UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Żółta "czwórka" już przyjechała do Elbląga

 
Elbląg, Żółta "czwórka" już przyjechała do Elbląga
(fot. Michał Skroboszewski)

Z Mulheim (Niemcy) pochodzą trzy wagony tramwajowe, które zakupiła elbląska spółka. Pierwszy z nich przyjechał do Elbląga wczorajszej nocy. Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie prawdopodobnie będzie jeździł na trasie "czwórki". Zobacz więcej zdjęć.

Wagony typu Duwag M8C zostały wyprodukowane w 1976r. To ośmioosiowy, dwuprzegubowy pojazd o długości 26 metrów. Wyróżnikiem nowych tramwajów są drzwi po obu stronach pojazdu, a kabina motorniczego jest z obu końców składu. Jest to wąskotorowa odmiana wagonów N8C, które jeżdżą m. in. po Gdańsku. Koszt jednego tramwaju to 30 tys. euro. Na pokład może zabrać 220 pasażerów.
       - Spodziewamy się uzyskać pozwolenie na użytkowanie w okresie dwóch miesięcy - mówi Ryszard Murawski, zastępca dyrektora spółki.
       Wagony nie będą modernizowane. W 2000r. jeszcze w Mulheim przeszły modernizację podczas której wymieniono jego układ napędowy na bardziej energooszczędny. Co osiem lat były też gruntownie remontowane. W Elblągu zostaną zdjęte oznaczenia komunikacyjne z Mulheim, zamontowane zostaną elbląskie kasowniki. Na razie nie wiadomo, czy nowe pojazdy będą jeździły w barwach Elbląga, czy zachowają żółto - szare kolory Mulheim.
       - Planujemy, aby nowy tramwaj obsługiwał linię nr 4 - informuje Ryszard Murawski. - Na tej linii jest największy tzw. potok pasażerów.
      
Sebastian Malicki
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
NOWOŚĆ! Dział "A moim zdaniem" obsługuje hashtagi.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • "zostały wyprodukowane w 1976r. ", "nowe" - niezła nowość. Mają tylko 40 lat. 30 tysięcy euro za jeden taki złom? Serio? Bardziej energooszczędny napęd w 40 letnim wraku? Jakie będą koszty utrzymania tych trupów przy życiu, jakie będą koszty ich użytkowania? Czy koszt tych trupów za kilka lat wyjdzie wyższy, czy niższy niż zakup nowszych polskich?
  • Dlaczego kupuje się w Elblągu stary sprzęt, który po paru latach nadaje się wyłącznie na zezłomowanie? Jaki to ma sens? Ok, jeśliby był przyjmowany jako dar, ale płaci się za niego kupę kasy. Dziwne podejście.
  • NOWE TO SOBIE OLSZTYN KUPIŁ. Tu nowe to będą jedynie kasowniki :-)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    47
    1
    mariusz605(2016-03-04)
  • A kiedy "2" będzie "nowa"
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11
    0
    Mwmwmwmwmwmw(2016-03-04)
  • Wygląda na to, że te nowe nabytki są wysokopodłogowe - tak wygląda na zdjęciach. W imieniu wszystkich niepełnosprawnych ruchowo z całego serca dziękuję nabywcom za zorganizowanie specjalnie dla nas toru przeszkód z "ukrytą" opcją rehabilitacyjną. No przecież nic tak nie kształtuje charakteru jak ciągłe wyzwania.
  • No masakra. Niemiec płakał jak sprzedawał :-) A nowe to w Olsztynie śmigają. Łapki w górę dla Województwa Szuwarowo-Bagiennego z królestwem w Olsztynie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    25
    1
    Seller(2016-03-04)
  • Niemcy już zezłomowali a głupki jeszcze za to zapłacili Juz jedne takie szmelce jeżdżą po elblązkowie- klekoczące ruchome schody barierki w przejściu. Tragedia
  • Pamiętam artykuł-wywiad, przeprowadzony przez jeden z portali z dyrektorem TE. Kłamał że GT6tki zostały skasowane, ostała się 1 sztuka na awaryjne sytuacje. Ta awaryjna sztuka jeździ bardzo regularnie, a na terenie zajezdni stoją jeszcze co najmniej dwie. To pierwszy zarzut. Drugi, bardziej subtelny: a z jakiej racji ten tramwaj ma pozostać w barwach żółtych, skoro malowanie pojazdów komunikacji miejskiej z pewnością jest zapisane w jakichś dokumentach, typu plan rozwoju, wewnętrzne rozporządzenie czy inna uchwała? Bo "od tak" zielone nie są, nie oszukujmy się! Malować. Trzecia kwestia dot. stanu elbląskiego taboru. .. pozostawię bez komentarza. Do tego syf (wieloletni, nie z butów bo akurat padało itp. )
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11
    1
    mikmik(2016-03-04)
  • nie narzekajcie że stare i z niemiec. .. sami takimi samochodami jeździcie
  • WKOŃCU ! bo puszczali małą czwórkę w godzinach szczytu i jeden na drugim stał !
  • masakra jaka tapicerka bleeeee
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    2
    mariannad(2016-03-04)
  • mam nadzieje że ten tramwaj przejdzie porządny remoncik w środku
Reklama