UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • fajnie bedzie dym z ekologami hehehehe
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    olimpia elblag(2007-11-14)
  • Brawo PIS !
  • Żart tygodnia - p. Fotyga rozmawiała z Rosjanami !!! He, he, hi, hi - a czy ta pani w ogóle umie mówić? GDAŃSK na pewno się nie zgodzi na przekop. Gdańska Stocznia ma obecnie własne, POTĘŻNE problemy. Ten przekop jest tak idiotyczny jak np. przekop Półwyspu Helskiego, by skrócić drogę z portów Trójmiasta np. do Kołobrzegu. Poseł LISEK ma być szefem sejmowej Komisji Spraw Zagranicznych i można przypuszczać, że dogadanie się z Rosjanami i prawna regulacja przepływu przez Cieśninę PIŁAWSKĄ jest już tylko kwestią czasu. Na pewno nikt z trzeźwo myślących nie chce na Mierzei drugiej Rospudy! A rząd Jarka K. )zwwnego "napoleonkiem znad Wisły") - właśnie dzisiaj pakuje manele i paszoł won komary łapać wyrywać im nabiał i w sągi układać!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Modrzewina nie dla Jarka K.(2007-11-14)
  • Zgłaszam otwarcie zakładów przekopią : nie przekopią. Ja uważam, że nie więc 0 :1.Zapraszam następnych do udziału! Nagroda główna złamana łopata.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Atomek9(2007-11-14)
  • Moim zdaniem żeby ożywić region nie trzeba wcale przekopu. Zacznijmy od pożądnej drogi do Piask przez Krynicę. Potem należy zająć się portem w Krynicy Morskiej a jachty, łódki i sport motorowodny napłynie w te okolice i nawet się nie spostrzeżemy kiedy. A tak sam przekop (maszyny, ciężarówki wywożące piasek itp. ) zablokuje na kilka lat jedyną, powtarzam jedyną dogę na Mierzei. P. S. dlaczego wszyscy uważają, że w dniu otwarcia przekopu tysiące łódek (z Polski i zza granicy)wpłyną na Zalew wraz z workiem pieniędzy celem popływania i zwiedzania Tolkmicka tudzież Fromborka??? Przekop nie przyniesie pieniędzy, wręcz przeciwnie pochłonie ich całe góry.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    fan pani grażynki(2007-11-14)
  • Nie ma co negocjowac z ruskimi - dzis sie zgodza na zegluge, a jutro zablokuja. .. Gdanskowi oczywiscie nie jest to na reke - to oczywiste. .. A ekolodzy? Gadaja glupoty - zasolenie bedzie minimalne, gdyz nawet Baltyk ma bardzo niski, ponadto Zalew jest juz czesciowo zasolony, polecam strone www. model. ocean. univ. gda. pl
  • Podejmowanie takich decyzji ostatniego dnia urzedowania jest zabawne. Szkoda, że odchodzący rząd Jarosława Kaczyńskiego nie zarzadził przyłączenia Białorusi do Polski. Miałbym kolegów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Czerwony(2007-11-14)
  • Jednego można być pewnym - wszystkie decyzje podejmowane jak dotychczas w tej sprawie nie były decyzjami biznesowymi ino politycznymi. I choć osobiście biorę udział w tym przedsięwzięciu w pewnym zakresie i choć jestem wielkim zwolennikiem zagospodarowania wód Zalewu Wiślanego i jego nadbrzeży dla potrzeb żeglarstwa szeroko pojętego - mam wiele w wątpliwości natury ekonomicznej i logistycznej. Jesteśmy krajem radosnej twórczości, która wielokrotnie gubi nasze przedsięwzięcia w totalnym rozgardiaszu i braku standardów postępowania. Warto przy tej inwestycji poważnie zastanowić się nad globalnym rozwiązaniem powszechnego i indywidualnego transportu w tej krainie - nie koniecznie tylko drogowego - bo to najwyższa pora aby nie udupić przedsięwzięcia. Może by tak obudzić samorządowców - nadal w letargu przetrwalnikowym ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    AborygenMiejscowy(2007-11-14)
