wszystkich latach ciężko jakoś mi uwierzyć, że ten beton z wladz miasta zrobi cokoliek w keirunku promocji miasta. Póki, co namaszczony orzez Olszczyn Wróbel robi co tylko może, żeby likwidować charakterystyczne miejsca miasta, a nawet rzucać kłody pod nogi. Największy w Europie basen odkryty, ktory chociaż z tego powodu może być atrakacją - niby były jakieś pozorowane akcje i cisza. Góra Chrobrego - rozebrana razem z parkiem linowym bez jakiegokolwiek pomysłu, co dalej, może i nie ma zim, ale zawsze można coś organizować tutaj latem. Modrzewina - motocykliści offroad proponowali zrobić tam stały tor crossowy do urządzania cyklicznych wydarzeń sportowych - wladze miasta, w tym MOTOCYKLISTA Wróbel od razu ich zablokowały. I moje ulubione: Kolej nadzalewowa - totalna olewka, nawet nie mysląć pod wykorzystanie w związku przekopem Mierzei, a dodatkowo kuriozalnie histeryczna wręcz sprzedaż Dwroca Zdroj jakiemuś szemranemu iwnestorowi, co by tylko, jak najszybciej zablokować (sic!)potencjalną atrakcję. Cos pominąłem?
  • HAHAHAHA! Wy jesteście chyba zbyt zacofani w UM, żeby zrozumieć, czego potrzeba młodym ludziom! Ścieżki rowerowe, drogi ekspresowe łączące miasta, jak S7 i DK22,której bardzo brakuje do szybszego tępa rozwoju, rekreacja, politechnika, uniwersytet, zadbane parki. Tego młodzi szukają w wyborze miejsca do życia!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    21
    2
    Gosc7374(2020-12-17)
  • Zabrać prawa miejskie i obniżyć do minimum podatki zrobić takie podatki jakie przystało na tą wieś !!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12
    3
    Wieśniak Bobi(2020-12-17)
  • Promocja MIASTA Elbląg PRZECIEŻ wiadomo że wszystkim trzęsie olsztyn. To olsztyn promuje siebie i mazury a Elbląg mają w d. Ale w Elblągu U M ratuszu nie pojmują tego. Co boicie się olsztyniakow.
  • U M potrafi wybudować amfiteatr kameralny. Chyba dla SIEBIE.
  • co tu promowac, biede ? i zarcie na wynos
  • No powaliła mnie ta promocja, ja myśle ze metropolie będą bić się o naszych specjalistów z departamentu promocji, a pomysły radnych na promocje to dopiero fuzja intelektu No i to „uderzenie” p. Dyrektora z promocja filmiki jakie to kreatywne, jakie innowacyjne, jakie pionierskie. Myśle ze na kierunku marketing powinni uczyć się od naszego UM promocji
  • RobertKoliński Dział Promocji UM nie ma w tym roku praktycznie żadnych środków, bo większość obciął ratusz na swoje i rządowe pandemiczne szaleństwa. Skończoną nieodpowiedzialnością i marnotrawstwem, żeby już nie powtarzać, że kolejną głupotą, jest zatem w tym kontekście przeznaczanie 160 tys. zł na poroniony projekt pomnika nacjo-spółki M. Kosecka&Wróblewski W. , którym chyba próbuje zapewnić sobie ta para nieśmiertelność w grodzie. I ja wiem, że to nie dyrekcja Działu Promocji UM o tym decyduje, ale ktoś powinien tam powiedzieć głośno, że pieniądze publiczne na zbędne i ahistoryczne pajacowanie się w naszym mieście wyrzucać planuje. Hashtagi: #samorzad, #nieudolnosc, #marnotrawstwo, #cyrk
  • Nic z tego nie będzie, bo na promocji a w szczególności na turystyce chociaż co nieco trzeba się znać. A dotychczasowe "działania"DPKiT tylko tej niemocy potwierdzają. Nawet wśród radnych nie ma osób które by sprostały tym wyzwaniom. A "dopytywania"radnych to już pobrzmiewa. .. anegdotą, a może nie?
  • @ZdzichuMarynarz - nie blokują inteligencie, ,a jeśli masz jakiś pomysł, podziel się nim, za co ty pieniądze dostajesz?
  • ty się nie boisz, ale nic z tego nie wynika
Reklama