UWAGA!

Połowa miejskich autobusów w wersji midi (aktualizacja)

 Elbląg, Połowa miejskich autobusów w wersji midi  (aktualizacja)
(fot. Anna Dembinska, archiwum portEl.pl)

- Czy ktoś kontroluje liczbę osób w komunikacji miejskiej w związku z pandemicznymi obostrzeniami. Kto wymyślił, by po mieście jeździły „pół-autobusy” - pyta jeden z naszych Czytelników. Jak się dowiedzieliśmy w Zarządzie Komunikacji Miejskiej, tzw. midi autobusy (mniejsze od tradycyjnych) będą obsługiwały około połowy linii.

Sprawę pojemności miejskich autobusów poruszyliśmy po mailowym sygnale od jednego z Czytelników. „Niedziela rano, ładna pogoda, przystanek koło cmentarza Agrykola w kierunku Dębicy. Na przystanku sześć starszych osób. Podjeżdża autobus, a w zasadzie pół-autobus, już zatłoczony. Rozumiem kierowcę, że się nie zatrzymał na przystanku, bo to on zapłaci mandat za większą ilość osób niż może być. Ale co mają zrobić ludzie, którzy widzą autobus, jaki zatrzymał się kilkanaście metrów dalej, biegną za nim, a kierowca po tym, jak kilka osób wysiadło zamyka drzwi i odjeżdża, zostawiając starsze osoby..." - pisze Czytelnik. - "I to nie jest odosobniony przypadek, bo sam miałem ,,przyjemność" kilka razy jechać autobusem, gdzie było więcej osób niż mogło być. Chodzi o linię 22, która łączy całe miasto z cmentarzami i w każdą niedzielę jest po prostu zatłoczona. Czy ktoś się w ogóle przejmuje losem tych ludzi, którzy zostali na przystanku? Może przyjedzie następny autobus, a może też będzie pełny? Czy ktoś kontroluje ilość osób w komunikacji miejskiej, kto wymyślił ,,pół-autobusy", czy ktoś w ogóle się tym interesuje?” - pyta Czytelnik.

Pytania w tej sprawie do Zarządu Komunikacji Miejskiej wysłaliśmy 18 kwietnia. Odpowiedź otrzymaliśmy 28 kwietnia.

- Autobusy obsługujące linie komunikacji miejskiej w Elblągu spełniają wymagania w zakresie minimalnej pojemności, postawione w aktualnie obowiązujących umowach na świadczenie usług przewozowych. Warto przypomnieć wyniki badania rzeczywistego popytu na usługi przewozowe - pokazało ono, że maksymalna liczba pasażerów znajdujących się jednocześnie na pokładzie autobusu nie przekraczała 60 osób na kursach zarówno w dni robocze, soboty, jak i niedziele – wyjaśnia Michał Górecki z Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu. - Ponadto najczęściej maksymalna liczba pasażerów znajdujących się jednocześnie na pokładzie pojazdu nie przekracza liczby 40 osób, a więc ok. 70 procent nominalnej pojemności autobusów tzw. midi, które od nowego roku będą obsługiwały około połowy komunikacji autobusowej w naszym mieście. Natomiast druga część linii autobusowych będzie obsługiwana przez autobusy o większych gabarytach, mogące zabrać na pokład ok. 90 pasażerów.

Zarząd Komunikacji Miejskiej zapewnia, że nie otrzymał w ostatnim czasie podobnej skargi od pasażerów na funkcjonowanie linii nr 22. - Przy okazji prosimy o kontakt osobę, która opisała to zdarzenie, ponieważ w otrzymanej treści brak informacji dotyczących dokładnej daty i godziny. ZKM sprawdzi funkcjonowanie linii nr 22 szczególnie w soboty i niedziele – jeżeli będzie to konieczne, do obsługi linii w te dni zostaną skierowane większe autobusy. Tak jak informowaliśmy wcześniej, każde takie zgłoszenie staramy się możliwie jak najszybciej zweryfikować, a w przypadku uzyskania potwierdzenia – podjąć odpowiednie działania. W tym konkretnym przypadku nie otrzymaliśmy żadnego zgłoszenia. W ostatnim czasie nie otrzymaliśmy również takich zgłoszeń od pasażerów linii nr 22 – dodaje Michał Górecki. - Przypomnijmy, że już na początku wprowadzenia obostrzeń w komunikacji miejskiej, ZKM w Elblągu wystąpił do spółek przewozowych o pełne respektowanie obowiązujących przepisów i zaleceń. Nadal pozostaje to w mocy i tak np. kierowca ma prawo odmówić dalszej jazdy w przypadku przekroczenia limitu pasażerów w pojeździe, a także może wezwać odpowiednie służby. Dotyczy to również sytuacji gdy pasażer nie stosuje się do obowiązku zasłaniania ust i nosa w pojeździe. Z informacji jakie docierają do ZKM wynika, że takie sytuacje zdarzają się sporadycznie.