  • Do zwolenników przekopu: Już ponad rok temu pisałem i mówiłem, że Unia nie da funduszy na to bardzo kontrowersyjne przedsięwzięcie-sprawdziło się. Tak samo tyczy się sytuacji kiedy mówiłem że wszyscy ci którzy popierali przekop i szukali sojuszników a swoje racje popierali stwierdzeniami, że nasz wkład wyniesie tylko 20% a resztę da Unia okazały się nie prawdziwe manipulacyjne. Mam nadzieję, że zostaną bankrutami politycznymi i obiektem pośmiewiska społecznego. Ponieważ teraz kwota 417 mln zł zostanie wygenerowana z budżetu państwa czyli od wszystkich obywateli!! Po co to wszystko, a no po to, że by uratować źle zainwestowane kilkadziesiąt milionów złotych w port morski w Elblagu ( co jest największą parodia ) teraz chcą wydać kilka set milionów zł na zrealizowanie chorej wizji, idei fix iście z czasów silnego PRLu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Dariusz Babojć(2007-11-16)
  • Reasumując przekop nie będzie kosztował 417 mln! Należy przypuszczać że kwota tego przedsięwzięcia nie mającego nic wspólnego z ekonomicznym uzasadnieniem wraz z całą infrastrukturą wyniesie miliard zł lub jak kto woli 250-280 mln euro. Następnie utrzymanie drożnego szlaku przez cały rok będzie należał do kogo? Czyli pogłębianie oraz łamanie lodu zima, ochrona brzegów, rowy wały itd. - z dużym prawdopodobieństwem należy przyjąć, że kwota 2 mln zl może starczy. Ludzie apeluję o rozsądek i rozwagę jakie statki skąd i po co maja wpływać do Elbląga( brak połączeń kolejowych) Bardzo bym chciał wiedzieć jakie założenie przyjeli zwolennicy oraz projektanci tego przedsięwzięcia ile statków w skali miesiąca ma wpływać i wypływać z portu elbląg. Toż to prawdziwa syzyfowa praca czy zdajecie sobie sprawę że średnia głębokość zalewu wynosi 2,5 metra a statki maja wpływać o zanurzeniu 4 metry! Przed wejściem do kanału elbląskiego jest Rezerwat Zatoka Elbląska ( od 1991r) głębokość kanału około 2 metry! Co stanie się z bursztynem którego pokłady znajdują się w miejscu gdzie zaprojektowano przekop-jaki jest stan prawny ?
  • Elblągowi za 417 mln zl można zrobić nowe drogi, ścieżki rowerowe( takie prawdziwe) śliczne bezpieczne i czyste plaże. Można zbudować prawdziwą replikę Osady Truso ( oczywiście w Janowie) z wielkim parkingiem przy E-7 tak, żeby mogl się zatrzymać każdy podróżny, oczywiście z miejscem na opróżnianie WC dla autobusów i amperów! Wypromować szlak bursztynowy od Gminy Rychliki przez Wysoczyznę Elbląska z Kadynami, Tolkmickiem i Fromborkiem włącznie a turystów będzie przyjeżdżało tylu co do np. Krynicy Morskiej!
  • WojŁawrynowicz Do przeciwników przekopu. Przypominam Wam wielką powódź na Wyspie Nowakowskiej w latach osiemdziesiątych. Zimą, godziny i minuty mogą decydować o życiu ludzi, podczas powodzi. Kanał ulgi może je dać. A ze przy okazji ożywi się zalew i porty zalewowe to dodatkowy bonus. Na infrastrukturę w portach można pozyskać pieniądze z unii. Sam przekop, może jest nie uzasadniony ekonomicznie, tak jak wały przeciwpowodziowe czy kolej nadzalewowa. Ale jako kanał ulgi dla Żuław i brama dla jachtingu na zalewie oraz motor ożywienia turystycznego regionu, nabiera innego wymiaru.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2007-11-16)
Reklama