UWAGA!

Przetarg na pogłębiarkę unieważniony

 Elbląg, Przetarg na pogłębiarkę unieważniony
Fot. Mat. pras. NDI/Besix

Urząd Morski w Gdyni unieważnił postępowanie przetargowe na budowę statku pogłębiarki ssąco-refulującej, która ma pracować na Zalewie Wiślanym. Ofertę złożyła tylko jedna firma, fińska stocznia Uudenkaupungin Työvene Oy, i niemal trzykrotnie przewyższała ona kwotę, jaką w przetargu określił urząd.

Przypomnijmy. Po wybudowaniu kanału przez Mierzeję Wiślaną i toru wodnego przez Zalew Wiślany i rzekę Elbląg konieczne będzie systematyczne pogłębianie toru wodnego. Będzie się tym zajmował Urząd Morski w Gdyni, który w przetargu poszukiwał dostawcy nasiębiernej pogłębiarki ssąco-refulującej. Jako jedyna ofertę złożyła fińska firma Uudenkaupungin Työvene Oy. Cena brutto przez nią zaoferowana to ponad 117 mln zł, z okresem gwarancji i rękojmi 36 miesięcy. Natomiast kwota jaką UM w Gdyni przeznacza na zakup pogłębiarki to 40 mln zł. Uudenkaupungin Työvene Oy to fińska stocznia, która specjalizuje się w małych i średnich jednostkach pływających do użytku profesjonalnego, począwszy od łodzi roboczych z aluminiowym kadłubem po stalowe statki wielozadaniowe i promy drogowe.

Urząd Morski w Gdyni nie zwiększył kwoty przeznaczonej na zakup pogłębiarki, unieważnił postępowanie przetargowe.

- W przedmiotowym postępowaniu do upływu terminu składania ofert wpłynęła jedna oferta, której cena przewyższa kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Kwota brutto, jaką Zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia wynosi 40 mln zł, natomiast cena tej oferty to 117 588 000 zł. Zamawiający nie jest w stanie zwiększyć środków finansowych na realizację przedmiotowego zamówienia - czytamy w informacji zamieszczonej na stronie Urzędu Morskiego w Gdyni.

Statek-pogłębiarka ma mieć m.in. ładowność do 1000 metrów sześciennych, co najmniej dwa zamontowane na stałe żurawie. „Zdolność pogłębiania za pomocą jednej wleczonej rury ssącej umieszczonej z prawej burty. Standardowa głębokość pogłębiania powinna wynosić co najmniej 8 m w stanie niezabalastowanym, opcjonalnie wykonawca winien zapewnić możliwość przedłużenia rury ssącej dla osiągnięcia maksymalnie 12 m głębokość pogłębiania w stanie niezabalastowanym” - mogliśmy dowiedzieć się z ogłoszenia przetargowego, które szczegółowo określa wymogi techniczne statku.

Dalsze decyzje w tej sprawie podejmie Urząd Morski w Gdyni

daw
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Nic dziwnego jak za 40 milionów można wyprodukować 1/3 pogłębiarki i trzeba mieć budżet 117 milionów.
  • Trzeba kupić na OLX. .. taką używaną. .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    29
    8
    Krabb..(2021-09-23)
  • Dzięki budowie polskiego Kanału Sueskiego Elbląg będzie wielkim nowoczesnym portem wielkości Gdańska a miasto dozna niesamowitego rozwoju gospodarczego i ekonomicznego. Brawo Prawo i Sprawiedliwość szczególne podziękowania należą się pomysłodawcy i wielkiemu orędownikowi tego wspaniałego dzieła Panu premierowi Jarosławowi Kaczyńskiemu.
  • To nieprawdopodobne, żeby robić inwestycje za kilka miliardów złotych i nie mieć 117 milionów na narzędzie do pogłębiania. Kilka dni temu słyszałem, że rząd stać na płacenie dziennej kary w wysokości 500 tys. euro za kopalnię bo Polska jest bogata a tu takie grosze i nie ma. Wstyd.
  • @TeofilSkorupa, do tej pory nie powiedziałeś ile dostajesz od pisu za wypisywanie takich głupot. Za taki spam w każdym temacie powinieneś mieć już dawno permbana.
  • Jeżeli dołożyć do braku pieniędzy na pogłębiarkę brak pieniędzy na inne bardzo ważne rzeczy związane z umożliwieniem korzystania z dobrodziejstwa przekopu o których często się pisze, to dochodzę do prostego wniosku. PiS buduje Elblążanom łazienkę i WC bez wanny, natrysku i sracza. Niczym deweloper mieszkanie - w stanie surowym. Nie masz na wykończenie nie skorzystasz z łazienki i WC przez lata.
  • Jestem za przekopem, ale w sumie fajnie byłoby się dowiedzieć, czy zarząd portu lub władze miasta mają jakiś plan co robić po jego otwarciu? Czy rozmawiają z kimś na ten temat? Ta inwestycja daje na pewno szansę rozwoju jak się ją wykorzysta, ale jeżeli w Elblągu siedzą cicho to nie dobrze. .. może nikt nie wierzył, że on powstanie, a jak jednak zaczęli budowę, to teraz są przerażeni, że jednak coś trzeba działać w tym kierunku? Może Portel mógłby wysłać zapytanie w tej sprawie :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    28
    6
    laskipaa(2021-09-23)
  • @TeofilSkorupa - Chyba nie widziałeś portu w gdańsku. Tam port to jest wielkości Elbląga, nie wiem gdzie ty chcesz takie statki u nas :D
  • Wiadomo że to nie od razu i to jest taka trochę pewna przenośnia ale ludzie inteligentni poeinni wiedzieć o co chodzi.
  • @Cz - Nie będziemy za nic płacić a Unia Europejska musi wreszcie zacząć przestrzegać naszej konstytucji i naszych przepisów bo polski rząd nie zamierza tolerować ich samowoli i arogancji.
  • @Kek - Każdy mądry człowiek wie że to jest sama prawda.
  • Lepiej niech budują a nie jak poprzednicy rozkradali.
Reklama