 

Aktualizacja: Dzisiaj (30 kwietnia) otrzymaliśmy z ZKM w Elblągu informację, że od 1 maja weekendy linię nr 22 będą obsługiwały autobusy o większej pojemności.

RG

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • i bardzo słusznie!!!!!
  • zkm przegina ostro a ten Górecki to już powinien zmienić stołek
  • A są jakieś redukcje kadrowe w Zkmie w związku z likwidacją połowy linii????
  • Górecki przestań kłamać, sam pisałem do ciebie mejla o autobusie 22 i to w sobote właśnie, do dziś nawet nie przeczytałeś go ściemniaczu!!!!
  • I bardzo dobrze, bo z komunikacji mało kto korzysta. Elblążanie to bardzo specyficzna grupa społeczna, która ma zakodowane w DNA możność posiadania samochodu. .. nie ważne jaki, ważne żeby był. A jeżdżą nimi WSZĘDZIE. Ma do roboty 1 km, a bierze samochód. Efekt jest taki, że mamy smog i poparkowane szroty na chodnikach/pasach jezdni, bo ta grupa społeczna ma jeszcze jedna przypadłość - NIE che płacić za siebie i nie podniesie czynszu remontowego pod budowę parkingu ja terenie swojego bloku.
  • KIEDY 12stka do JEGŁOWNIKA?????
  • Panie Górecki weź pan się przejedź na 21 około 15 na placu Słowiańskim duży autobus załadowany z 80 osób kierowca mówi że przepełniony a i tak się pchają. Kierowców szkoda a gdzie kanary zamiast chować się w tramwaju niech pomogają
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    51
    3
    ... 67(2021-04-29)
  • @Jegłownik2021 - nigdy - bo to pomysł bez sensu
  • Czyli ludzie nie mający auta są podludźmi i można ich traktować jak zło konieczne. Trasa pozmieniane, numery pozmieniane, mikro autobusy, mikro tramwaje, remont Marymonckiej i zabranie linii nr 2.I co ma zrobić zwykły obywatel? Albo kupić auto, albo cierpieć. A potem będzie gadanie że aut coraz więcej, że spaliny, że zrobić strefę wolną od samochodów w centrum, że dużo osób chorych, że zachować odstęp. Nikogo nie obchodzą zwykli ludzie. To że nie chcą obwodnicy, to że komunikacja miejska to dno, muł i wodorosty.
  • @Gość wytłumacz i proszę skąd twierdzenie, że jest to pomysł bez sensu? Miejscowość liczy 1500 mieszkańców i rośnie, nie posiada kolei, ani innych konkurencyjnych środków transportu zbiorowego. Autobus miejski dla takich miejscowości to bardzo dobry pomysł, a jego realizacja przyczyni się do atrakcyjności Jegłownika. Ekonomicznie ma to również sens, bo zainteresowanie potencjalnych pasażerów jest ogromne. Miałeś kobietę/mężczyznę z Jegłownika, która Cię porzucił/a, że ich tak nie lubisz? Kłócisz się z ekonomią, to wskazuje na jakiś uraz psychiczny.
  • @Jjrr - nie jest to teren miasta tylko gminy Gronowo Górne- i to właśnie ta gmina ma obowiązek zapewnić swoim mieszkańcom transport. Idź więc do gminy a nie produkuj się w komentarzach; )
  • małe miasto to autobusy powinny być małe, logiczne.
Reklama