UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Odwołania odrzucone, czas na drugi etap przekopu

 
Elbląg, Obecny pontonowy most w Nowakowie zastąpi most obrotowy, zbudowany kilkaset metrów dalej w stronę Elbląga
Obecny pontonowy most w Nowakowie zastąpi most obrotowy, zbudowany kilkaset metrów dalej w stronę Elbląga (fot. Witold Sadowski, archiwum portEl.pl)

Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła w piątek odwołania dotyczące rozstrzygnięcia przetargu na drugi etap budowy drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany – informuje portal rynekinfrastruktury.pl To oznacza, że Urząd Morski w Gdyni będzie mógł podpisać umowę z Budimexem i wkrótce powinny ruszyć prace.

Drugi etap budowy drogi wodnej obejmuje m.in. przebudowę toru wodnego na rzece Elbląg oraz mostu obrotowego w Nowakowie wraz z budową dróg dojazdowych. Na przetarg w tej sprawie, jaki ogłosił Urząd Morski w Gdyni, wpłynęło dziewięć ofert.

- Oferty zostały otwarte we wrześniu ub. roku a pod koniec grudnia Urząd Morski w Gdyni poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty. Wskazał na ofertę Budimeksu wartą 574,1 mln zł. Była druga pod względem ceny – tańszą złożył Warbud w konsorcjum z francuskimi firmami Sogea Satom i Vinci. Była warta 492,9 mln zł przy budżecie zamawiającego wynoszącym 687,5 mln zł – przypomina portal rynekinfrastruktury.pl - Rozstrzygnięcie zostało oprotestowane przez dwóch oferentów – NDI (to ostatni oferent, który zmieścił się jeszcze w zaplanowanej kwocie i jednocześnie wykonawca I etapu prac na Mierzei) oraz Porr. W piątek KIO oddaliła odwołania wykonawców, co przybliża inwestora – Urząd Morski w Gdyni, do zawarcia kontraktu z Budimeksem.

Planowana jest jeszcze trzecia część inwestycji, na którą przetarg dopiero będzie ogłoszony. Będzie dotyczyła budowy toru wodnego na Zalewie Wiślanym. Cała inwestycja związana z drogą wodną z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany ma być gotowa w 2022 roku.

 

Więcej na ten temat przeczytasz tutaj

.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
NOWOŚĆ! Dział "A moim zdaniem" obsługuje hashtagi.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
Reklama